mkt cap 1,7/1,8 miljard
uitstaande aandelen ca230 mio
free-float 56% ( - friends) 45%
high/low 12 mnd: 12,29 / 6,21
perf 1 mnd _ 7,5%
perf 12 mnd _ 35%
perf 3 mnd + 7%
la douce France
PSA zwakke cijfers voor Europa Q3, hier zit het meeste TT in - 4,3% yoy, een serieuze drop tegenover voorgaande kwartalen
YOY nog steeds goed plus 4,1%
PSA gaat Q4 voor offensief met de lancering vd Peugeot 5008 en 4 nieuwe modellen, inclu de top-seller 3008 nd C8
Renault 3Q16 up 11,3% , zeer sterke performance dit jaar
Renault en PSA beide sterke cijfers uit Eurasia ( incl Iran) , maar in deze markt geen hoge verwachting voor TT technologie in de wagens of althans niet in groot volume.
DE PSA cijfers voor Q3 zeker niet positief, TT zal dit verwerkt hebben in haar Q3 cijfers
de aankondiging voor PSA Q4 zal dan wel weer een positieve invloed hebben voor Q4 TT en ook voor Q1/17
Renault gewoon sterk jaar door plus 13% , succesvol met Talisman, Espace , Megane, Kadjar en Kaptur.
Renault ook nieuw model in de planning voor Q4 de Kwid een kleine economy auto, daar TT partner is voor Renault in maps, traffic gaat TT ook hiervan profiteren in Q4 en 1Q17
verder de Renault_Nissan alliance ( Renault heeft 43,4% van Nissan en heeft controle ) kwam met een persbericht
- intends to launch 10 autonomous electric vehicles by 2020
HG maakte een verspreking voor Nissan met bedoeling Subaru ( ach , zo kan je het ook uitleggen )
er zijn dus na al het ge-oh van de Mondial dus toch 2 contracten gewonnen , die ook in lijn der verwachting lagen ( mei 2016 )
het zijn dus naar alle waarschijnlijkheid Nissan en Tesla. ( en geen Volvo en Subaru , die waren reeds bekend)
het niet melden van deze is 2 @ 3 euro waard.
Garmin laat zien hoe het moet
waarom dan daar een over-performance en bij TT een under-performance
Garmin : solid growth in its key divisions , leading to an upward revision for the year
voor het kwartaal was overall revenue up 6% , op-margin 22% op van 18%.
outdoor plus 28% , Fitness deed het zeer goed met 32%, op-margin 24%
PND - 21% ( zelfde trend als TT ), maar wel met een op_margin van 12%
Consumer bij TT ( PND and Sports) kan geen EBIT winst laten zien
1H16 een EBIT margin of - 1% voor TT, Garmin 1H16 EBIT margin van 18% met exact dezelfde mix PND, Sports watches, Fitness trackers
zit natuurlijk wel een klein onderscheid tussen OEM ( Garmin) en hardware sales (TT) , maar toch
HOW CAN ? --> KOST ALLOCATIE
en de daarop volgende vraag is WAAROM?
consumer die Automotive subsidieert ?
oh Ja, natuurlijk de ENDGAME
ps: we gaan wellicht nooit krijgen wat het allemaal zou kunnen waard zijn, maar hier aan 8 of lager BUY 12 krijgen we altijd wel.
zo mijn eigen draadje, dus geen zeurders, blijf ik bij de rest weg.
succes