Cerburus schreef op 10 mei 2019 08:37:
nou de roadshow van Pim & Herna zorgt voor interesse, de eerste die instapt is RAM ACTIVE INVESTMENTS. Helaas wel short, maarja wat wil je met zo'n verhaal :)...ik stel het me al voor net een aflevering van pappie en kokkie on a roadtrip.
Nee als ik een grote belegger was die nu in wilde stappen in de logistieke sector zijn UPS,Fedex,DHL & Amazon wel mijn favo's die zullen ook overleven en kunnen zeer diep gaan in eventuele regionale prijzenoorlogen, die ook nog wel echt gaan volgen. Misschien dat het sentiment we parten speelt maar voor de zoveelste keer horen dat er weer kosten naar voren worden gehaald, en de opbrengsten weer later komen.
Ik geef je op een briefje als het eenmaal 2021 is.. moeten er alsnog weer hernieuwde (niet voorziene) investeringen plaatvinden. Je kunt het op je vingers natellen. Op het huidige volume zorgt elk nieuwe depot voor 5% meer verwerking qua volumes. De groei die PostNL voorspel is 14% per jaar... of het plan moet zijn dat elk klein pakketje door het nieuw te bouwen 'giga sorteercentrum' komt maar lijkt me ook stug.
Strategie tot op heden was fijnmazig netwerk was resulteert in minder km per pakketje = minder kosten. (in theorie :P) Nu dus 1 centrum voor de kleine pakketten, hoe ziet men dit? De km per betreffende pakketje zal exploderen. Doet me een beetje denken aan Brussel X van Bpost. 1 mega sorteer faciliteit. Heeft ook alleen maar tot meer kosten geleidt. Sommige dingen ben je geen kristallenbol voor nodig alleen gezond verstand.