TomTom « Terug naar discussie overzicht

Woensdag 16 november

112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

Guppie59 schreef op 16 november 2011 13:12:

[...]

Kon het niet laten heb er zelf ook nog wat gekocht :)
Kan het zien aan de koers die stijgt gelijk..
[verwijderd]
0
quote:

Megane schreef op 16 november 2011 07:45:

Er wordt dus gemeld dat TT geen connectivity biedt, dus wat een goed bericht lijkt wordt daarmee wel wat afgezwakt. Iemand een idee waarom er geen HD live services bij worden geboden?

Ik begrijp hier werkelijk niets van aangezien ze gewoon HD aanbieden in Noord Amerika.

Ik begrijp nu wel beter het koersverloop van gisteren.
Blijkbaar heeft niemand een antwoord op deze vraag waar ik dit draadje mee opende, want de navolgende postings bieden geen nieuws, geen nieuwe feiten. Dit nieuwe feit en waarschijnlijk ook de reden dat de koers van TT zo wegvalt lijkt niemand hier op te pakken. Vreemd, want een deal met Mazda wordt toch aardig afgezwakt als er geen HD Live in zit in een markt waarin TT mede door het bieden van HD live het verschil kan maken tussen wel/niet meer marktaandeel verwerven ten koste van de concurrent Garmin die in Noord Amerika voornamelijk met de scepter zwaait.

Maar dit gegeven lijkt momenteel op dit forum totaal genegeerd te worden.

Ik zit voor gemiddeld 3,32 in TT en ik heb niet staan juichen bij deze Mazda mededeling van gisteren, jullie wel?

[verwijderd]
0
quote:

Megane schreef op 16 november 2011 13:22:

[...]

Blijkbaar heeft niemand een antwoord op deze vraag waar ik dit draadje mee opende, want de navolgende postings bieden geen nieuws, geen nieuwe feiten. Dit nieuwe feit en waarschijnlijk ook de reden dat de koers van TT zo wegvalt lijkt niemand hier op te pakken. Vreemd, want een deal met Mazda wordt toch aardig afgezwakt als er geen HD Live in zit in een markt waarin TT en het hebben van HD live het verschil kan maken tussen we/niet meer marktaandeel krijgen waar de concurrent Garmin voornamelijk met de scepter zwaait.

Maar dit gegeven lijkt momenteel op dit forum totaal genegeerd te worden.

Ik zit voor gemiddeld 3,32 in TT en ik heb niet staan juichen bij deze Mazda mededeling van gisteren, jullie wel?

Ik kan hier niets zinnigs over zeggen, kan er geen inschatting van maken
alu6549
0
Wel even goed nadenken voor je wat zegt, want de Ratingbureau's zijn al jaren misbruikt om zaken die alleen van nut zijn voor USA.
Zie Banken en ook kredietcrisis.
Dus wat de USA doet is normaal (denk aan de toestanden ivm de down grade door S&P), en als Europa hetzelfde doet (alleen hier wordt het uitgebreidt politiek uitgemeten) dan is het Politiek beiinvloeding.
Beetje dubbel?
[verwijderd]
0
Zo we staan weer op 3.03. Degene die 50.000 a 3 dumpte. Is in ieder geval al weer 1500 euro'tjes opbrengst mis gelopen. Of moet 1500 euro'tjes extra betalen als ie ze terug moet komen :)

Wat zou het heerlijk zijn als ie nou omhoog schoot, wat goed nieuws van de auto show uit de states.. en ik lig in een breuk :)
charlieb
0
quote:

Guppie59 schreef op 16 november 2011 13:27:

Zo we staan weer op 3.03. Degene die 50.000 a 3 dumpte. Is in ieder geval al weer 1500 euro'tjes opbrengst mis gelopen. Of moet 1500 euro'tjes extra betalen als ie ze terug moet komen :)

Wat zou het heerlijk zijn als ie nou omhoog schoot, wat goed nieuws van de auto show uit de states.. en ik lig in een breuk :)

Helaas staat nu wl weer de 3 op de borden voor TomTom!
Hopelijk inderdaad op goed nieuws vanuit de autoshow in de States, wie weet??
CB
[verwijderd]
0
Guppie59,

Strategie:

1. basis partij vandaag aangekocht op afgesproken 3.00x euro
2. 2 x zoveel erbij op 2,45 investeren.
Bij ingaan voorwaarde 2 gemiddeld 2,63 p/a.
In alle andere gevallen boven 2,46 geen akties.
[verwijderd]
0
quote:

Megane schreef op 16 november 2011 07:45:

"TomTom Expands to North America in-Dash Nav for Mazda CX-5

At the upcoming LA Auto Show Mazda will showcase the new compact crossover SUV CX-5, with TomTom’s line-fitted navigation solution on a 5.8-inch touchscreen.

