BowmoreBoerke schreef op 27 mei 2021 09:58:
Als jurist kijk ik met verbazing wat er nu gebeurt. Enerzijds wordt Shell verplicht om zelf een bijdrage te leveren aan de reductie van CO2-emissie, anderzijds houden we tijdens de Corona-crisis één van de grootste, vervuilende bedrijfstakken (de luchtvaart) met miljarden in leven - wereldwijd met tientallen tot honderden miljarden. En vliegtuigen kunnen nog héél lang niet zonder kerosine.
Dussss.....Die raddraaiende linkse Loetjes hebben teveel op quinoa zitten te kauwen en de verkeerde partij gedagvaard - men had de overheid moeten dagvaarden en steun aan AF-KLM moeten verbieden gelet op enerzijds de milieu-impact van luchtvaart en anderzijds dat deze vervuiling met geld van de belastingbetaler juist in stand wordt gelaten.
De productie zal hierdoor verschuiven naar landen waar men het minder nauw neemt met de regels terwijl er geen actie wordt ondernomen op de vraagkant - verminder vliegverkeer = minder behoefte aan kerosine = er wordt minder kerosine geproduceerd.