Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

8.082 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 ... 401 402 403 404 405 » | Laatste
Dutchtenor
1
Late reactie, maar op dit forum wordt niet zo veel gedaan..
Tesla is veel meer dan autobedrijf en AI bedrijf. Ook de energietak wordt steeds belangrijker. De negatieve berichten drogen wat op, maar de positieve berichten worden nauwelijks uitgedragen. Op teslamotorsclub.com is een NL/BE forum, waar actief wordt gepost, ook over aandelen Tesla.
Full Self Driving wordt actueel met de presentatie in oktober. FSD is geheel gebaseerd op vision, en de Lidar adepten waren sceptisch. EM was sceptisch over Lidar, en nu stopt Lidar met de verdere ontwikkeling. Weer een erkenning dat Vision de way-to-go is. Kortom, verwachtingen van de FSD worden steeds beter (ook de bijdrage aan de resultaten).
PS ik doe alleen in aandelen TSLA en lange termijn.
voda
0
Deutsche Bank verhoogt het houdadvies voor Tesla naar kopen
woensdag 11 september 2024 - 06:59u -

Deutsche Bank verhoogt het koersdoel van Tesla naar $ 295,00 van $ 136,00. Het houdadvies van vrijdag 26 april 2024 wordt vervangen door een koopadvies. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van -8,06%.

www.guruwatch.nl/advies/173778/Tesla/...
Dividend-Shell
0
quote:

Dutchtenor schreef op 11 september 2024 11:56:

Late reactie, maar op dit forum wordt niet zo veel gedaan..
Tesla is veel meer dan autobedrijf en AI bedrijf. Ook de energietak wordt steeds belangrijker. De negatieve berichten drogen wat op, maar de positieve berichten worden nauwelijks uitgedragen. Op teslamotorsclub.com is een NL/BE forum, waar actief wordt gepost, ook over aandelen Tesla.
Full Self Driving wordt actueel met de presentatie in oktober. FSD is geheel gebaseerd op vision, en de Lidar adepten waren sceptisch. EM was sceptisch over Lidar, en nu stopt Lidar met de verdere ontwikkeling. Weer een erkenning dat Vision de way-to-go is. Kortom, verwachtingen van de FSD worden steeds beter (ook de bijdrage aan de resultaten).
PS ik doe alleen in aandelen TSLA en lange termijn.
Bedankt! Ik ga daar eens kijken
Fatcat
0
quote:

Dutchtenor schreef op 11 september 2024 11:56:

Late reactie, maar op dit forum wordt niet zo veel gedaan..
Tesla is veel meer dan autobedrijf en AI bedrijf. Ook de energietak wordt steeds belangrijker. De negatieve berichten drogen wat op, maar de positieve berichten worden nauwelijks uitgedragen. Op teslamotorsclub.com is een NL/BE forum, waar actief wordt gepost, ook over aandelen Tesla.
Full Self Driving wordt actueel met de presentatie in oktober. FSD is geheel gebaseerd op vision, en de Lidar adepten waren sceptisch. EM was sceptisch over Lidar, en nu stopt Lidar met de verdere ontwikkeling. Weer een erkenning dat Vision de way-to-go is. Kortom, verwachtingen van de FSD worden steeds beter (ook de bijdrage aan de resultaten).
PS ik doe alleen in aandelen TSLA en lange termijn.
Nogal een kul-verhaal. Een beetje regen, vrieskou of duisternis en je 'vision only' is nutteloos. Daarnaast heb je nog een Waymo en Mobileye die een veel betere oplossing hebben dan Tesla. Zonder alle onzin van mr. Musk.

Het hele verhaal dat Tesla meer is dan een autobedrijf is ook nogal vergezocht. ~80% van de omzet komt van 2(!) modellen. De 3 en Y.

Tesla is met nu bijna meer dan 100 keer de winst een enorme zeepbel. De autoverkopen willen ondanks enorme prijsverlagingen ook niet vlotten.

Tussen de $25 en $50 is wat dit maximaal waard is.
Dutchtenor
0
De prijs van een aandeel is wat de markt bepaalt…
Maar kijk ook naar de verwachtingen,
De productie van de Cybertruck loopt op (nu 2000 per week)
De SEMI productie loopt op
Energy tak produceert exponentieel
FSD / Robotaxi wordt in oktober gelanceerd.
Lees ook over Optimus…
Zijn er ook negatieve toekomst verwachtingen? Ja zeker, we moeten maar zien wat EM naast zijn uitstekende disruptieve innovaties voor vreemde capriolen gaat uithalen.
Maar terecht zien steeds meer analisten dat Tesla steeds minder een puur automotive bedrijf aan het worden is.
voda
0
Dutchtenor
0
quote:

voda schreef op 16 september 2024 13:46:

Heb je a.u.b. een bron van de productie van die cybertruck per week?
www.teslarati.com/tesla-giga-texas-cy...
en
As per data from S&P Global Mobility, Tesla saw a 1.2% increase in vehicle registrations in July 2024, thanks in part to the Cybertruck’s 5,175 registrations during the month.
Fatcat
0
quote:

Dutchtenor schreef op 16 september 2024 13:25:

De prijs van een aandeel is wat de markt bepaalt…
Maar kijk ook naar de verwachtingen,
De productie van de Cybertruck loopt op (nu 2000 per week)
De SEMI productie loopt op
Energy tak produceert exponentieel
FSD / Robotaxi wordt in oktober gelanceerd.
Lees ook over Optimus…
Zijn er ook negatieve toekomst verwachtingen? Ja zeker, we moeten maar zien wat EM naast zijn uitstekende disruptieve innovaties voor vreemde capriolen gaat uithalen.
Maar terecht zien steeds meer analisten dat Tesla steeds minder een puur automotive bedrijf aan het worden is.
- Cybertruck is een enorme flop en een bijzonder lelijk voertuig.
- Energie tak is in de basis gewoon batterijen verkopen/plaatsen. Kan elk bedrijf, geen moat.
- Robotaxi heeft 0 ritten. Waymo doet er 100.000 per week.
- FSD word al 10 jaar lang beloofd.
- Optimus (floptimus) robots lopen meerdere jaren achter op bijv. Boston dynamics.

De enige reden dat dit bedrijf zo'n enorme waardering heeft zijn de (waarde)loze beloftes van Musk en de loyale volgers die hem op zijn woord geloven.

Tesla is hoger gewaardeerd dan bijv. een Apple of een Nvidia. Belachelijk natuurlijk, een kwestie van tijd voordat dit naar beneden kiepert.
Hopper58
0
Alphabet rijgt met Waymo het ene succes na het andere aan elkaar. De zelfrijdende wagen zal uit deze hoek komen. Vandaag werd een samenwerking met Hyundai bekendgemaakt. Eerder was er een akkoord met über. Je ziet ook de koers van Alphabet gestaag stijgen op deze berichten. k/w van Alphabet een schamele 23. Ik las ook een rapport van een vader die met zijn zoon een testrit deed met een Tesla en met knikkende knieën de wagen verliet.
Hopper58
2
quote:

Fatcat schreef op 18 september 2024 18:32:

[...]

- Cybertruck is een enorme flop en een bijzonder lelijk voertuig.
- Energie tak is in de basis gewoon batterijen verkopen/plaatsen. Kan elk bedrijf, geen moat.
- Robotaxi heeft 0 ritten. Waymo doet er 100.000 per week.
- FSD word al 10 jaar lang beloofd.
- Optimus (floptimus) robots lopen meerdere jaren achter op bijv. Boston dynamics.

De enige reden dat dit bedrijf zo'n enorme waardering heeft zijn de (waarde)loze beloftes van Musk en de loyale volgers die hem op zijn woord geloven.

Tesla is hoger gewaardeerd dan bijv. een Apple of een Nvidia. Belachelijk natuurlijk, een kwestie van tijd voordat dit naar beneden kiepert.
Cybertruck ziet eruit als dé wagen voor de ultieme fascist. Naar het evenbeeld van Elon Musk?
HTTP
0
quote:

Fatcat schreef op 18 september 2024 18:32:

[...]

- Cybertruck is een enorme flop en een bijzonder lelijk voertuig.
- Energie tak is in de basis gewoon batterijen verkopen/plaatsen. Kan elk bedrijf, geen moat.
- Robotaxi heeft 0 ritten. Waymo doet er 100.000 per week.
- FSD word al 10 jaar lang beloofd.
- Optimus (floptimus) robots lopen meerdere jaren achter op bijv. Boston dynamics.

De enige reden dat dit bedrijf zo'n enorme waardering heeft zijn de (waarde)loze beloftes van Musk en de loyale volgers die hem op zijn woord geloven.

Tesla is hoger gewaardeerd dan bijv. een Apple of een Nvidia. Belachelijk natuurlijk, een kwestie van tijd voordat dit naar beneden kiepert.
Cybertruck een flop noemen gaat me wat te ver. Ze produceren nog steeds alleen de duurste Founders Series en die wordt dus blijkbaar nog steeds besteld. Met de hoogste marge daarop.

De Megapack is wel iets meer dan alleen maar batterijen, de software door Tesla zelf geschreven (Autobidder) is de heilige graal en de tool om geld te verdienen met je Megapack.

Robotaxi rijdt nog niet nee maar de basis is al wel gelegd en iedere kilometer die een Tesla aflegt met FSD (welke versie dan ook) wordt toegevoegd aan de database. Die data is straks enorm belangrijk voo Robotaxi.

Optimus een flop noemen terwijl de 1e press release (met een man in een pak) slechts 3 jaar geleden was, is erg overdreven. Kijk waar ze nu staan, 36 maanden later. Dat heeft Boston Dynamics niet gedaan. Ze hebben niet eens een robot met werkbare vingers zoals Optimus dat wel heeft. Hoe hoe bruikbaar is een robot van BD nu eigenlijk?
HTTP
0
quote:

Fatcat schreef op 14 september 2024 16:04:

[...]

Nogal een kul-verhaal. Een beetje regen, vrieskou of duisternis en je 'vision only' is nutteloos. Daarnaast heb je nog een Waymo en Mobileye die een veel betere oplossing hebben dan Tesla. Zonder alle onzin van mr. Musk.

Het hele verhaal dat Tesla meer is dan een autobedrijf is ook nogal vergezocht. ~80% van de omzet komt van 2(!) modellen. De 3 en Y.

Tesla is met nu bijna meer dan 100 keer de winst een enorme zeepbel. De autoverkopen willen ondanks enorme prijsverlagingen ook niet vlotten.

Tussen de $25 en $50 is wat dit maximaal waard is.
Beetje lachwekkend is het wel. Autoverkopen willen niet vlotten? In USA is de Model Y op een haar na het best verkopende voertuig (Achter Toyota RAV4). En in China is de Model Y de best verkopende SUV.

En dat wanneer 80% van de omzet van 2 modellen komt lijkt me juist heel knap en efficiënt. Bovendien levert dat hoge marges op dan wanneer je die omzet uit 20 modellen moet halen met dito productielijnen.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Dutchtenor
0
quote:

Fatcat schreef op 18 september 2024 18:32:

[...]

- Cybertruck is een enorme flop en een bijzonder lelijk voertuig.
- Energie tak is in de basis gewoon batterijen verkopen/plaatsen. Kan elk bedrijf, geen moat.
- Robotaxi heeft 0 ritten. Waymo doet er 100.000 per week.
- FSD word al 10 jaar lang beloofd.
- Optimus (floptimus) robots lopen meerdere jaren achter op bijv. Boston dynamics.

De enige reden dat dit bedrijf zo'n enorme waardering heeft zijn de (waarde)loze beloftes van Musk en de loyale volgers die hem op zijn woord geloven.

Tesla is hoger gewaardeerd dan bijv. een Apple of een Nvidia. Belachelijk natuurlijk, een kwestie van tijd voordat dit naar beneden kiepert.
Ik geef je op alle punten gelijk. Over een jaar kijken we verder hoe het er voor staat.
Fatcat
0
quote:

HTTP schreef op 21 september 2024 13:52:

[...]
Beetje lachwekkend is het wel. Autoverkopen willen niet vlotten? In USA is de Model Y op een haar na het best verkopende voertuig (Achter Toyota RAV4). En in China is de Model Y de best verkopende SUV.

En dat wanneer 80% van de omzet van 2 modellen komt lijkt me juist heel knap en efficiënt. Bovendien levert dat hoge marges op dan wanneer je die omzet uit 20 modellen moet halen met dito productielijnen.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Tesla heeft de laatste jaren continu de prijzen van haar modellen verlaagt en biedt nu in sommige landen financierings opties van 0 tot 2%.

Ondanks de verlagingen is de verkoop dit jaar nauwelijks gestegen, en tot nu toe zelfs gezakt.

Voor een bedrijf met 15x de waardering van een GM / Volkswagen mag je enorme groei verwachten. De winstmarges van Tesla zijn nu zo'n beetje hetzelfde als de andere auto bedrijven.

Daarnaast heb je nog Musk die idiote beslissing na beslissing maakt. Hij zal binnenkort ook wel een pluk verkopen om zijn Twitter fiasco te bekostigen.

De koers van dit aandeel is compleet losgekoppeld van de realiteit. Een meme stock.
Fatcat
0
quote:

Dutchtenor schreef op 21 september 2024 15:57:

[...]
Ik geef je op alle punten gelijk. Over een jaar kijken we verder hoe het er voor staat.
Ben op het moment vooral benieuwd naar het eind van het jaar.

- Q3 zal niet best zijn. Verkopen zullen wel redelijk zijn, marges en winst niet.
- Robotaxi event. Ze gaan het bij Warner Bros doen, ze hebben de special effects hard nodig.
- Verkiezingen.
HTTP
0
quote:

Fatcat schreef op 22 september 2024 10:25:

[...]

Tesla heeft de laatste jaren continu de prijzen van haar modellen verlaagt en biedt nu in sommige landen financierings opties van 0 tot 2%.

Ondanks de verlagingen is de verkoop dit jaar nauwelijks gestegen, en tot nu toe zelfs gezakt.

Voor een bedrijf met 15x de waardering van een GM / Volkswagen mag je enorme groei verwachten. De winstmarges van Tesla zijn nu zo'n beetje hetzelfde als de andere auto bedrijven.

Daarnaast heb je nog Musk die idiote beslissing na beslissing maakt. Hij zal binnenkort ook wel een pluk verkopen om zijn Twitter fiasco te bekostigen.

De koers van dit aandeel is compleet losgekoppeld van de realiteit. Een meme stock.
Geen enkele analist had verwacht dat de prijzen en marges op een niveau zouden blijven van pakweg 2 jaar geleden. Dat de concurrentie er aan zou komen wisten we allemaal.

Maar kijk dan eens verder naar de marge van Tesla's auto's en die van de concurrentie. Dan zit Tesla in de top, andere fabrikanten moeten geld toeleggen. En die hebben geen eens andere activiteiten om extra geld te verdienen (lees Megapacks om maar iets te noemen).

Dus met welk bedrijf wil je het aandeel TSLA vergelijken?
Hopper58
0
ANALYSE-FLASH: UBS belässt Tesla auf 'Sell' - Ziel 197 Dollar
Dienstag, 24.09.24 09:05

ZÜRICH (dpa-AFX Broker) - Die Schweizer Großbank UBS hat die Einstufung für Tesla mit einem Kursziel von 197 US-Dollar auf "Sell" belassen. Analyst Joseph Spak hob in seinem am Dienstag vorliegenden Ausblick auf den Bericht zum dritten Quartal seine Absatzschätzung an auf 470.000 Fahrzeuge. Damit liege er nun drei Prozent über dem Marktkonsens./ag/zb

Veröffentlichung der Original-Studie: 23.09.2024 / 21:40 / GMT
Dutchtenor
0
Ik ben geen Teslaboy, maar er worden wat zaken geroepen zonder onderbouwing, vandaar mijn reaktie :-)
quote:

Fatcat schreef op 22 september 2024 10:25:

[...]

Tesla heeft de laatste jaren continu de prijzen van haar modellen verlaagt
Jaar Prijs (USD)
2019 $39,500
2020 $37,990
2021 $39,990
2022 $44,990
2023 $45,858
en biedt nu in sommige landen financierings opties van 0 tot 2%.
--> Dat klopt, maar dat deden ze ook al eerder (in 2021 bijvoorbeeld in USA 1,99%)

Ondanks de verlagingen is de verkoop dit jaar nauwelijks gestegen, en tot nu toe zelfs gezakt.
--> Tesla wordt verwacht in 2024 ongeveer 2,2 miljoen voertuigen te leveren. Dit is een lichte groei ten opzichte van de 1,8 miljoen voertuigen die in 2023 werden geleverd

Voor een bedrijf met 15x de waardering van een GM / Volkswagen mag je enorme groei verwachten.
--> klopt, toekomstige groei
De winstmarges van Tesla zijn nu zo'n beetje hetzelfde als de andere auto bedrijven.
-->VW: 326miljard omzet 14,29 miljard verlies
-->Tesla: 100 miljard omzet 6,5 miljard winst

Daarnaast heb je nog Musk die idiote beslissing na beslissing maakt.
--> eens
Hij zal binnenkort ook wel een pluk verkopen om zijn Twitter fiasco te bekostigen.
--> hij wil juist een groter aandelen om makkelijker beslissingen te kunnen nemen, de kans dat hij aandelen zal verkopen is klein

De koers van dit aandeel is compleet losgekoppeld van de realiteit.
--> dat klopt, maar dat is bij heel erg veel aandelen het geval
Een meme stock.
--> dat is een mening (en mag). Ik vind de koers ook aan de hoge kant, tenzij de verwachtingen gaan uitkomen over 2 a 3 jaar. En die verwachtingen zitten in de koers verwerkt.
Fatcat
0
quote:

HTTP schreef op 22 september 2024 13:34:

[...]
Geen enkele analist had verwacht dat de prijzen en marges op een niveau zouden blijven van pakweg 2 jaar geleden. Dat de concurrentie er aan zou komen wisten we allemaal.

Maar kijk dan eens verder naar de marge van Tesla's auto's en die van de concurrentie. Dan zit Tesla in de top, andere fabrikanten moeten geld toeleggen. En die hebben geen eens andere activiteiten om extra geld te verdienen (lees Megapacks om maar iets te noemen).

Dus met welk bedrijf wil je het aandeel TSLA vergelijken?
Tesla zit niet meer in de top. De beurswaardering van het aandeel slaat helemaal nergens op. Dalende winsten en verkopen. K/W van 70+. Een zeepbel.

Tesla is een 'niche' automaker. Mercedes/BMW is een mooie vergelijking. Bij BMW hebben ze zelfs werkende robots i.p.v mensen in een pak!
8.082 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 ... 401 402 403 404 405 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mrt 2025 21:00
Koers 236,106
Verschil +0,246 (+0,10%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 668.087
Volume gemiddeld 87.821.668
Volume gisteren 100.242.264

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront