Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2025

6.197 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 304 305 306 307 308 309 310 » | Laatste
BassieNL
0
BassieNL
0
Wat zou er gebeuren in de eerste aanmeldperiode 60% van alle aandelen zijn aagemeld voor de overname.
Dat is te weinig om de deal door te laten gaan, want het minimum is 67% (en met 80% hebben ze feitelijk alle touwtjes in handen om door te drukken naar 95%).

Is het dan een waarschijnlijk scenario dat ze aanmeldperiode verlengen en het bod ophogen om toch genoeg aandelen in handen te krijgen?
wiegveld
2
De huis is vandaag al zeker 100 x verkocht zonder dat de bod beer geschoten is.

Ik ben het eens met Jellema dat je mag verwachten van de RvC dat ze andere partijen in de proces met Prosus benaderd hebben in belang van alle stakeholders,
Desalniettemin sluit ik bod niet uit maar het kan ook 20,30€ blijven en er kan ook nog altijd een lijk uit de kost vallen bij JET waarna PRX met de staart tussen de benen wegvlucht.
BassieNL
3
quote:

effegenoeg schreef op 27 februari 2025 14:20:

[...]

In der tijd verhoogde Altice ook het bod met 20% vanwege een groep ontevreden aandeelhouders. Daar zijn veel eigenaars op het eerste bod ( waaronder ik ) ingetuind.
Dan heb je op de beurs verkocht voor een koers dat het 1e bod naderde.
Als je de aandelen had aangemeld voor overname, had je hoe dan ook de uiteindelijke overnameprijs ontvangen. Als je helemaal niks gedaan had ook.
Glaasje hallfvol
0
quote:

effegenoeg schreef op 27 februari 2025 14:20:

[...]

In der tijd verhoogde Altice ook het bod met 20% vanwege een groep ontevreden aandeelhouders. Daar zijn veel eigenaars op het eerste bod ( waaronder ik ) ingetuind.
Maarje hebt uiteindelijk ook het verhoogde bod geïncasseerd toch?
nb
0
quote:

BassieNL schreef op 27 februari 2025 14:49:

[...]
Dan heb je op de beurs verkocht voor een koers dat het 1e bod naderde.
Als je de aandelen had aangemeld voor overname, had je hoe dan ook de uiteindelijke overnameprijs ontvangen.
Hoe doe je dat, aanmelden voor overname prijs?
Heb zelf nu ook limietprijs 20.30 ingelegd.
BassieNL
5
quote:

nb schreef op 27 februari 2025 14:55:

[...]
Komt vanzelf over een tijdje een bericht van je broker met toelichting en instructie.

Ik zou die limietprijs trouwens weghalen.
dinkyron
1
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 27 februari 2025 13:14:

IK verwacht dat als DD een bod gaat doen dat het rond de 29 euro is!! Als prosus een tegenzet gaat doen dan zal het rond de 35 euro zijn!!
TJA Pedro, mocht jouw analyse onverwacht toch niet uitkomen,

Dan kan je altijd nog de boot verkopen toch?
Glaasje hallfvol
2
quote:

nb schreef op 27 februari 2025 14:55:

[...]
Snel weghalen die order. Als je aanmeldt doe je sowieso mee voor het eindbod, of het nou verhoogd wordt of niet, Tenzij je denkt dat je met je geld nuttiger dingen kan doen natuurlijk. ;-)
Lamsrust
2
quote:

BassieNL schreef op 27 februari 2025 14:41:

Wat zou er gebeuren in de eerste aanmeldperiode 60% van alle aandelen zijn aagemeld voor de overname.
Dat is te weinig om de deal door te laten gaan, want het minimum is 67% (en met 80% hebben ze feitelijk alle touwtjes in handen om door te drukken naar 95%).

Is het dan een waarschijnlijk scenario dat ze aanmeldperiode verlengen en het bod ophogen om toch genoeg aandelen in handen te krijgen?
Dat is wel een waarschijnlijk scenario. Ik ga er echter vanuit dat US hedgefunds die tezamen >20% in TKWY hebben - indien ze niet door een concurrerende bieder zijn benaderd - na lancering van het biedingsbericht op bezoek gaan ten kantore van PRX en daar gaan onderhandelen over de prijs. Dan kunnen er 3 dingen gebeuren:
i) PRX blijft op E 20.30 zitten. US hedgefunds bluffen en melden in verlengde termijn alsnog aan.
ii) PRX blijft op E 20.30 zitten en US hedgefunds melden NIET aan. Dan is het aan PRX om bod alsnog gestand te doen indien 67% of meer is aangemeld of de deal te laten klappen.
ii) PRX maakt deal met de hedgefunds en verhoogd bod naar E xx.xx, hetgeen dan voor elke aandeelhouder geldt en hedgefunds melden hun stukken aan.

Alles draait er gewoon om of er een gedegen tegenbod komt van een serieuze partij (DD/Uber/Amazon). Indien dat uitblijft zal PRX m.i. voor de goede verstandhouding met de US hedgefunds (die komen ze namelijk de hele dag tegen op andere dossiers) er nog een eurootje (of twee) bijdoen. Dat deed HAL ook bij Boskalis. PRX en de US hedgefunds weten namelijk heel goed dat het best nog wel een uitdaging wordt voor TKWY om stand alone een beurskoers van EUR 20.30 te halen. Die hedgefunds gaan echt niet nog jaren al die tournures van Groen doorstaan.
Pedro Ines Kuilen
1
quote:

Lamsrust schreef op 27 februari 2025 16:04:

[...]

Dat is wel een waarschijnlijk scenario. Ik ga er echter vanuit dat US hedgefunds die tezamen >20% in TKWY hebben - indien ze niet door een concurrerende bieder zijn benaderd - na lancering van het biedingsbericht op bezoek gaan ten kantore van PRX en daar gaan onderhandelen over de prijs. Dan kunnen er 3 dingen gebeuren:
i) PRX blijft op E 20.30 zitten. US hedgefunds bluffen en melden in verlengde termijn alsnog aan.
ii) PRX blijft op E 20.30 zitten en US hedgefunds melden NIET aan. Dan is het aan PRX om bod alsnog gestand te doen indien 67% of meer is aangemeld of de deal te laten klappen.
ii) PRX maakt deal met de hedgefunds en verhoogd bod naar E xx.xx, hetgeen dan voor elke aandeelhouder geldt en hedgefunds melden hun stukken aan.

Alles draait er gewoon om of er een gedegen tegenbod komt van een serieuze partij (DD/Uber/Amazon). Indien dat uitblijft zal PRX m.i. voor de goede verstandhouding met de US hedgefunds (die komen ze namelijk de hele dag tegen op andere dossiers) er nog een eurootje (of twee) bijdoen. Dat deed HAL ook bij Boskalis. PRX en de US hedgefunds weten namelijk heel goed dat het best nog wel een uitdaging wordt voor TKWY om stand alone een beurskoers van EUR 20.30 te halen. Die hedgefunds gaan echt niet nog jaren al die tournures van Groen doorstaan.
Als je ervaring hebt met zulke overnames dan weet je dat Prosus waarschijnlijk het bod dusdanig ophoogt nadat ze hebben gesproken met de US hedgefunds dat ze gelijk akkoord gaan en dat DD (DoorDash) er niet alsnog met de buit van door gaat!! Dus die eurootje of twee is veel te conservatief van jou!! Mocht jij de capaciteiten hebben dan kan ik je aanraden om eens te gaan werken bij partijen als Blackrock of ander investment-companies dan leer je hoe zulke trajecten verlopen!!
Pedro Ines Kuilen
1
quote:

dinkyron schreef op 27 februari 2025 15:28:

[...]

TJA Pedro, mocht jouw analyse onverwacht toch niet uitkomen,

Dan kan je altijd nog de boot verkopen toch?
Door mijn ervaring in M&A verwacht ik niet dat mijn verwachtingen niet uitkomen, tot dusverre is alles goed uitgekomen!! Dat is geen geluk maar op basis van ervaring, calculaties en research!! IK hoef de king niet verkopen, want ik handel op de beurs enkel met het geld dat ik kan missen!!
silverbullet
1
quote:

Johnson schreef op 21 februari 2025 15:41:

[...]

