Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2025

6.173 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 303 304 305 306 307 308 309 » | Laatste
Henkie 1960
0
Het is altijd wat.
1
quote:

dinkyron schreef op 27 februari 2025 12:50:

[...]

Naar 3.42% op dit moment zie Finaristo.
Zal op dit moment om en nabij de 5 miljoen zijn wat ze nog moeten aanschaffen.
Ging maandag in rap tempo maar het is nu sprokkelen voor de korte broeken.
Lamsrust
0
quote:

BassieNL schreef op 27 februari 2025 11:35:

[...]
Nee... dat geldt alleen als er geen overeenstemming tussen bieder en doelvennootschap is.
4 weken termijn geldt nu ook. Zie BOB: wetten.overheid.nl/BWBR0022511/2017-0...
Pedro Ines Kuilen
0
IK verwacht dat als DD een bod gaat doen dat het rond de 29 euro is!! Als prosus een tegenzet gaat doen dan zal het rond de 35 euro zijn!!
Lamsrust
4
quote:

Vriendelijke schreef op 27 februari 2025 11:34:

[...]
Eigenlijk kan dit niet, het is namelijk niet toegestaan dat JET zelf met DoorDash of Ubber, Wolt etc heeft gesproken, J.Groen moet rustig afwachten op reactie van de concurrentie zelf.
Als je kijkt hoe groot jet is en in meerdere landen de nummer 1, dan is het niet moeilijk om voor te stellen dat er meerdere spelers belang hebben in jet.
Belangrijk voor DoorDash, Ubber, Wolt, is wat er geboden is dat is je beginpunt in een hoger bod nu is dat 4.1 miljard .
Nu is het ook gewoon afwachten voor J.Groen wat de concurrentie gaat doen, en eigenlijk is er geen enkele analist die niet denkt dat er een hoger bod gaat komen, aangezien de 4.1 gewoon een koopje is.
Maar een bod zal zeker een flink hoger bod moeten zijn en niet de 10 procent deze zal j.Groen naast zich neerleggen, en toch in zee gaan met prosus, ik verwacht dat er 2 miljard extra geboden gaat worden, en dan maar afwachten wat Prosus gaat doen.
Jellema stelde dat indien Groen zijn werk goed heeft gedaan hij ook DASH en UBER benaderd zou moeten hebben. Dat is uiteraard de vraag. Totdat de merger agreement met PRX was getekend was hij hier vrij in, maar ik vermoed niet dat Groen met deze partijen gesproken heeft. Het eerste dat deze partijen doen is namelijk Groen een dikke envelop geven en hem aan de poort zetten. En dat vindt hij - naar ik vermoed - een afgang. Dus ik denk dat hij alleen met PRX heeft gesproken, hetgeen heeft geresulteerd in de merger agreement.

Ik ben het met u eens dat een tegenbod van - waarschijnlijk - DD fors hoger moet zijn dan E 20.30 en bij voorkeur al het fiat moet hebben van minimaal 20% van de grootaandeelhouders (de US hedge funds). Als DD slim is doen ze het bod op globaal dezelfde sociale voorwaarden voor het personeel alsmede de investeringscommittent. Dan kan de RvB en de RvC het niet naast zich neerleggen onder het mom van niet in belang van de onderneming TKWY. Na de fusie kan DD immers alsnog het personeelsbestand inkrimpen door overtollig personeel met garden leave te sturen tot aan het einde van de 2 jaarperiode.
Het is dan aan PRX het bod van DD te matchen. De grootaandeelhouders is het dan om het even wie het koopt, omdat zij akkoord zijn met hoogte bod DD.
Brimily
0
quote:

Tordan schreef op 27 februari 2025 11:44:

[...]
Ik denk eerder een bod tussen 23 en 25€ p.a.. Max.
volgende bod moet minimaal 10% hoger zijn,
dus als er nieuw bod komt is dat minimaal €22,33.
sonic319
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 27 februari 2025 13:14:

IK verwacht dat als DD een bod gaat doen dat het rond de 29 euro is!! Als prosus een tegenzet gaat doen dan zal het rond de 35 euro zijn!!
Jij weet echt niet hoe het werkt
As er al een bod komt zal deze niet meer zijn dan 22 procent hoger dan dit bod
En de wereld van gratis geld ligt ook al even achter ons
Dus die extra miljarden waar jij het over heb gaat nu niet meer gebeuren
Ook al hebben ze velen miljarden achter de hand .Maar niet om weg te geven
stot
0
Die 4,1 miljard is 3 procent voor procus .

Ik zou zeggen gooi er dadelijk nog 1 procent tegengaan en je bent overal van af .

Je hebt een mooi afgeslankt bedrijf :
Je doet nog de volgende zaken :

Australië verkopen 200 milj
Rechtszaak in Spanje 300 milj
Verkoop zuid Europa 0 euro
Cash 1,2 miljard

1,7 miljard , schuld 750 milj aflossen

950 miljoen over

Hoofd bureau van 220 milj naar 100 milj
Reclame van 390 naar 300

Weer 210 milj bespaard

Kortom je bent voor 5,5 milj ook nog spekkoper
mr69
2
Op basis van de huidige situatie zie ik een paar scenario’s:
1. Prosus verhoogt het bod (€21-€22 per aandeel) – Grote kans

De koers loopt op richting het bod van €20,30, wat betekent dat beleggers speculeren op een hoger bod.
Als een deel van de aandeelhouders niet akkoord gaat, moet Prosus mogelijk iets meer bieden om zekerheid te krijgen.
Gezien de cijfers , heeft Prosus de financiële ruimte om nog iets extra’s te bieden zonder grote impact.

2. Een tegenbod van een andere partij (bijv. Bolt of private equity) – Kleine kans

Bolt is een kleinere speler en heeft niet dezelfde financiële slagkracht als Prosus.
Private equity-bedrijven zouden kunnen inspringen, maar de maaltijdbezorgmarkt heeft dunne marges en is niet per se aantrekkelijk voor hen.
Er zijn nog geen concrete aanwijzingen dat andere bieders zich melden.

3. Geen hoger bod, overname gaat door op €20,30 – Mogelijk, maar onzeker

Als voldoende aandeelhouders het bod accepteren, kan de deal doorgaan zonder verhoging.
Maar de koers boven €19,50 wijst erop dat de markt twijfelt of €20,30 genoeg is.

Mijn verwachting?
Ik denk dat er een reële kans is dat Prosus het bod iets verhoogt (bijv. €21-€22) om te voorkomen dat ze moeten gaan trekken en duwen met aandeelhouders. Maar als de koers niet verder stijgt, kan het ook gewoon op €20,30 blijven.
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

mr69 schreef op 27 februari 2025 13:54:

De koers loopt op richting het bod van €20,30, wat betekent dat beleggers speculeren op een hoger bod.
Als een deel van de aandeelhouders niet akkoord gaat, moet Prosus mogelijk iets meer bieden om zekerheid te krijgen.
Gezien de cijfers , heeft Prosus de financiële ruimte om nog iets extra’s te bieden zonder grote impact.

2. Een tegenbod van een andere partij (bijv. Bolt of private equity) – Kleine kans

Bolt is een kleinere speler en heeft niet dezelfde financiële slagkracht als Prosus.
Private equity-bedrijven zouden kunnen inspringen, maar de maaltijdbezorgmarkt heeft dunne marges en is niet per se aantrekkelijk voor hen.

Als voldoende aandeelhouders het bod accepteren, kan de deal doorgaan zonder verhoging.
Maar de koers boven €19,50 wijst erop dat de markt twijfelt of €20,30 genoeg is.

Mijn verwachting?
Ik denk dat er een reële kans is dat Prosus het bod iets verhoogt (bijv. €21-€22) om te voorkomen dat ze moeten gaan trekken en duwen met aandeelhouders. Maar als de koers niet verder stijgt, kan het ook gewoon op €20,30 blijven.
Waarom noem jij DD (DoorDash) niet?? Sluit ook Matt Maloney niet uit!! En als parasiet bedrijf Prosus een verhoogd bod doet dan is het eerder waarschijnlijk rond de 25 euro!!
Jantje van Amsterdamned
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 27 februari 2025 13:14:

Waar koop jij je Glazenbol Altijd..

Bol.com waarschijnlijk..? !~!

Btw.. Blijft er aan de Koers van PRX he-le-maal niets meer over ..

Desalnietemin: Jij lijkt mij een 'geboren CFO'
Tuurlijk
0
quote:

Mijn verwachting?
Wat is jouw definitie van "Grote kans"?

Ik zou eerder zeggen dat een verhoging mogelijk scenario is, maar zeker geen grote kans. Prosus heeft geen noodzaak om het bod te verhogen, tenzij aandeelhouders massaal weigeren.

De koers beweegt logischerwijs wel richting het bod van € 20,30, maar niet erboven, wat m.i. betekent dat de markt twijfelt of er echt meer in zit. Als de acceptatiegraad voldoende is, zal Prosus niet meer betalen dan nodig.
Lamsrust
7
Even ter illustratie de tijdlijn van de overnamestrijd rond Just Eat.

5 Augustus 2019: TKWY doet bod
22 Oktober 2019: PRX doet tegenbod
19 December 2019: TKWY doet eindbod

Het heeft derhalve 10 weken geduurd alvorens PRX een tegenbod uitbracht. Het kan dus nog geruime tijd duren alvorens een tegenbod wordt uitgebracht. Er is ook geen haast. Immers er ligt nog geen door de AFM afgetekend biedingsbericht van PRX. Ik vermoed dat een tegenbod pas komt als dit biedingsbericht er ligt. Immers de tegenbieder kan dan de info hieruit gebruiken. Tenzij een tegenbieder een vriendelijk bod wil doen en zich gewoon bij Groen op kantoor meldt met een tegenvoorstel.
mr69
0
Je hebt helemaal gelijk om kritisch te zijn op de definitie van "grote kans."

Laten we het anders formuleren: een verhoging van het bod is een mogelijk scenario, maar geen zekerheid en ook geen waarschijnlijkheid zolang de acceptatiegraad hoog genoeg is.

Prosus zal alleen meer bieden als:

Aandeelhouders massaal weigeren. Tot nu toe is daar nog geen duidelijk bewijs van.
De koers structureel boven het bod uitstijgt. Dit zou erop wijzen dat de markt verwacht dat €20,30 niet voldoende is.

Omdat de koers niet significant boven het bod van €20,30 stijgt, lijkt de markt inderdaad te twijfelen of er nog meer in zit. Dit maakt een hoger bod eerder een optie dan een noodzaak.

Mijn aangepaste inschatting:

Een verhoging kan gebeuren, maar alleen als aandeelhouders onvoldoende intekenen.
De kans is niet per se groot, eerder een realistische mogelijkheid die afhankelijk is van hoe de komende weken verlopen.
Leon57
0
quote:

Vriendelijke schreef op 27 februari 2025 11:34:

[...]
Eigenlijk kan dit niet, het is namelijk niet toegestaan dat JET zelf met DoorDash of Ubber, Wolt etc heeft gesproken, J.Groen moet rustig afwachten op reactie van de concurrentie zelf.
Als je kijkt hoe groot jet is en in meerdere landen de nummer 1, dan is het niet moeilijk om voor te stellen dat er meerdere spelers belang hebben in jet.
Belangrijk voor DoorDash, Ubber, Wolt, is wat er geboden is dat is je beginpunt in een hoger bod nu is dat 4.1 miljard .
Nu is het ook gewoon afwachten voor J.Groen wat de concurrentie gaat doen, en eigenlijk is er geen enkele analist die niet denkt dat er een hoger bod gaat komen, aangezien de 4.1 gewoon een koopje is.
Maar een bod zal zeker een flink hoger bod moeten zijn en niet de 10 procent deze zal j.Groen naast zich neerleggen, en toch in zee gaan met prosus, ik verwacht dat er 2 miljard extra geboden gaat worden, en dan maar afwachten wat Prosus gaat doen.
Het is toch niet aan JG te bepalen wat te doen met een hoger bod. Als iedereen het accepteert en zijn stukken aanmeld blijft hij er mee zitten
dinkyron
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 27 februari 2025 12:44:

[...]

Maar wanneer ?
Dat kan nu zijn of over negen maanden.
Opvallend hoe weinig daarover wordt gespeculeerd.
denk,dat wanneer de koers op de 20 20.05 blijft hangen,het tijd voor Prosus is om zich op het hoofd te krabben.
effegenoeg
0
quote:

mr69 schreef op 27 februari 2025 14:08:

Je hebt helemaal gelijk om kritisch te zijn op de definitie van "grote kans."

Laten we het anders formuleren: een verhoging van het bod is een mogelijk scenario, maar geen zekerheid en ook geen waarschijnlijkheid zolang de acceptatiegraad hoog genoeg is.

Prosus zal alleen meer bieden als:

Aandeelhouders massaal weigeren. Tot nu toe is daar nog geen duidelijk bewijs van.
De koers structureel boven het bod uitstijgt. Dit zou erop wijzen dat de markt verwacht dat €20,30 niet voldoende is.

Omdat de koers niet significant boven het bod van €20,30 stijgt, lijkt de markt inderdaad te twijfelen of er nog meer in zit. Dit maakt een hoger bod eerder een optie dan een noodzaak.

Mijn aangepaste inschatting:

Een verhoging kan gebeuren, maar alleen als aandeelhouders onvoldoende intekenen.
De kans is niet per se groot, eerder een realistische mogelijkheid die afhankelijk is van hoe de komende weken verlopen.
In der tijd verhoogde Altice ook het bod met 20% vanwege een groep ontevreden aandeelhouders. Daar zijn veel eigenaars op het eerste bod ( waaronder ik ) ingetuind.
sonic319
2
We mogen als jet belegger enorm blij zijn dat er een bod ligt
Anders was het vandaag gewoon weer een normale -5 dag geweest
Vind het triest voor de aandeel houders die er boven de 25 inzitten (ken dat gevoel maar al te goed)
silverbullet
0
quote:

Mijn verwachting?
Hoger bod?

Cash is King
Wat een onzin dat Prosus een iets hoger bod zal doet
Waarom ?

Als er te weinig aandelen worden aangeboden is het einde verhaal

Het is een bod volledig in cash en dat kunnen die anderen niet.

Die zogenaamde intrinsieke waarde is goodwill en thin air
6.173 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 303 304 305 306 307 308 309 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 feb 2025 16:02
Koers 19,535
Verschil +0,165 (+0,85%)
Hoog 19,600
Laag 19,300
Volume 2.662.710
Volume gemiddeld 2.087.140
Volume gisteren 3.839.344

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront