Het lijkt helemaal af te hangen van de hoeveelheid electrische auto's die verkocht wordt.
vergelijk de artikelen:
Sale of $5bn lithium stake to test electric car hype
Valeo doubles forecast for electric car sales,
waarin word gemeld: If electric vehicles reach 5 per cent of car and light truck sales globally by 2025 from their current level of 2 per cent, then lithium prices will fall to $6,900 a tonne by 2025, according to consultancy Wood Mackenzie.However, if that share, including plug-in hybrids, climbs to 12 per cent by 2025 lithium prices will remain at current levels and then move towards a long-term price of $13,600 a tonne, the consultancy forecasts.
en valeo expects a market penetration of 10-12% in 2025.
en het eerder genoemde artikel:
Lithium prices to fall 45% by 2021, Morgan Stanley says
MS gaat uit van te weinig markt penetratie van electrische autos, maar noemt in het artikel een percentage van 31% dat nodig zou zijn om alle supply op te nemen.
Ik ben benieuwd of AMG zelf ook een outlook geeft wat dit betreft. Overigens blijft AMG volgens mij gewoon winst maken zelfs al daalt de lithium prijs substantieel. De winst wordt dan natuurlijk wel kleiner een de WPA dus ook, maar dan nog denk ik dat AMG een goede belegging is voor de komende tijd zolang het economisch goed gaat en de consumptie aan de gaan blijft.