tatje schreef op 3 juli 2023 10:33:
Tja.
AVA 2022
De heer Reiff
China. Scandinavië.
Harold Goddijn
China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.
DFT vandaag.
- Tesla heeft in het afgelopen kwartaal een recordaantal elektrische auto’s afgeleverd. De prijsverlagingen die de Amerikaanse autofabrikant onder leiding van miljardair Elon Musk doorvoerde om de vraag aan te jagen, lijken daarmee effect te hebben.
In het tweede kwartaal kregen 466.140 nieuwe Tesla’s een eigenaar. Dat waren er 83 procent meer dan een jaar geleden.
Tesla werd dus al in 2022 genoemd.
In een interview met Harold in DFT 2018 2019 werd ook de naam Tesla genoemd.
Navraag bij de IR of dit juist was, nooit antwoord gehad
AVA 2023
Harold Goddijn
Dat is Stellantis uiteraard. Zij hebben ook Chrysler als merk en allerlei andere Amerikaanse merken. Daar
komen we langzaam maar zeker in steeds meer modellen terecht, dus dat leidt tot groei. Daarnaast hebben
we nog een grote klant die erg hard aan het groeien is, waarvan ik de naam niet met u kan delen. Die ook
zorgt voor groei in dat segment.
Is Tesla de geheimzinnige, waarvan Harold de naam niet wilde of mag noemen.
Is het de grote geheimzinnige EN Tesla.
We zullen zien !