[verwijderd schreef:
id=9163237 date=201602101512]
we moeten nooit alleen de positieve kant bekijken en ook de anderen aanhoren
hier dus de 3 naysayers , waarvan 1 neutraal ( koersdoel 8,50 ) en 2 met een sell aanbeveling ( koersdoel 7 en 6,75 respectievelijk )
dit is de leidraad zo'n beetje voor indruk qua feedback uit de CC
- main take-away: Management clearly intends to continue spending in order to get as much license/automotive business in the years ahead.
Capex and Opex growth in 2016 is significant and should gradually slowdown in 2017 and beyond, but the company refrained from quantifying.
No news that would change our current sell-rating
- Revenue mix outlook/ Consumer flattish, Auto/licensing high 1O% for growth, Telematics mid 20% for growth ( Finder adds ca 10m in 2016)
- Investing R&D in 2016, see operating leverage in future when revenue growth kicks in, expect maps making to become more automated in the future and get the full benefits from productivity improvement in 2017
- the Automotive 300m euro backlog will primarily start shipping from 2017, and a bit in 2016.
In the mix the maps are the biggest component, followed by traffic and then navigation
- net def rev to be expected lower for 2016, driven by automotive
- spending on map platform opex to rise 8/9% , driven by Telematics growth - are investing in geographical reach and new customer product adaptations .
Capex will need to continue for maps, OPEX growth beyond 2016 should level off.
- Automotive built-in sat nav take rates are 27% and gradually growing next 3 - 4 years
- Now have an estimated 80% market share in traffic data service in Europe
- Capex in 2015 was euro 107m , expect euro 130m in 2016
dan heeft één nog een trading advies van de desk
" TT the stock is for now damaged goods, it will not recover rapidly after the big sell-off , a relief-rally is for now an opportunity to sell
the stock will need to do some work to restore confidence "
dit laatste zal ook zeker voor nu wel zo zijn, het aandeel moet mi ook weer vertrouwen opbouwen bij de belegger, het heeft een nekschot gehad en is te ver doorgezakt, daar zit een penalty op - spijtig genoeg.
maar ik zie TT toch ook wel weer aan de 10 noteren over tijd.
succes