Koos99 schreef op 18 oktober 2018 18:40:
Ik dacht dat TomTom met de Q3 cijfers een aandelen inkoop zou aankondigen, dat is niet gebeurd.
Ok, nieuwe poging. Connecting de dots, TomTom gaat met de opbrengsten van de verkoop de free float uitkopen. Wellicht doet JdM mee om het plaatje rond te krijgen, zeg maar een soort Muskje. Dus pak hem beet 110 milj aandelen moeten worden opgekocht en daarvoor is een zak geld beschikbaar van EUR 1.5 miljard, oftewel 13 euro per aandeel.
Op deze wijze krijgt FFF de maps cash vrij in handen, ze hoeven er geen cent van hun eigen geld in te steken.
Voor mij verklaart het veel:
- De koers moet laag staan.
- HG probeert op geen enkele manier zijn toko goed voor de dag te laten komen.
- Met partijen die belangstelling hebben voor de maps wordt verteld geduld te hebben, na deze exercisie kunnen ze zich inkopen, en ze moeten daar nu niet op vooruit lopen.
- De opbrengst van TTT moet wel zo hoog mogelijk zijn.
Dat een analist als die van UBS na de aankondiging van TTT eerst het koersdoel van TT verlaagt, en nu ook zijn koopaanbeveling intrekt geeft aan dat niet alleen op het IEX forum we HG een brevet van onvermogen geven, maar zo'n analist ook. Hij krijgt in feite een middelvinger en kan niets anders doen dan daar zijn advies mee in lijn brengen...geen enkele visie op de toekomst.
We horen niets over potentiële groeidiamanten zoals Azure en de HD kaarten. Tsja, zucht, zucht, we hebben al 400.000 km in kaart gebracht en we hopen dat er per 2021 eens een beetje belangstelling ontstaat, tot die tijd is het allemaal niet zo veel.
Ik geloof het niet, als het bestuur geen toekomst had gezien dan hadden ze de boel al wel eerder verkocht, ik geloof niet dat ze nu ineens worden overvallen door al dit nieuws.
Daarom, het verklaart veel dat het bestuur geen enkele visie uitstraalt naar de toekomst van HD kaarten, alles moet geheim blijven en niemand gelooft er meer in. De geesten worden rijp gemaakt voor een EUR 13 pluk van de beurs.