Als er een overname zou plaats vinden dan gaan ze dat zeker niet voor de 26 doen.
Zeker niet voor 26 feb.?

Dus wel.

Jouw zekerheid is dus nix waard.
Lamsrust
2
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 27 februari 2025 16:13:

[...]

Als je ervaring hebt met zulke overnames dan weet je dat Prosus waarschijnlijk het bod dusdanig ophoogt nadat ze hebben gesproken met de US hedgefunds dat ze gelijk akkoord gaan en dat DD (DoorDash) er niet alsnog met de buit van door gaat!! Dus die eurootje of twee is veel te conservatief van jou!! Mocht jij de capaciteiten hebben dan kan ik je aanraden om eens te gaan werken bij partijen als Blackrock of ander investment-companies dan leer je hoe zulke trajecten verlopen!!
PRX wil in de markt niet bekendstaan als marktkoopman. Zij gaan dus echt niet zonder slag of stoot het bod met 25% of 50% verhogen, zeker niet indien een tegenbod uitblijft. Dat zou hen als professionele partij zeer ongeloofwaardig maken. Dit is natuurlijk anders indien de US hedgefunds een brief schrijven aan PRX en deze openbaar maken met als bijlage een waarderingsrapport van een door hen ingeschakelde partij die op zeg eens E 28 uitkomt. Dan ontstaat er druk op PRX en kunnen ze een hoger bod ook onderbouwen. Alles hangt er ook vanaf hoe graag PRX deze deal wil.

Dank voor de suggestie om medewerker te worden bij Blackrock. Ik ben ruim 10 jaar partner geweest bij een PE fonds dus weet wel hoe deze trajecten lopen. Ik keek daar vooral naar de down side risks dus vandaar de conservatieve inslag!
silverbullet
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 27 februari 2025 16:13:

[...]

Ervaring.

Hoeveel aandelen heeft Pedro nu ?
En voor de overname bekendmaking?

En Pedro is druk aan het inkopen begrijp ik uit de berichtgeving.
Alrob2
1
Ik heb geen verstand van al die overnamescenario's. Ik ben maar een simpele belegger.
Ik kan mijn calls dec en juli 38.00 nu verkopen tegen een prijs die neerkomt op een uitoefening van ongeveer de 19.85, dus zo'n 45 cent onder het bod.
Lijkt me redelijk.
Maar ja, als er toch nog een hoger bod komt zou nu verkopen stom zijn.
Ik acht dat hogere bod onwaarschijnlijk, maar ja, ik heb de tijd.
Dus met mijn boeren verstand denk ik dan maar om te wachten, dat kost niets. Verkopen kan altijd nog.
Of denk ik veel te simpel?
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

Alrob2 schreef op 27 februari 2025 17:01:

Ik heb geen verstand van al die overnamescenario's. Ik ben maar een simpele belegger.
Ik kan mijn calls dec en juli 38.00 nu verkopen tegen een prijs die neerkomt op een uitoefening van ongeveer de 19.85, dus zo'n 45 cent onder het bod.
Lijkt me redelijk.
Dus met mijn boeren verstand denk ik dan maar om te wachten, dat kost niets. Verkopen kan altijd nog.
Straks met de handelsoorlog gaat alles omlaag behalve JET en JET stijgt flink als er een nieuw bod wordt uitgebracht!!
Glaasje hallfvol
0
quote:

Alrob2 schreef op 27 februari 2025 17:01:

Lijkt me redelijk.
0,45 onder het bod? De call dec25 16,00 kan ik nu op de overnamebodkoers in de bied (4,30) kwijt.
6.197 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 304 305 306 307 308 309 310 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 feb 2025 17:38
Koers 19,400
Verschil +0,030 (+0,15%)
Hoog 19,600
Laag 19,295
Volume 4.057.722
Volume gemiddeld 2.087.140
Volume gisteren 3.839.344

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront