Het was vanmiddag stervens druk toen ik langs de Blokker in het centrum van ons te grote dorp liep.
10% korting op alles en er werden goede zaken gedaan.
Ik denk dan, het management had de afgelopen 10 jaar duidelijk geen marktgevoel laat staan benul van hoe ze klanten konden lokken.
Ze hebben zitten slapen en dachten dat de klanten wel automatisch zouden komen, net als vroeger.
Tja, tijden veranderen, kijk maar eens 10 jaar terug, toen hadden ze bij Blokker altijd mooie aanbiedingen en prezen ze zichzelf niet uit de markt.
Maar ja, sinds een paar weken zit er bij ons in het dorp ook een vestiging van KIK.
Ze zeggen dat ze een kledingwinkel zijn, je krijgt er niet direct een kick van, maar ze verkopen er ook huishoudelijke artikelen, speelgoed, pennen, prullaria en zelfs electrische producten voor in het huishouden, tuinharken, schroevendraaiers, koffers voor als je wilt emigreren, en ze hebben de winkel al vol liggen met kerst-attributen en nog veel meer.
En dat alles voor zeer schappelijke prijzen.
En de kwaliteit lijkt mij beter dan in de winkels van Wij Internationalen Bieden Rotzooi Aan.
Je hoort de mensen toch zeggen, doodzonde dat de Blokker failliet is, maar als je op de man vrouw af vraagt wat ze er voor het laatst gekocht hebben is dat lastig, het is heel lang geleden dat ik er voor het laatst binnen geweest ben en ik weet het niet meer.