TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Koos99
4
quote:

Xynix schreef op 23 januari 2019 12:51:

Het grote probleem met TomTom is dat er, naast alle eerdere onverklaarbare moves in eerdere jaren en het constant willens en wetens instandhouden van de informatieachterstand voor gewone beleggers, nu tot 2 keer gevallen zijn geweest die je bijna niet anders kunt uitleggen dan oplichting, flessentrekkerij en kwaadwillige boevenstreken. Het eerste geval was het achterhouden van de belangrijke Nissan-deal ten tijde van het RNM-debacle. En nu dus de Bridgestone TTT-datadeal.

Ik kan dat niet anders zien dan als puur crimineel. Schaamteloos crimineel. En de AFM doet daar niets aan.

Wat me bv ook blijft verbazen, wanneer HG praat over het afnemen van HD kaarten dan heeft hij het altijd over een truck deal in 2019, maar dat het pas in 2021 gaat lopen met klanten.

Dan wordt er op de CES ineens bekend gemaakt dat er meer dan een half miljoen auto's met HD kaarten rond rijden. Dat rijmt niet met wat HG er eerder over zei. Wie neemt die kaarten af dan zou ik graag willen weten.
[verwijderd]
1
Had gehoopt en gedacht op een groter herstel
Richting 7.75 misschien komt het nog
Microsoft blijft in mijn optiek toch de partij die voor de TomTom Maps gaat
Brouwer285
1
Ik begrijp TT wel, na consolidatie kan het aandeel beter door de markt gewaardeerd worden in termen van P/E ratio en minder naar onderliggende waarde. Dus meer stabiliteit. Aangezien de onderliggende in meer of mindere mate afhankelijk is van wat de gek ervoor geeft. Voor een gedeelte komt hier nu dus 910 M euro uit vrij. Tevens blijkt uit de verkoop van TTT, dat TT jaar op jaar iets teveel afschrijft op de waarde van haar assets, wat de winst drukt. Hopelijk komt hier nu ook een eind aan (denk niet dat ze doorgaan met afschrijven richting 0 waarde voor de overige assets) en verwacht dat de BU’s enterprise en consumer met de bridge hub meer kunnen gaan profiteren van de markt.
Zelf had ik het prettiger gevonden als het met behulp van private equity van de beurs gehaald zou worden en op een later tijdstip weer terug naar de beurs gebracht zou worden. Aangezien ik er vanuit ga dat het aandeel tot consolidatie fragiel blijft tot in het 3e kwartaal zonder opwaarts potentieel. Misschien gebeurd dit nog, het laatste is voorlopig mijn enige motief is om niet uit te stappen en na consolidatie weer in te stappen.
[verwijderd]
0
quote:

Koos99 schreef op 23 januari 2019 13:22:

[...]

Het was A&E +1 voor de verkoop van TTT
Het blijft A&E +1 na de verkoop van TTT

Daar zijn we het over eens

Dat leidt helaas niet tot meer EPS voor A&E, die blijft zoals hij was.

Blijft overeind dat een deal beter is dan geen deal.

1 - 1 = 0
1 - 1 = ?
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Gelieve niet over de moderatie te discussiëren, dit bericht is verwijderd.]
sniklaas
1
quote:

Penge_miner schreef op 23 januari 2019 13:17:

Het is inderdaad "Go** geklaagd" dat een forumlid die zich bij wijze van spreken dag en nacht met TomTom bezigt moet uitleggen hoe het bericht over de license tussen Bridgestone en TomTom geinterpreteerd moet worden.
Ik heb al vaker aangegeven dat Harold geen spreekbuis kan/mag zijn omdat zijn gebrabbel in woord en geschrift teveel technocratisch is en overgoten met autistische sausjes en in grauwe nevel gehuld.
Een bestuursvoorzitter dient helder en transparant te zijn zodat de modus van de aandeelhouders weet wat hij te zeggen of schrijven heeft.
Wij van TomTom geven ieder schepsel een kans, dus ook de technocratische, narcistische mompelende Harold!!
boem!
1
quote:

Koos99 schreef op 23 januari 2019 13:22:

[...]

Het was A&E +1 voor de verkoop van TTT
Het blijft A&E +1 na de verkoop van TTT

Daar zijn we het over eens

Dat leidt helaas niet tot meer EPS voor A&E, die blijft zoals hij was.

Blijft overeind dat een deal beter is dan geen deal.

Ik denk te begrijpen wat je bedoelt.

BUs belasten elkaar niet dus er is geen sprake van een opbrengst van A&E en een daaruit voortvloeiende kostenpost voor TTT.
A&E factureert niets maar TTT draagt via de OPEX een gedeelte bij aan de door Maps+ gemaakte kosten.

Indien TTT niet meer onder hetzelfde dak zit verdwijnt de kosten-absorptie door TTT waardoor de kostentoedeling naar de overige BUS toeneemt.

De factuur die uitgaat naar Bridgestone is derhalve geen pure winst er wordt een resultaat geboekt positief dan wel negatief voor het verschil tussen de overeengekomen licensingdeal en de oude doorbelaste kostprijs via OPEX.
boem!
0
quote:

sniklaas schreef op 23 januari 2019 14:18:

[...]Wij van TomTom geven ieder schepsel een kans, dus ook de technocratische, narcistische mompelende Harold!!
Wij van het TT forum geven ook alle ruimte om sprookjes waar te maken.
Mojo
1
Ik heb een bevestiging van TomTom IR dat Bridgestone Map en traffic data afneemt van TomTom + de Probe data dat terug vliet naar TomTom.

@Justin heeft het gisteren als eerste geplaatst en werd bestempeld als Fake News.
Ab Justin
janrobert
0
quote:

martinmartin schreef op 23 januari 2019 14:33:

[...]

Wij van het TT forum geven ook alle ruimte om sprookjes waar te maken.
Mijn sprookje is over en uit
mjmj
1
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
A3aan
0
Mooi, resultaat TTT weten we nu dus. Het overblijvende deel is erg onduidelijk voor de toekomst. Naar mijn gevoel gaan ze dat afleggen tegen de grote jongens.
Ik zeg niet op korte termijn, maar TomTom gaat het gewoon niet redden. Ik voorzie weinig plezier voor aandeelhoudersop de langere termijn.
[verwijderd]
3
quote:

Mojo schreef op 23 januari 2019 14:36:

Ik heb een bevestiging van TomTom IR dat Bridgestone Map en traffic data afneemt van TomTom + de Probe data dat terug vliet naar TomTom.

@Justin heeft het gisteren als eerste geplaatst en werd bestempeld als Fake News.
Ab Justin
Kijk dat zijn zaken die bij een Topbedrijf onmiddellijk worden gemeld aan de buitenwereld.
En waar een een aandeelhouder niet moet zelf op zoek naar gaan.
De top van TT is één corrupte bende en de Grote hakkelaar is de spilfiguur in dit complot.
We worden genaaid .
sniklaas
1
quote:

mjmj schreef op 23 januari 2019 14:37:

Is HG een autist? Wie het weet mag het zeggen.
zou een belediging zijn voor de autist..
[verwijderd]
0
quote:

Mojo schreef op 23 januari 2019 14:36:

Ik heb een bevestiging van TomTom IR dat Bridgestone Map en traffic data afneemt van TomTom + de Probe data dat terug vliet naar TomTom.

@Justin heeft het gisteren als eerste geplaatst en werd bestempeld als Fake News.
Ab Justin
En HG rept daar met geen 1 woord over dat is toch gewoon strafbaar
Hij hoort ons toch Alle details te geven en zeker de analisten
Ni wordt het afgeschilderd als een zwakke deal maar met die Traffic Data afname ziet het er toch een stuk beter uit
Mijn vraag derhalve: waarom plaatst TomTom dit niet bij het verkoopbericht?
sniklaas
0
quote:

martinmartin schreef op 23 januari 2019 14:33:

[...]

Wij van het TT forum geven ook alle ruimte om sprookjes waar te maken.
sprookjes waarmaken is een ander verhaal maar om je sprookjesverhaal met ons te delen krijg je alle ruimte Martin..
[verwijderd]
0
Hoe zit het eigenlijk met TA gruwatch doet het niet.... Behalve alle steunen die doorbroken zijn ligt er nog een steun op 7.30?
hangklok
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 23 januari 2019 14:46:

[...]

En HG rept daar met geen 1 woord over dat is toch gewoon strafbaar
Hij hoort ons toch Alle details te geven en zeker de analisten
Ni wordt het afgeschilderd als een zwakke deal maar met die Traffic Data afname ziet het er toch een stuk beter uit
Mijn vraag derhalve: waarom plaatst TomTom dit niet bij het verkoopbericht?
Ja heel raar dit is namelijk best goed nieuw vandaar dat de koers boven de 7,30 blijft. Vandaag of morgen dus gewoon weer naar de 8+
4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 okt 2024 17:35
Koers 5,015
Verschil -0,085 (-1,67%)
Hoog 5,130
Laag 5,015
Volume 113.515
Volume gemiddeld 188.806
Volume gisteren 107.858

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront