lanciared schreef op 17 maart 2021 10:25:
Juist Hans, maar gelijk op vele andere beurzen te zien is , en / of in vele andere sectoren , wordt gewoon x aantal maanden ; of x aantal jaren voorop gelopen op de verwachte winstontwikkeling , aankomende bedrijfsvoering.
Dus is het vreemd dat hier bij AMG dit niet op gaat.
Een stukje uit artikel uit De Standaard, van eind februari - Jan Reyns :
De excessen van duurzaam :
Er is een categorie aandelen waar resultaten geen kopzorg zijn. Om de eenvoudige reden dat die er nog nauwelijks zijn. De waardering van die aandelen steunt volledig op verwachtingen.
Aandelen van bedrijven die aktief zijn in de sector van groene energie , of energie transitie liefst in markten die maar in de verre toekomst groot kunnen worden, hebben de problemen niet dat de resultaten zouden tegenvallen.
Er is nauwelijks omzet, laat staan winst.
Er is zelfs geen gevaar dat de cijfers de volgende jaren tegenvallen, want deze markt is meer iets voor eind van dit decennium, dan voor het eind van volgend jaar.
Eind februari werd in Parijs Hydrogen Refueling Solutions (HRS) naar de beurs gebracht.
Het aandeel schoot onmiddellijk 36 % hoger naar 34 euro, om 2 dagen nadien verder te stijgen tot 42 euro. Goed voor een beurswaarde van 650 miljoen euro !
De omzet over het boekjaar tot midden 2020 bedroeg amper 2,6 miljoen euro, het verlies 1 miljoen euro.
Ook HRS is net als Fastned (de koers vertienvougdigde op een jaar ) een installateur van pompstations. Het gaat niet over een waardevolle technologie die heel de wereld de volgende decennia van deze bedrijfjes wil kopen.
_______________
Iemand nog een mening dat bij AMG de koers te ver vooruit zou lopen (of gelopen zijn ) op aankomende cijfers Q1 - Q2 en verder ?
-- Overgenomen uit het artikel : De excessen van duurzaam uit de Standaard.