“We have had a successful collaboration with Mazda in Europe over the last 14 months, and we are excited to expand our relationship to the North American market”, said Giles Shrimpton, Managing Director of the TomTom Automotive business unit.

The solution is however not offering connectivity and TomTom LIVE services as in Europe. Traffic information is available via RDS-TMC.

www.gpsbusinessnews.com/TomTom-Expand...

Er wordt dus gemeld dat TT geen connectivity biedt, dus wat een goed bericht lijkt wordt daarmee wel wat afgezwakt. Iemand een idee waarom er geen HD live services bij worden geboden?

Ik begrijp hier werkelijk niets van aangezien ze gewoon HD aanbieden in Noord Amerika.

Ik begrijp nu wel beter het koersverloop van gisteren.
HD is alleen succesvol als er genoeg gebruikers zijn. Vanwege het feit dat men zelf nog weinig gebruikers heeft in Amerika en nog niet gebruik kan maken van gegevens van Vodafone zoals elders denk ik dat hier daarom (voorlopig) voor gekozen is. Is dit een verrassing voor mij niet. Men heeft op 13 september dit jaar aangegeven zowel voor CX5 als 3 serie IN EUROPA HD mee te leveren. Er worden dus in Europa wel voldoende HD meegeleverd.
B_B
0
quote:

Megane schreef:

[...]

Blijkbaar heeft niemand een antwoord op deze vraag waar ik dit draadje mee opende, want de navolgende postings bieden geen nieuws, geen nieuwe feiten. Dit nieuwe feit en waarschijnlijk ook de reden dat de koers van TT zo wegvalt lijkt niemand hier op te pakken. Vreemd, want een deal met Mazda wordt toch aardig afgezwakt als er geen HD Live in zit in een markt waarin TT mede door het bieden van HD live het verschil kan maken tussen wel/niet meer marktaandeel verwerven ten koste van de concurrent Garmin die in Noord Amerika voornamelijk met de scepter zwaait.

Maar dit gegeven lijkt momenteel op dit forum totaal genegeerd te worden.

Ik zit voor gemiddeld 3,32 in TT en ik heb niet staan juichen bij deze Mazda mededeling van gisteren, jullie wel?

Optie-expiratie komend vrijdag.
Bij weinig handel bepalen de optie-handelaren de koers.

In onzekere tijden kiezen beleggers voor bedrijven met weinig/geen schuld, veel cash en dividend (= Garmin).

Hedging Europe's Debt Crisis: Here Are 10 Debt-Free, Undervalued Stocks
www.fool.com/investing/general/2011/1...
[verwijderd]
0
quote:

charlie b schreef op 16 november 2011 13:36:

[...]
Helaas staat nu wl weer de 3 op de borden voor TomTom!
Hopelijk inderdaad op goed nieuws vanuit de autoshow in de States, wie weet??
CB
KIA.. zou ook leuk zijn..
[verwijderd]
0
quote:

Jerry&Stanislaw schreef op 16 november 2011 13:55:

Guppie59,

Strategie:

1. basis partij vandaag aangekocht op afgesproken 3.00x euro
2. 2 x zoveel erbij op 2,45 investeren.
Bij ingaan voorwaarde 2 gemiddeld 2,63 p/a.
In alle andere gevallen boven 2,46 geen akties.
claro.. :)
[verwijderd]
0
quote:

Guppie59 schreef op 16 november 2011 14:01:

[...]

KIA.. zou ook leuk zijn..
Killed In Action ?
[verwijderd]
0
quote:

Kingcash schreef op 16 november 2011 13:58:

[...]
HD is alleen succesvol als er genoeg gebruikers zijn. Vanwege het feit dat men zelf nog weinig gebruikers heeft in Amerika en nog niet gebruik kan maken van gegevens van Vodafone zoals elders denk ik dat hier daarom (voorlopig) voor gekozen is. Is dit een verrassing voor mij niet. Men heeft op 13 september dit jaar aangegeven zowel voor CX5 als 3 serie IN EUROPA HD mee te leveren. Er worden dus in Europa wel voldoende HD meegeleverd.

HD Live wordt gewoon in de US gebruikt of ben je niet bekend met het productaanbod van TT in de US?

Zie ook www.tomtom.com/en_us/products/car-nav...

Er zijn gewoon drie modellen met HD live beschikbaar.

En moet je hier maar eens de US versie van bekijken, dan zie je live hoe HD live nu al gebruikt wordt.

www.tomtom.com/livetraffic/

Hieruit blijkt duidelijk dat HD best al met een goede dekking in gebruik is. Achteraf kan HD nooit bijgeleverd worden, want vereist een ingebouwde SIMkaart.

Maar zelfs al zou deze dekking nog niet het bereik hebben van die in Europa, met jouw argument zeg je zoveel als: Omdat HD nog niet veel gebruikt wordt in de US, leveren we het in de Mazda CX-5 dan ook maar niet mee, want dan weten we zeker dat het ook nadien niet veel gebruikt gaat worden.
[verwijderd]
0
Ik heb zojuist mijn antwoord van TomTom, Richard Piekaar verkregen:

"Thank you for your email. With regard to the automotive industry it would be good to notice that processes do not go as fast as in the consumer electronics industry. At the time of the agreement with Mazda we did not have LIVE Services with HD Traffic in the US. It is a bit too much to ask of a car manufacturer to design a car with navigation services that have not been introduced, tested and proven yet (in the US)."

Dit vind ik al een stuk plausibeler klinken.

Voor mij ook een signaal dat bij succes in de US van de huidige Mazda modellen met in-dash TomTom, opvolgende/nieuwe Mazda modellen in de US zeer waarschijnlijk wel met HD Live uitgerust zullen zijn.
[verwijderd]
0
quote:

B_B schreef op 16 november 2011 14:19:

Gekocht TomTom.
Join the 3.00x club.
Gefeliciteerd.
[verwijderd]
0
quote:

B_B schreef op 16 november 2011 14:00:

[...]

Hedging Europe's Debt Crisis: Here Are 10 Debt-Free, Undervalued Stocks
www.fool.com/investing/general/2011/1...
Wat een malloot.

De auteur van het stuk is duidelijk Amerikaan die met halve waarheden en hele leugens komt. De schulden in de VS zijn eigenlijk veel groter en ernstiger dan die in Europa. Hij noemt de VS een politieke crisis en Europa een rekenkundige crisis. Maar het is juist andersom. Europa is meer een politieke crisis dan een financiële.

Binnen de VS heb je 1 obligatie en 1 rente. In die zin kan de staat California dus niet met een enorm hoge rente geconfronteerd worden als bijvoorbeeld Italië. In de VS is het duidelijk 1 politieke eenheid en kan er niet tegen onderdelen gespeculeerd worden.

Ieder Europees land heeft zwakke regio’s. Zo is Noord Italië een van de sterkste economische centra ter wereld. Terwijl zuid Italië juist erg zwak is. Wij hebben zelf ook onze krimp regio’s. Maar niemand die in de kramp schiet als de Nederlandse economie met bijvoorbeeld 1% groeit, terwijl die in noordoost Groningen met 3% krimpt.

De auteur vergelijkt vervolgens de schuld van de VS (100% BBP) met die van Italie (120% BBP). Dat is nogal selectief. Ze zouden ook kunnen vergelijken met die van Duitsland of Nederland. Ook heeft Italie een hoge schuld, maar een laag jaarlijks begrotingstekort. Door het sterke Noord-Italie kunnen ze zelfs begrotingsevenwicht behalen. De VS heeft dus wel een relatief lagere schuld dan Italie, maar hun begrotingstekort is veel groter.

Wat echter in Europa ontbreekt en in de VS wel aanwezig is, is dat er 1 obligatiemarkt is die dermate groot en diep is, dat er vertrouwen in is. Een Europese obligatiemarkt zou dat ook zijn, zelfs groter en dieper, en een serieus alternatief voor (en bedreiging voor) de dollar. Die europese obligatiemarkt zou dermate groot zijn, dat de europese rente lager zal zijn dan de gemiddelde rente van alle eurolanden nu.

Maar goed, het is zowel in Europa als in de VS de ziekte van nationalisme die weer komt bovendrijven. We nemen elkaar allemaal op de korrel, maar kijken vooral niet naar onszelf. Naar mijn idee is dat het psychologisch gevolg van onzekerheid en ongemak. Dan is het wel fijn om naar een ander te wijzen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Nederlandse opstelling rond vrij verkeer van personen en goederen. Wij sturen fruitplukkers uit Roemenie en Bulgarije ook terug de grens over, terwijl het fruit hier ligt te rotten. Terwijl zij nieuwe Europeanen zijn en Europese rechten hebben. Dezelfde rechten waar wij gebruik van maken als wij zelf in Roemenie of Bulgarije iets willen doen. Wij meten dus zelf ook duidelijk met twee maten.

Een blik in de koffiekamer op IEX of naar Nieuwsuur of Pauw & Witteman. Of beluister politici, incl. de PVV. Het is angst voor de toekomst die regeert. Dat is het grootste probleem. We zijn bang voor onze pensioenen, bang voor Aziaten, bang voor nieuwkomers, bang voor de conjunctuur.

Hoe meer angst, hoe meer we ons achter de dijken terugtrekken en onszelf in de vingers snijden. Angst is een slechte raadgever en slecht voor de economie. Kijk nou juist eens wat je kunt verdienen in Azie, ipv bang zijn voor dreiging. Kijk eens wat nieuwkomers komen brengen ipv halen. Kijk eens of je de crisis nu niet juist kunt gebruiken als momentum om nodige hervormingen door te voeren, zoals het splitsen van zakenbanken en particuliere banken. En de Chinese walls eens van beton ipv karton te maken.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 16 november 2011 14:39:

[...]

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Nederlandse opstelling rond vrij verkeer van personen en goederen. Wij sturen fruitplukkers uit Roemenie en Bulgarije ook terug de grens over, terwijl het fruit hier ligt te rotten. Terwijl zij nieuwe Europeanen zijn en Europese rechten hebben. Dezelfde rechten waar wij gebruik van maken als wij zelf in Roemenie of Bulgarije iets willen doen. Wij meten dus zelf ook duidelijk met twee maten.

Dit aangehaalde zie je in een verkeerd perspectief.
De aard van het probleem ligt in het feit dat er nog al wat klompendansers zijn die misbruik maken van de uitkeringen en verdommen om een hand uit te steken.
Dat kost het lageland enorme sommen geld en staan in geen verhouding met andere landen.
Er wordt getracht om dat soort lieden via gemeenten/CWI's etc. aan het werk te zetten alvorens buitenlandse krachten in te schakelen.
Dat proces loopt moeizaam en ondervindt veel tegenstand van softe bemiddelaars.
De politieke intenties zijn echter goed en ik sta er vierkant achter.
[verwijderd]
0
quote:

Megane schreef op 16 november 2011 14:27:

Ik heb zojuist mijn antwoord van TomTom, Richard Piekaar verkregen:

"Thank you for your email. With regard to the automotive industry it would be good to notice that processes do not go as fast as in the consumer electronics industry. At the time of the agreement with Mazda we did not have LIVE Services with HD Traffic in the US. It is a bit too much to ask of a car manufacturer to design a car with navigation services that have not been introduced, tested and proven yet (in the US)."

Dit vind ik al een stuk plausibeler klinken.

Voor mij ook een signaal dat bij succes in de US van de huidige Mazda modellen met in-dash TomTom, opvolgende/nieuwe Mazda modellen in de US zeer waarschijnlijk wel met HD Live uitgerust zullen zijn.
De reden is anders maar het komt overeen met het bericht dat in Europa HD wordt meegeleverd. Dit is een nog betere reden dan ik dacht, omdat er wellicht vrij snel hd live alsnog in Mazda in Amerika wordt meegeleverd.
Dus geen reden voor de daling anders dan de algemene crisis met de Euro en daardoor de kans van shorters om de koers te drukken.
Ik blijf positief en heb vandaag TT2 weer uitgebreid, maar zoals ik al eerder heb aangegeven. De echte stijging komt pas op zijn vroegst met meevallende cijfers over 2011 en een positieve benadering 2012 door TT2 of als de eerste twee kwartalen duidelijk beter zullen zijn dan 2011. Zelf verwacht ik niet dat men begin 2012 zich al te positief over 2012 zal uitlaten, omdat G altijd heel erg voorzichtig is met zijn prognose. Dus de stijging komt er, maar een forse zou zo maar 9 maanden op zich kunnen laten wachten. Dan zullen we echter steeds meer kunnen genieten van de koers. De koers kan veel eerder fors oplopen als een grote duitse autofabrikant overstag gaat met TT2.
112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 11 feb 2025 17:35
Koers 3,996
Verschil -0,042 (-1,04%)
Hoog 4,054
Laag 3,964
Volume 490.697
Volume gemiddeld 276.706
Volume gisteren 314.379

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront