InPost « Terug naar discussie overzicht

Forum InPost geopend

5.223 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 256 257 258 259 260 261 262 » | Laatste
GeduldGeduld
1
constructalia.arcelormittal.com/en/ne...

InPost, met de steun van ArcelorMittal Steel Service Centre Poland, zet zijn inspanningen voor decarbonisatie voort

ArcelorMittal is trots om aan te kondigen dat de Poolse InPost Group is begonnen met het produceren van centrale modules voor pakketkluizen met behulp van koolstofemissiearme XCarb® gerecycled en hernieuwbaar geproduceerd staal van ArcelorMittal. Dit is een belangrijke stap in de implementatie van de decarbonisatiestrategie en een voorbeeld van echte acties om de uitstoot in de toeleveringsketen te verminderen.

Gepubliceerd: 24 februari 2025

Samenwerken als reactie op wereldwijde klimaatuitdagingen

De samenwerking tussen de InPost Group en ArcelorMittal Steel Service Centres Europe begon in 2011 toen ArcelorMittal's Magnelis®, een vlak koolstofstaal dat aan beide zijden is gecoat met een zink-aluminium-magnesiumlegering die een uitstekende corrosiebestendigheid biedt, het primaire materiaal werd voor het produceren van pakketkluizen. Sindsdien, met de dynamische ontwikkeling van het bedrijf en de uitbreiding van het pakketkluisnetwerk, heeft InPost zijn vraag naar deze belangrijke grondstof systematisch vergroot.

Als reactie op de wereldwijde klimaatuitdagingen hebben de InPost Group en ArcelorMittal Steel Service Centres Europe, met de steun van ArcelorMittal Europe – Flat Products, complexe discussies gevoerd over het gebruik van XCarb® gerecycled en hernieuwbaar geproduceerd Magnelis®-staal voor de productie van pakketkluizen.

De gesprekken begonnen begin 2023, met een doorbraakbijeenkomst in juni van hetzelfde jaar en een productpresentatie met CTS's die uiteindelijk leidde tot een bestelling voor een testbatch. De volgende stap was het uitnodigen van vertegenwoordigers van ArcelorMittal Steel Service Centres Europe voor een dialoogsessie georganiseerd door InPost in Warschau en deelname aan een tweede samenvattingssessie. Beide vergaderingen resulteerden in de beslissing van InPost om XCarb® gerecyclede en hernieuwbaar geproduceerde Magnelis® te kopen.

Over InPost

InPost is een leider in logistieke oplossingen voor de e-commerce industrie in Europa. Eind 2024 had de InPost Group meer dan 82.000 out-of-home-punten, waaronder bijna 47.000 pakketkluizen en meer dan 35.000 PUDO-punten (pick up/drop off) in negen landen (VK, Frankrijk, Polen, Italië, Spanje, Portugal, België, Luxemburg en Nederland). InPost biedt ook koeriers- en fulfilmentdiensten aan e-commerceverkopers en werkt samen met ongeveer 100.000 e-tailers. Alleen al in 2024 verwerkte het bedrijf meer dan een miljard pakketten.
GeduldGeduld
1
InPost Eyes U.S. Uitbreiding ??

Rafal Brzoska, de visionaire oprichter en CEO van InPost, heeft gesuggereerd op mogelijke plannen om zijn innovatieve pakketkluissysteem naar de Amerikaanse markt te brengen. In een recent interview met Bloomberg deelde Brzoska hoe het post-Trump-beleid deuren kan openen voor wereldwijde bedrijven zoals InPost.

Na met succes uitdagingen zoals Brexit te hebben doorstaan om zich in heel Europa uit te breiden, ziet Brzoska Amerika als de volgende grote kans. Met zijn bloeiende e-commerce-industrie, hoge arbeidskosten en minder geavanceerde bezorgtechnologie in vergelijking met Europa, zijn de VS rijp voor automatisering van leveringen op de laatste mijl.

Hoewel Trump de nadruk legde op het beschermen van Amerikaanse banen, gelooft Brzoska dat de oplossingen van InPost kunnen gedijen en tegelijkertijd de efficiëntie van de levering kunnen verbeteren. Hoewel de onmiddellijke focus blijft op het versterken van de Britse markt, zou een uitbreiding in de VS binnen de komende vier jaar aan de horizon kunnen zijn.
GeduldGeduld
1
motortransport.co.uk/inpost-launches-...

InPost lanceert "baanbrekende" labelvrije pakketbezorgservice in het VK

Door Carol Millett.24 februari 2025

Pakket- en postspecialist InPost belooft de Britse post- en bezorgmarkt te transformeren met de lancering van Send, een bezorgservice waarmee iedereen een labelvrij pakket rechtstreeks vanuit de InPost-app kan verzenden.

De service, die vandaag (24 februari) is gelanceerd, stelt consumenten in staat om pakketten van de ene InPost Locker naar de andere te versturen, of op een out-of-home (OOH) punt zoals een PickUp and Drop Off (PUDO) locatie, of rechtstreeks naar het door hen gekozen thuisadres.

De service, die toegankelijk is via de InPost-app, vereist geen label, waarbij klanten en ontvangers zichtbaarheid krijgen via realtime tracking.

Bij de aankondiging van de lancering zei InPost dat Send een belangrijke mijlpaal markeert door een "baanbrekend" alternatief voor traditionele postdiensten aan te bieden.

Het voegde eraan toe: "Nu de postmarkt wordt geconfronteerd met toenemende eisen voor modernisering en efficiëntie, biedt het model van InPost een handigere, flexibelere en duidelijkere benadering van pakketbezorging."

Deze lancering volgt op de toezegging van InPost om tegen 2029 £ 600 miljoen te investeren in zijn activiteiten in het VK, na een snelle groei in het VK, waar het in 2024 93,2 miljoen pakketten leverde, het dubbele van het volume van 2023.

De strategische overname van Menzies Distribution in oktober 2024 gaf InPost volledige controle over zijn hele logistieke proces - met betrekking tot de eerste mijl, middelste mijl en laatste mijl - waardoor het verbinding kon maken met zijn netwerk van OOH-punten in het VK.

Bovendien heeft het partnerschap met Yodel in oktober 2024 - voor leveringen aan de deur vanuit kluisjes, waar Yodel pakketten afhandelt via de InPost 'locker-to-door'-service - het aanbod van InPost aan e-commerce retailers verbeterd.

Neil Kuschel, chief executive van InPost UK, merkte op: “Send marks is een cruciaal moment voor zowel InPost als de bredere Britse postmarkt, waardoor de pakketervaring up-to-date is met de levensstijl van consumenten.

“We zijn er trots op deze nieuwe dienst te introduceren die rechtstreeks aan die behoeften voldoet en meer concurrentie in de branche stimuleert.

"Deze nieuwe service, gecombineerd met onze gebruiksvriendelijke app, vormt een aanvulling op onze toonaangevende Britse service en voortdurende investeringen, wat de toewijding van InPost aantoont om de pakketbezorging voortdurend te moderniseren en innovatie in de industrie te stimuleren."
GeduldGeduld
1
www.insidermedia.com/news/national/in...

InPost wedijvert met Royal Mail met goedkopere pakketbezorgservice van klant tot klant - Verzenden

Door Jennifer O'Keeffe

24 februari 2025, 12:32

Het pakketkluisbedrijf InPost lanceert zijn eerste bezorgservice van klant tot klant met prijzen die Royal Mail direct zullen uitdagen.

Het in Amsterdam genoteerde bedrijf, dat 9.200 lockerlocaties in het VK heeft, onthult zijn pakketbezorgservice, Send, met prijzen vanaf £ 1,99, wat de laagste prijs van Royal Mail van £ 3,25 ondermijnt, meldt The Times.
GeduldGeduld
1
www.beleggen.nl/Artikel/814096/Herweg...

Herweging AEX 2025: degradaties, promoties en blijvers

De derde vrijdag van maart (de 21e) nadert, en dat betekent dat de AEX-index opnieuw wordt gewogen en mogelijk wordt herzien. Er speelt een aantal belangrijke zaken.

Youri van Heumen.jpegDoor
Youri van Heumen
op
dinsdag 25 februari 2025
Categorie:
IEX Nieuws

Kanshebbers voor toetreding zijn bijvoorbeeld InPost, CVC, Aalberts en JDE Peet’s. Die doen het goed en zouden, afhankelijk van hun marktkapitalisatie en free float, in aanmerking kunnen komen voor opname in de hoofdindex. Wel zo handig om te weten: Euronext hanteert als voorwaarde dat de free float minstens 25% van het geplaatste kapitaal van die effectencategorie is.

AEX van 25 naar 30 fondsen?
Een van de mogelijke verschuivingen die op tafel ligt, is de uitbreiding van de AEX van 25 naar 30 aandelen
GeduldGeduld
1
www.a1retailmagazine.com/latest-news/...

Mijn toelichting: onderstaande passage stond niet in een eerder artikel over de Send innovatie optie van Inpost. Inpost zet steeds weer een nieuwe slimme stap !

Send komt op een kritiek moment in de branche, aangezien traditionele postdiensten herhaaldelijk worden bekritiseerd vanwege slechte service- en leveringsprestaties, wat leidt tot toenemende vraag naar modernisering en efficiëntie. De nieuwe innovatieve service van InPost biedt een tijdig en vooruitstrevend alternatief dat klanten een moderne, betrouwbare en efficiënte oplossing biedt om aan de evoluerende eisen van klanten te voldoen.
GeduldGeduld
2
aktienfinder.net/aktien-profil/InPost...

Alleen de conclusie van het artikel heb ik vertaald en hieronder geplaatst.

De berekening van de reële waarde van het InPost-aandeel vindt plaats over de hierboven geselecteerde waarderingsperiode van 8 jaar. De gemiddelde KCV is in dit geval 16,22.
Vermenigvuldigd met de operationele kasstroom per aandeel van 1,16 EUR over de afgelopen 4 kwartalen resulteert het InPost-aandeel in een reële waarde van 18,82 EUR. De huidige prijs van 16,59 EUR ligt 11,8% onder deze reële waarde, wat overeenkomt met een onderwaardering van het aandeel.

Hoe veilig is de prognose van het InPost-aandeel?
Schattingen van analisten zijn altijd onzeker. Hoe meer de prognoses van elkaar verschillen, hoe groter de onzekerheid. In het geval van het InPost-aandeel ligt het bereik van de prognoses voor de operationele kasstroom per 31.12.2026 tussen EUR 17,27 en EUR 31,79, wat overeenkomt met een zeer hoge onzekerheid.
voda
1
InPost weet bestaande schuld te herfinancieren
04-mrt-2025 07:38

Totale financiering stijgt daarmee naar 4,20 miljard zloty.

(ABM FN-Dow Jones) InPost heeft haar bestaande schuld geherfinancierd. Dit meldde het Poolse kluisjesbedrijf met een notering in Amsterdam dinsdagochtend.

Daarmee is de totale financiering van het bedrijf gestegen van 2,75 miljard naar 4,20 miljard Poolse zloty.

"De verhoging van de schuld zorgt voor extra investeringsflexibiliteit en verzekert de financieringsstabiliteit op lange termijn", aldus InPost.

De extra faciliteit is niet gerelateerd aan een onmiddellijke financieringsbehoefte, volgens het bedrijf, maar dient als een strategisch middel "en zal voorzichtig worden gebruikt om een evenwichtige financiële structuur te garanderen en om in te spelen op groeikansen naarmate deze zich voordoen", aldus InPost.

De structuur van de schuld omvat een doorlopende kredietfaciliteit van 2,70 miljard zloty, tegenover 0,80 miljard zloty eerder en een termijnlening van 1,50 miljard zloty, ter vervanging van de vorige termijnlening van 1,95 miljard zloty.

De financiering heeft een looptijd van 5 jaar met twee optionele verlengingen van 1 jaar voor de doorlopende kredietfaciliteit.

Door: ABM Financial News.
GeduldGeduld
1
Column dd 4 maart 2025 van Ozcan Akyol in het AD en in De Gelderlander

We zijn verwend, prop dorpen en steden vol met pakketlocaties
Een vriend, die elke week een nieuwe uitvinding pitcht - hij heeft veel vrije tijd - stelde een aantal jaren geleden voor om vaste pakketpunten op te richten voor alle postbezorgers. Wat dat inhoudt? Elke keer als een koerier tevergeefs met een levering aanbelt, kan deze medewerker van het bedrijf direct naar een kluis of een box om daar de bestelling achter te laten, veilig achter slot en grendel, alleen open te maken met een unieke code.
Tegenwoordig zijn deze ophaalpunten overal te vinden, bemand en onbemand, wat een hoop gedoe scheelt voor winkels, koeriers en natuurlijk klanten. Het schijnt echter nog wel moeilijk te zijn om iedereen mee te krijgen in deze nieuwe vorm van dienstverlening. Desondanks heeft PostNL aangekondigd dat het op korte termijn vijfhonderd nieuwe ophaallocaties wil inrichten, zodat de druk op de medewerkers afneemt.
Zoals we allemaal via de media konden vernemen, kan het bedrijf tegenwoordig amper brieven binnen een etmaal bezorgen en werd er daarom meer geld of anders uitstel gevraagd aan de overheid, die met de kwestie worstelt. Dat heeft toch te maken met het gegeven dat wij mensen gewoontedieren zijn: de brieven en kaarten konden in het verleden ook binnen afzienbare tijd worden afgeleverd, dus waarom zou dat nu ineens moeten veranderen?
Dat laat zich raden: de druk op de bezorgers is enorm en de burger heeft zijn consumptiegedrag veranderd, een gevolg van het overdadige aanbod op internet en de verschraling van de winkelstraten. Deze nieuwe realiteit betekent echter ook dat we niet moeten miepen. Dat een pakket 'normaal' werd bezorgd, blijkt bij nader inzien toch een vorm van decadentie - we zijn verwend door bezorgers, het resultaat van een zeer competitieve markt.
Die dagen zijn voorbij. Wie nu van dit gemak wil genieten, moet een grotere inspanning leveren, bijvoorbeeld in de vorm van een kleine wandeling naar de pakketlocatie of een kluis in een winkel. Andere postbedrijven zijn al langer bezig met deze moderne manier van bestellingen aanbieden.
Nu wil ik deze zaak niet opblazen, maar ergens staat hij symbool voor onze lamlendigheid. Liever lui dan moe. Dat idee. Dus ik zou zeggen: prop dorpen en steden vol met pakketlocaties. Niets is vanzelfsprekend in het leven. Mijn vriend de uitvinder is trouwens enorm blij - zijn idee werd werkelijkheid. Hij baalt ook een beetje, want helaas heeft hij destijds geen patent aangevraagd
GeduldGeduld
1
m.nl.investing.com/news/stock-market-... InPost aandelen dalen door zorgen over Allegro-partnerschap

Investing.com | Redacteur Senad Karaahmetovic
Gepubliceerd 13.03.2025 11:35
InPost aandelen dalen door zorgen over Allegro-partnerschap
Investing.com -- Het aandeel InPost (AS:INPST) daalde donderdag met 5% nadat Allegro zijn FY24-resultaten rapporteerde, die een positieve vooruitzicht voor FY25 toonden met voorspellingen voor Gross Merchandise Volume (GMV)-groei rond de lage tientallen, vergeleken met 11% in FY24.
Ondanks deze voorspellingen hebben de plannen van het bedrijf om investeringen in kluisjes op te voeren, ter voorbereiding op een mogelijk nieuw contract na 2027, vragen opgeroepen over het vermogen om consumentenvoorkeuren te beïnvloeden in een competitieve markt.
Allegro's toegenomen focus op het uitbreiden van investeringen in kluisjes wordt gezien als een strategische zet om flexibiliteit op te bouwen voorafgaand aan het aflopen van de huidige overeenkomst met InPost eind 2027.

Barclays-analisten reageerden op de situatie: "We veronderstellen dat deze stappen van Allegro bedoeld zijn om opties te creëren wanneer de huidige overeenkomst tussen InPost en Allegro eind 2027 afloopt. We blijven geloven dat het de consument is die de voorkeursoptie voor bezorging bepaalt, en InPost is en blijft een netwerk met hogere dichtheid en open karakter, oftewel een one-stop shop voor alle online bestellingen, niet alleen Allegro, met de beste kwaliteit.
Zorgen kunnen ontstaan na 2027 als Allegro erin slaagt een voldoende groot netwerk op te bouwen en InPost minder prioriteit geeft bij het afrekenen, wat niet ons basisscenario is aangezien InPost een zeer groot deel van de markt blijft vertegenwoordigen."
Het vermogen om de bezorgvoorkeuren van consumenten te beïnvloeden blijft een belangrijke uitdaging voor het bedrijf, nu het een toekomst overweegt waarin het mogelijk minder afhankelijk moet zijn van InPost's diensten.
devil80
2
quote:

GeduldGeduld schreef op 13 maart 2025 12:28:

m.nl.investing.com/news/stock-market-... InPost aandelen dalen door zorgen over Allegro-partnerschap

Investing.com | Redacteur Senad Karaahmetovic
Gepubliceerd 13.03.2025 11:35
InPost aandelen dalen door zorgen over Allegro-partnerschap
Investing.com -- Het aandeel InPost (AS:INPST) daalde donderdag met 5% nadat Allegro zijn FY24-resultaten rapporteerde, die een positieve vooruitzicht voor FY25 toonden met voorspellingen voor Gross Merchandise Volume (GMV)-groei rond de lage tientallen, vergeleken met 11% in FY24.
Ondanks deze voorspellingen hebben de plannen van het bedrijf om investeringen in kluisjes op te voeren, ter voorbereiding op een mogelijk nieuw contract na 2027, vragen opgeroepen over het vermogen om consumentenvoorkeuren te beïnvloeden in een competitieve markt.
Allegro's toegenomen focus op het uitbreiden van investeringen in kluisjes wordt gezien als een strategische zet om flexibiliteit op te bouwen voorafgaand aan het aflopen van de huidige overeenkomst met InPost eind 2027.

Barclays-analisten reageerden op de situatie: "We veronderstellen dat deze stappen van Allegro bedoeld zijn om opties te creëren wanneer de huidige overeenkomst tussen InPost en Allegro eind 2027 afloopt. We blijven geloven dat het de consument is die de voorkeursoptie voor bezorging bepaalt, en InPost is en blijft een netwerk met hogere dichtheid en open karakter, oftewel een one-stop shop voor alle online bestellingen, niet alleen Allegro, met de beste kwaliteit.
Zorgen kunnen ontstaan na 2027 als Allegro erin slaagt een voldoende groot netwerk op te bouwen en InPost minder prioriteit geeft bij het afrekenen, wat niet ons basisscenario is aangezien InPost een zeer groot deel van de markt blijft vertegenwoordigen."
Het vermogen om de bezorgvoorkeuren van consumenten te beïnvloeden blijft een belangrijke uitdaging voor het bedrijf, nu het een toekomst overweegt waarin het mogelijk minder afhankelijk moet zijn van InPost's diensten.
En ook www.marketscreener.com/quote/stock/IN...
GeduldGeduld
4
www.finanzen.at/nachrichten/aktien/er...

Eerste schattingen: InPost presenteert cijfers voor het laatste kwartaal

InPost presenteert de financiële conferentie, die naar verwachting op 28.03.2025 zal plaatsvinden, de cijfers voor het laatste kwartaal, dat eindigde op 31.12.2024.

De prognoses van 3 analisten verwachten dat de winst per aandeel voor het afgelopen kwartaal gemiddeld 0,846 PLN zal bedragen. Dit zou overeenkomen met een stijging van 110,57 procent ten opzichte van het kwartaal van vorig jaar, toen InPost 0,070 EUR per aandeel rapporteerde.

Volgens de prognoses van 6 analisten zou InPost in het afgelopen kwartaal een omzet van 3,36 miljard PLN hebben opgeleverd. Dit komt overeen met een stijging van 457,58 procent ten opzichte van de waarde van vorig jaar. Op dat moment was er 601,9 miljoen euro gerealiseerd.

Met het oog op het afgelopen fiscale jaar voorspellen 11 analisten een gemiddelde winst per aandeel van PLN 2,56. Een fiscaal jaar eerder was het 0,290 euro per aandeel. Wat de omzet betreft, schatten 12 analisten gemiddeld dat in het onlangs afgelopen fiscale jaar in totaal 10,69 miljard PLN zal worden omgezet, vergeleken met 1,95 miljard euro in de periode van het vorige fiscale jaar.
voda
2
Beursblik: koersval InPost overdreven
14-mrt-2025 07:37

Jefferies handhaaft koopadvies.

(ABM FN-Dow Jones) De koersval van Inpost op donderdag vanwege de uitbreidingsplannen van Allegro was overdreven. Dit stelde analist David Kerstens van Jefferies vrijdag in een rapport.

Allegro wil 2.500 extra pakketkluisjes in Polen erbij in 2025. In 2024 waren dit er al 1.500.

"We zien geen grote risico's voor de omzet van Inpost voor 2028", aldus Kerstens, aangezien de twee bedrijven een contractuele overeenkomst hebben tot november 2027.

Kerstens merkte op dat Allegro al sinds 2021 zijn afhankelijkheid van InPost probeert te verminderen, "maar tot nu toe zonder veel succes, aangezien het marktaandeel van InPost in Polen blijft groeien", aldus de analist.

Jefferies heeft een koersdoel van 22,00 euro voor Inpost met een koopadvies. Het aandeel daalde donderdag met bijna 13 procent naar 13,90 euro.

Door: ABM Financial News.
GeduldGeduld
2
Niet logische koersdaling gisteren van ruim 2 euro.
De analisten van Barclays weerleggen het veronderstelde Allegro knelpunt. Daar is door beleggers overheen gelezen. Het contract loopt nog 3 jaar. En Inpost en Allegro hebben nog voldoende tijd om voor beide partijen er uit te komen om een aantrekkelijk nieuw meerjarenovereenkomt te sluiten.
En het bericht over “eerste schattingen van analisten” is goed nieuws. Mits dit beeld door Inpost over 2 weken bevestigd wordt ! Een euro is 4,18 PNL zloty. Het 4e kwartaal is zeer sterk.
En de omzet zou in 2024 met 30% gestegen zijn t.o.v. 2023.
En de winst zelfs met 100%.
Wel vreemd dat deze eerste schattingen nu al op internet staan.
5.223 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 256 257 258 259 260 261 262 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 mrt 2025 09:39
Koers 14,150
Verschil +0,250 (+1,80%)
Hoog 14,290
Laag 13,810
Volume 185.932
Volume gemiddeld 403.015
Volume gisteren 1.741.318

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront