Umi1 schreef op 20 september 2017 20:47:
[...]
ff een paar opmerkingen...
die + 800$/ton die AMG krijgt, gaan nog verwerking+ vervoerkosten af van +- 206$/ton. (dit is volgens mij zonder maintenance Capex) Steve Daniels heeft laten vallen dat de lithiumuitbreiding voor een extra capex van $ 3a3,5M zou bedragen. op 90k is dat 33,3$/ton.
Dus als we conservatief zijn rekenen we aan 560$/ton. Maar dit is geen nettowinst maar Ebitda!
Hier moet dus nog Taxes, Depreciation & amortization vanaf om de nettowinst te berkenen (investering van 60a 80M afgeschreven op X aantal jaar?).
Soit, ik bereken de vrije cashflow; veel overzichtelijker dan nettowinst... & ik neem voor de gemakkelijkheid 30% belastingsvoet. uiteindelijk houd je dan net geen 400$/ton over aan huidig contract.
U schat de overige activiteiten aan $ 500M? Dat is wel zééér weinig! Nuja, de markt onderschatte AMG de voorbije jaren ook grandioos... (gelukkig maar :) )
FCF's van de voorbije jaren;
2014: $ 43,7M
2015: $ 42,3M
2016: $ 47,1M (incl. 1-malige betaling aan pensioenfonds van +- $20M)
2017 H1: $ 29,1M
Dus voor dit jaar verwacht ik minstens $50M (ondanks impact van $ 5M door tantalumcontract & kan nog een stuk hoger dankzij vanadium ).
Dan kom ik al gauw aan een waarde van $ 900M.