Skater schreef op 22 november 2019 18:55:
[...]
Doe niet zo kortzichtig. Ik wil dat het merk slaagt en ik geef mijn mening, inzicht, in het openbaar. Recent bijna een plan bij ze ingediend om van binnenuit bij te kunnen dragen ipv vanaf de zijlijn commentaar bieden. Reden dat ik daar van af zag is dat ik sowieso zelfstandig wil zijn en totaal geen zin heb te dealen met iemand als Musk. Hoe hij met mensen om gaat is geen enkel bedrijf of leger waardig.
Ik ben nog steeds een fan van de tech, maar het merk stelde mij teleur in het laten liggen van kansen. Fart mode ipv een app shop waar externen aan kunnen bijdragen. Model S en X in 2015 laten steken terwijl Model 3, tegen de beloften in, nu technologisch leider is.
Geweldige cellen maken, en dan altijd te kort komen, ondanks diep teleurstellende assemblagecapaciteit. Willen ze wel winst maken? Je hebt de beste goedkoopste cellen op aarde. Wat doe je? Ruzie maken met je productiepartner. De hele Energy tak in de kiem gesmoord houden.
Fans lyirisch over het merk, maar gezien de eigen stand van tech en gewone 21e eeuw service, is het gewoon een super klantonvriendelijk merk. De mensen die er werken zijn ongetwijfeld heel welwillend en enthousiast het milieu te helpen enzo. Maar het leiderschap...? Vooral uit op beperken van workforce, FSD om zo veel mogelijk chauffeurs werkloos te maken, robots om vakmensen overbodig te maken, etc. Super lange wachtlijsten, geen goed systeem opzetten voor bedienen van klanten. Nul vraag aan gebruikers wat ze eigenlijk in een product willen.
Overduidelijk amper enige menselijke test voor een nieuwe EAP/FSD versie live gaat. Vaak 1 stap terug, 2 vooruit. Gewoon onvoldoende testen. Beetje als die ruiten van de Cybertruck.
Qua ontwerp is er zoveel goeds in het bedrijf, maar ingenieurs worden tegengewerkt door Musk die alles op zijn eigen manier wil. Prioriteiten gaan volgens zijn behoeften, de klant heeft niets te willen. Die liggen immers voor de deur om te mogen bestellen voor over ruim 2 jaar leveren.
Het zonnedak op de Cybertruck en hoe het zich verstopt is gewoon zalig. Zo maakte ik als kind mijn lego auto's. Ze kunnen het wel! Maar pas in 2019 een trekhaak op een Model S... En na 7 jaar nog steeds geen estate. Model 3, zoveel jaar na intro, nog steeds dat super onhandige dak waar niemand echt om geeft. Wilde Fraelon gewoon zo. Meer dan een briefcase neem je toch niet mee.
Pas na 2 jaar right hand drive Model 3s. Zo lang Europa laten wachten.
Jaren lang zeggen dat het niet om actieradius gaat, omdat laden gebeurt als je iets anders doet dan rijden. En dan in elk model gruwelijk grote accus steken, de kleintjes uit de handel nemen. Hoezo, groen?
Nu bestel je voor $70K een wagen met 170-200 kWh. Kost minder dan een 105 kWh Model S, meer ruimte. Groen?