Lufthansa is beter gefinancierd en kansrijker, maar als ze zich inkopen bij ITA (ex Alitalia) dan voorspel ik grote
verliezen op die strategische deelname.
Finnair zal fors herstel vertonen als de noordelijke route naar China / Verre Oosten weer volop draait (koers nu rond
0,50 per aandeel).
Scandinavian Airlines (SAS) zit in een bodemprocedure (Chapter 11 heet dat in de VS) maar heeft m.i. de bodem
geraakt rond 0,20 Noorse kroon (een paar eurocent) maar herstelt nu met tientallen procenten per dag.
Laatste nieuws:
.COPENHAGEN, April 17 (Reuters) - SAS will not be using the second tranche of its $700 million debtor-in-possession (DIP) term loan in the second quarter of the year, due to stronger than expected development of the airline's liquidity, the airline said on Monday.
SAS may, depending on the development of its liquidity, continue discussions with Apollo regarding access to the second tranche of the DIP term loan at a later stage of the Chapter 11 process.
The airline will continue to pursue other financing initiatives that could boost its liquidity at a lower cost than a near-term use of the second tranche of the DIP term loan.
..............
Maar dit soort berichten , positief of negatief, zullen de koers hevig beinvloeden voorlopig.