win some... schreef op 6 januari 2020 11:26:
[...]
Dit zou niet onlogisch zijn. Zoals TomTom verbonden is met Microsoft Azure, zo is HERE verbonden met AWS marketplace. De verkoop van een 30% belang aan NTT en Mitsubishi Corporation (niet Mitsubishi Motor Corporation) gaf al aan dat HERE zich meer op de Logistics Industry gaat richten in plaats van Automotive.
De centrale vraag is of een eventuele deelname van Amazon gaat gebeuren door uitgifte van nieuwe aandelen of door verkoop van een deel of het gehele belang van BMW, Audi, Daimler, Bosch, Continental.
Ik denk hierbij ook aan uitspraken van de Daimler CEO over minder investeren in SDC-technologie voor ride-sharing taxi's en meer in zelfrijdende trucks. Vervolgens komt begin 2020 met anderhalf jaar vertraging het persbericht dat de TomTom ADAS-map in de nieuwste Daimler Actros truck zit. Waarom dit nu wel bekend maken?
Er komt beweging en dat zou misschien wel eens gunstig voor TomTom kunnen uitpakken. Misschien meer kansen op het gebied van Automotive, maar ook op het gebied van Logistics. De verticale integratie van verschillende produkten- en dienstverlenings sectoren waar Amazon naar streeft kan bedrijven ook doen besluiten te kiezen voor Microsoft en dus TomTom.