Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro 2025

2.413 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 116 117 118 119 120 121 | Laatste
Hans2021
0
quote:

Jalen schreef op 27 februari 2025 11:26:

[...]

Echt heel vreemd dit. We hadden een paar jaar geleden - ik ben vergeten wanneer precies - ook een curieus geval. Een dag voor de cijfers kwam er een nieuwsbericht naar buiten van Fugro, ook met slechte cijfers. Uiterst professioneel samengesteld. Bleek dus hardstikke nep.
Manipulatie. En die meneer Kamp laat zich gebruiken zonder zelf te checken.
Jalen
0
quote:

Hans2021 schreef op 27 februari 2025 11:29:

[...]

Manipulatie. En die meneer Kamp laat zich gebruiken zonder zelf te checken.
Ja, het is snel ingetrokken, maar niet AJs finest hour.
Fredt de onnozele goudzoeker
0
Maar het is toch positief dat grote partijen desinformatie verspreiden om de koers naar beneden te krijgen? Dat betekent dus dat ze goedkoop willen kopen. Als ze desinformatie zouden verspreiden, een dag voor de cijfers, wat de koers omhoog zou duwen dan zouden we ons meer zorgen moeten maken volgens mij.
Hans2021
0
quote:

Fredt de onnozele goudzoeker schreef op 27 februari 2025 12:04:

Maar het is toch positief dat grote partijen desinformatie verspreiden om de koers naar beneden te krijgen? Dat betekent dus dat ze goedkoop willen kopen. Als ze desinformatie zouden verspreiden, een dag voor de cijfers, wat de koers omhoog zou duwen dan zouden we ons meer zorgen moeten maken volgens mij.
Desinformatie verspreiden is not done Fred. In sommige gevallen kan het wellicht strafbaar zijn. En nu weer over naar de orde van de dag ;-)
1
quote:

Hans2021 schreef op 27 februari 2025 12:10:

[...]

Desinformatie verspreiden is not done Fred. In sommige gevallen kan het wellicht strafbaar zijn. En nu weer over naar de orde van de dag ;-)
Dat ben ik met je eens hoor. Absoluut!
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat degene die het doet wel vertrouwen heeft in morgen. Anders zouden ze de koers wel de andere kant op willen sturen.
1wijn
2
Fugro staat goed gepositioneerd voor zowel olie gas en windenergie tevens speelt het bedrijf een rol in data rondom dijk en kust bewaking en b.v risico analyses van de kade rondom de Amsterdamse grachten.
De order portefeuille is goed gevuld en de marges lopen gestaag op.
De komende 5 jaar verwacht ik een stevige groei van dit aandeel en als er morgen goede cijfers en verwachtingen naar buiten komen dan geeft dit een boost aan dit aandeel, maar ik heb de afgelopen weken bijgekocht voor de lange termijn (daarom slaap ik en vannacht maar ook morgenavond als een roos)
Hans2021
0
quote:

Fredt de onnozele goudzoeker schreef op 27 februari 2025 12:12:

[...]

Dat ben ik met je eens hoor. Absoluut!
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat degene die het doet wel vertrouwen heeft in morgen. Anders zouden ze de koers wel de andere kant op willen sturen.
Die conclusie zou ik niet durven trekken Fred (het woord "absoluut" is een stopwoordje van jou ;-) )
1
quote:

Hans2021 schreef op 27 februari 2025 12:15:

[...]

Die conclusie zou ik niet durven trekken Fred (het woord "absoluut" is een stopwoordje van jou ;-) )
Absoluut!
CorCrunch20
0
Ik probeer me weer eens te verdiepen in Fugro. Heb me ook door dit forum draadje proberen te worstelen, maar kon geen goed antwoord vinden.

Hoe zien jullie de zowel wereldwijde, als Europese en Nederlandse terugloop in windpark projecten?

Maar kan iemand mij uitleggen hoe de verhouding is tussen de CAPEX gedaan door Fugro voor die projecten, de maturity van de schulden en rentes en de mate waarin wind projecten een aandeel vormen van de resultaten van afgelopen jaar en komende jaar? En in welke mate zit een terug gang in wind projecten al in de koers verwerkt?

Wellicht niet zo relevant, dan hoor ik dat ook graag en waar ik dan wel naar zou moeten kijken.

Bij voorbaat dank!
voda
4
Beursblik: beleggers gespitst op outlook Fugro
27-feb-2025 14:07

Analisten rekenen op verhoging dividend.

(ABM FN-Dow Jones) Fugro heeft in 2024 meer omzet en winst geboekt en zal het dividend verhogen. Dit verwachten analisten in aanloop naar de cijfers van de bodemonderzoeker op donderdag.

Volgens een analistenconsensus die door Fugro zelf is opgesteld genereerde de bodemonderzoeker het afgelopen jaar een omzet van krap 2,28 miljard euro, hetgeen naar verwachting resulteerde in een EBIT van 297 miljoen euro. In 2023 bedroegen de omzet en EBIT nog respectievelijk 2,19 miljard euro en 252 miljoen euro.

De analisten rekenen daarnaast in doorsnee op een dividendvoorstel van 0,63 euro. In 2023 hervatte Fugro nog voor het eerst sinds jaren de dividenduitkering, met een bedrag van 0,40 euro per aandeel.

Ondanks de groeicijfers, en een afgerond aandeleninkoopprogramma ter waarde van 50 miljoen euro, behoorde de bodemonderzoeker de afgelopen zes maanden tot een van de slechtst presterende aandelen op Beursplein 5.

Dit kwam vooral door een koersval na negatief ontvangen derdekwartaalcijfers eind oktober. De omzetgroei in Europa en Azië-Pacific werd toen tenietgedaan door een scherpe omzetdruk in het Midden Oosten, als gevolg van geopolitieke spanningen en lagere olieprijzen. Op jaarbasis daalde de omzet in deze regio met 21 procent.

Volgens analist David Kerstens van Jefferies had Fugro ook last van de toen naderende Amerikaanse presidentsverkiezingen, waardoor investeringen in onder meer offshore wind, CO2-opslag en LNG-projecten werden uitgesteld. De overwinning van Donald Trump zal Fugro niet in de kaart hebben gespeeld.

Fugro verlaagde bij de derde kwartaalcijfers de verwachting voor de omzetgroei voor 2024 naar ongeveer vijf procent en analist Quirijn Mulder van ING noemde de resultaten destijds "zwak".

Voor de camera's van ABM Financial News straalde topman Mark Heine begin december evenwel vertrouwen uit. "De outlook voor het hele jaar ziet er goed uit". Dat betekent dat de omzetgroei tussen de 4 en 6 procent zal uitkomen, met een orderboek dat in het derde kwartaal met ruim 16 procent gegroeid is ten opzichte van een jaar eerder.

Fugro heeft volgens Heine een goede activiteitenmix, met een derde olie & gas, een derde hernieuwbare energie en een derde infrastructuur en waterwerken.

Door: ABM Financial News.
Jalen
3
quote:

CorCrunch20 schreef op 27 februari 2025 14:03:

Ik probeer me weer eens te verdiepen in Fugro. Heb me ook door dit forum draadje proberen te worstelen, maar kon geen goed antwoord vinden.

Hoe zien jullie de zowel wereldwijde, als Europese en Nederlandse terugloop in windpark projecten?

Maar kan iemand mij uitleggen hoe de verhouding is tussen de CAPEX gedaan door Fugro voor die projecten, de maturity van de schulden en rentes en de mate waarin wind projecten een aandeel vormen van de resultaten van afgelopen jaar en komende jaar? En in welke mate zit een terug gang in wind projecten al in de koers verwerkt?

Wellicht niet zo relevant, dan hoor ik dat ook graag en waar ik dan wel naar zou moeten kijken.

Bij voorbaat dank!
Op welke wijze de gelden voor de capex worden uitgegeven en hoe dit zich verhoudt tot Fugro haar activiteiten wordt bij mijn weten nooit door Fugro gespecificeerd. Als lees je natuurlijk genoeg over nieuwe investeringen die ze doet, maar je krijgt geen overzicht.

Informatie over haar schulden vindt je keurig op de website van Fugro.

In haar jaaroverzicht geeft Fugro aan welke activiteiten (gekwantificeerd) bijdragen aan de omzet.

De koers van Fugro is gezakt van 25+ naar 14+, dus of een evt afname van winst en omzet al verwerkt zijn, is wat mij betreft niet zo heel moeilijk te raden.
afs
0
quote:

Jalen schreef op 27 februari 2025 14:42:

[...]

Op welke wijze de gelden voor de capex worden uitgegeven en hoe dit zich verhoudt tot Fugro haar activiteiten wordt bij mijn weten nooit door Fugro gespecificeerd. Als lees je natuurlijk genoeg over nieuwe investeringen die ze doet, maar je krijgt geen overzicht.

Informatie over haar schulden vindt je keurig op de website van Fugro.

In haar jaaroverzicht geeft Fugro aan welke activiteiten (gekwantificeerd) bijdragen aan de omzet.

De koers van Fugro is gezakt van 25+ naar 14+, dus of een evt afname van winst en omzet al verwerkt zijn, is wat mij betreft niet zo heel moeilijk te raden.
m.a.w als er ook maar iets boven de verwachting omzet en outlook is
knallen we naar ..........weer 25+ [ i hope ]
ressiva
0
Binnen de 100 jaar moet de hele Nederlandse infrastructuur worden ver nieuwd omdat hij ten eind is door roest, betonrot, lekkage en pvc-verweking.
Dit betreft bruggen, tunnels, viaducten, sluizen, stuwen, kaden, aquaducten, dijken, kabels en leidingen.
Dit kost duizenden miljarden en zal voor Fugro gigantisch veel werk opleveren!!
2.413 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 116 117 118 119 120 121 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 feb 2025 14:58
Koers 14,720
Verschil +0,110 (+0,75%)
Hoog 14,800
Laag 14,460
Volume 521.857
Volume gemiddeld 506.189
Volume gisteren 596.686

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront