AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

8.217 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 407 408 409 410 411 » | Laatste
Goed bezig
2
De Lithium prijs is al een aantal weken stabiel, waar er eerder sprake was van een daling. Ik verwacht nu vrij snel dat er aan een nieuwe stijging begint en deze zal lang aanhouden. Wat betreft AMG betekent dit dat we momenteel op de bodem zijn en de koers mee omhoog zal bewegen.
Lepre Chaun
2
quote:

pietje-2005 schreef op 14 februari 2024 09:49:

[...]
Maar, uit niets maar dan ook niets blijkt toch dat er ergens interesse is in AMG ?
Mogelijk na die zogenaamde splitsing van de verschillende takken ?
Is dat splitsen al achter de rug ?
27 euro lijkt me meer dan redelijk, haha ;-)
Succes
Eigenlijk hadden We een IPO Lithium eerder mogen hebben .
En staan We wel erg TE laag gewaardeerd .
Maar voor een Albemarle zijn We best interessant om nu over te nemen .
Ze willen een hydroxide fabriek in Europa en AMG heeft er 1 die ook nog eens uitbreidbaar is .
dus waarom het wiel opnieuw uitvinden zou je eigen afvragen als een Albemarle , plus de dito andere overlappingen .
VeelGeduld
4
Zojuist mijn positie weer even lekker uitgebreid. Verwacht binnen een jaar weer koersen boven de 30+ te zien. Lekker op de plank hiermee
4finance
7
quote:

VeelGeduld schreef op 14 februari 2024 10:19:

Zojuist mijn positie weer even lekker uitgebreid. Verwacht binnen een jaar weer koersen boven de 30+ te zien. Lekker op de plank hiermee
AMG; koersen boven de €30 gaan er zeker weer komen. Fors hoger ook. Eerst de grondstoffen in prijs herstellen.
Wat mee gaat werken is dat er toch een flinke transformatie naar EV plaats gaat vinden de komende jaren.

AMG staat bekend om overdrijven in koers naar boven en beneden. In dat laatste zitten we nu.
Herstel gaat ook hard als het aandeel weer naar boven gaat lopen. Kwestie van tijd. Geduld hier en nu (bij)kopen.
Fox WIld
0
Is vandaag een dieptepunt qua omzet? Na bijna 4 uur handel nog maar 35k stuks verhandeld...
Goed bezig
0
quote:

Fox WIld schreef op 14 februari 2024 12:54:

Is vandaag een dieptepunt qua omzet? Na bijna 4 uur handel nog maar 35k stuks verhandeld...
Er worden nu wel flinke orders ingezet en uitgevoerd.
VLiTaNbase
0
Ter informatie:
Vanavond, na NYSE openingstijd, de Q4 en jaarcijfers 2023 van Albemarle.
Morgen, voor opening NYSE, conference call.
ischav2
2
Vandaag CEO Alfen:

Alfen ziet transitie naar elektrisch rijden doorzetten

(ABM FN-Dow Jones) De transitie naar elektrisch rijden met behulp van oplaadstations gaat door, ook al kan het tempo wisselen door tijdelijke factoren, zoals onzekerheid rond subsidies en andere regelgeving. Dat zei CEO Marco Roeleveld woensdag in een toelichting aan ABM Financial News op de jaarcijfers die Alfen dinsdagavond publiceerde.

Alfen zag de omzetgroei vorig jaar vertragen tot 15 procent, van 76 procent in 2022, door minder sterke groei van orders voor oplaadpalen, omdat afnemers van Alfen hun voorraden afbouwden.

Dat proces is nu voltooid, met aantrekkende orders in het vierde kwartaal, maar door tijdelijke marktomstandigheden is de marktgroei voor oplaadpalen nog steeds beperkt, stelde Roeleveld woensdag.

Zo is er in Nederland aarzeling bij klanten, die willen afwachten of aangekondigde nieuwe regels voor meer transparantie rond oplaadtarieven wel of niet doorgaan. Dit zou betekenen dat er een beeldscherm op de laadpaal moet zitten dat de tarieven weergeeft. Voor Alfen is dat technisch overigens geen enkel probleem, zei Roeleveld. In Duitsland spelen veranderingen in subsidieregelingen een rol bij de vraag naar oplaadpalen.

Alfen probeert deze factoren mee te nemen in zijn verwachtingen voor de omzet en marge, zei de CEO, naast de verwachte groei van de markt voor oplaadstations als geheel.

Voor het komende jaar rekent Alfen op een omzet tussen 590 miljoen en 660 miljoen euro, wat een groei zou inhouden van 26 procent, uitgaande van het middenpunt.

Daarbij werd het bedrijf iets voorzichtiger over de oplaadpalen, waar Alfen uitgaat van 15 procent omzetgroei, in plaats van de eerder genoemde 15 tot 20 procent.

Bij de opslagsystemen, die het afgelopen jaar een doorbraak beleefden, staat de verwachting op tenminste 40 procent groei en bij de slimme netwerken op 20 procent.
Akwaba
0
Albemarle reports Q4 adjusted EPS $1.85, consensus $1.01

Reports Q4 revenue $2.4B, consensus 2.18B. "Albemarle's full-year 2023 result marks the second highest earnings year in company history, made possible by the disciplined focus of our global teams," said Albemarle CEO Kent Masters. "Looking ahead, we are taking actions to enhance our financial flexibility, while advancing near-term growth and preserving future opportunities to create value. As a global leader for the end-markets we serve, we remain confident about the projects in our portfolio and our ability to leverage our world-class resources and industry-leading technologies."
VLiTaNbase
0
Albemarle Corporation (NYSE)

YoY net sales growth of 31%, including YoY volume growth of 21%; Energy Storage sales volumes up 35% YoY

FY 2023 adj. EBITDA of $2.8B, or $3.4B excluding the lower of cost or net realizable value (LCM) charge, in-line with previous outlook

Announced proactive cost and cash measures expected to unlock >$750M cash flow in the near-term

Introduced FY 2024 outlook considerations, including ranges based on lithium market price scenarios

Long-term outlook supported by secular trends in clean energy, electrification and digitalization: projected 2.5x growth in lithium demand 2024-2030

Q4 2023 Adjusted Diluted EPS ($5.19) versus Q4 2022 $8.62
Q4 2023 Adjusted Diluted EPS (ex. LCM and TVA2) $1.85 versus Q4 2022 $8.62

LCM is:
Lower of cost or market (LCM) is an inventory valuation method required for companies that follow U.S. GAAP. Cost refers to the purchase cost of inventory, and market value refers to the replacement cost of inventory.

TVA is VAT

investors.albemarle.com/overview/defa...
christo1
2
quote:

Akwaba schreef op 14 februari 2024 22:15:

Albemarle reports Q4 adjusted EPS $1.85, consensus $1.01

Reports Q4 revenue $2.4B, consensus 2.18B. "Albemarle's full-year 2023 result marks the second highest earnings year in company history, made possible by the disciplined focus of our global teams," said Albemarle CEO Kent Masters. "Looking ahead, we are taking actions to enhance our financial flexibility, while advancing near-term growth and preserving future opportunities to create value. As a global leader for the end-markets we serve, we remain confident about the projects in our portfolio and our ability to leverage our world-class resources and industry-leading technologies."
Graag het volledige verhaal posten, door de dalende lithium prijzen hebben ze meer dan 5 dollar/aandeel verlies geleden in Q4.

Mgv
VLiTaNbase
1
quote:

christo1 schreef op 14 februari 2024 22:26:

[...]

Graag het volledige verhaal posten, door de dalende lithium prijzen hebben ze meer dan 5 dollar/aandeel verlies geleden in Q4.

Mgv
EPS ex. LCM and TVA2 Q4 2023 is + $1.85

Zie verder mijn uitgebreide bericht hiervoor, onder andere voor uitleg LCM en TVA.
Lepre Chaun
0
Albemarle het bedrijf liet echter groei zien op specifieke gebieden en blijft hoopvol over zijn toekomst in de evoluerende energiemarkt.

Kijk dat is nog eens positief nieuws van die Yanks en gewoon AMG overnemen dan is everbody happy.
AMG is gewoon ondergewaardeerd en overname kandidaat .

De Braziliaanse mijnbouwbedrijven maken zich op voor meer investeringen en fusies en overnames.

Het lijkt erop dat de Braziliaanse mijnbouwsector een aanzienlijke groei in fusies en overnames zal meemaken naarmate meer nieuwe spelers de sector betreden.

Een van de belangrijkste redenen voor de groei zijn de inspanningen van bedrijven uit verschillende sectoren om de levering van inputs op de lange termijn te garanderen, vooral bedrijven die actief zijn in gebieden die verband houden met de energietransitie.

“We zullen nieuwe toetreders hebben in de [mijnbouw]sector, waaronder waarschijnlijk grote multinationale bedrijven en zelfs bedrijven die banden hebben met overheden, omdat zij lange termijn leveringspartnerschappen willen aangaan voor hun projecten, inclusief die in de sectoren infrastructuur en technologische ontwikkeling. , evenals gebieden die verband houden met de energietransitie”, vertelde Afonso Sartorio, EY's mijnbouw- en metaalsectorleider voor Zuid-Amerika, aan BNamericas.
Lepre Chaun
1
Amsterdam, 14 February 2024 --- AMG Critical Materials N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") will release its fourth quarter and full year 2023 financial results on Wednesday, February 21, 2024, at approximately 18:00 CET. AMG will host a conference call to discuss its financial results for the fourth quarter of 2023 at 19:00 CET (18:00 GMT / 1:00PM EST) on Wednesday, February 21, 2024.

Please connect approximately 10 minutes prior to the beginning of the call to ensure participation. The call-in information is as follows:

Toll-free number: 1-800-267-6316

Alternate (toll) number: 1-203-518-9783

United Kingdom: 44 0800 048 7798

Netherlands: 31 0800 022 9530

When prompted for the conference ID, tell the operator AMGQ423 and you will be directed onto the call. The conference call will be available on the website www.amg-nv.com within twenty-four hours following completion of the call.
Lepre Chaun
0
Alderan Resources zet een lithiumclaim in in Brazilië.

Alderan Resources Ltd (ASX:AL8), algemeen directeur Scott Caithness, sluit zich aan bij Jonathan Jackson van Proactive om de verhuizing van het bedrijf naar Brazilië en de lithiumactiva die het daar heeft verworven te bespreken. Alderan is de eerste lithiumonderzoeker die deze zeer grote reeks potentiële projecten in Brazilië systematisch beoordeelt. Caithness legt uit wat het bedrijf zag in de Braziliaanse lithiumscene, het tempo waarin het zich daar vestigde en het werk dat al is begonnen in slechts een paar maanden nadat het de activa in bezit had. Caithness, een voormalig directeur van Rio Tinto en CRA.

Caithness zei: “Alderan's verkenning van zijn nieuw verworven lithiumprojecten in het Lithium Valley-district van Minas Gerais begon minder dan een maand na goedkeuring door de aandeelhouders voor de overname van de projecten.

De Aussies beginnen al,zou Gina Rinehart Hancock Prospecting al een beetje loeren naar AMG?
ischav2
2
Opslag in batterijen neemt een grote vlucht:

Van opslag van olie naar opslag van elektriciteit

Dick Richelle, ceo bij Vopak. Foto Anp/hh
Vierhonderd jaar geleden begon wat nu tankopslagbedrijf Vopak heet met transport van granen en hout. Zijn pakhuizen zaten vol voor overzees transport. Later bouwde het in Rotterdam tanks voor olie, wereldwijd gevolgd door terminals voor vloeibaar gas. Nu begint Vopak met opslag van elektriciteit in grote batterijen.

Theo Besteman
AMSTERDAM „Het is de eerste keer dat we hierin investeren in de VS”, zegt ceo Dick Richelle over de immense litium-ion batterij, die in Texas is aangesloten op het elektriciteitsnetwerk. „We investeerden al via enkele start-ups in uiteenlopende batterijtechnologie.” Dat zijn soms flow-batterijen, waar opgewekte elektriciteit in vloeistof kan worden opgeslagen. „Je wilt voorop lopen voor de volgende stap in verduurzaming”, verklaart Richelle de investering.

De huidige vraag naar energie bestaat nog voor 80 procent uit moleculen zoals brand- en biostoffen, en 20 procent uit elektronen of stroom, zegt hij in het Rotterdamse hoofdkantoor aan de onstuimige Nieuwe Maas. Vijftien kilometer verderop prijkt het logo van Vopak op grote tanks, ooit symbool van de oude oliehandel.

„De verwachting is dat die verhouding tussen moleculen en elektronen komende decennia minimaal fifty-fifty wordt. De totale markt voor elektriciteit neemt snel toe. Wij kijken daarom nadrukkelijk naar infrastructuur als batterijen en netwerken, voor onze klanten die verduurzamen”, aldus de ceo van ’s werelds grootste onafhankelijke opslagaanbieder van vloeibare bulk, zoals die olie, maar ook chemicaliën en gassen.

Vopak, met wortels die teruggaan tot 1616, blijft zich vernieuwen en dit is de volgende tak van verdiensten. De fossiele brandstoffen zoals ruwe oliesoorten zullen mogelijk tot 2050 nog wel nodig blijven, alleen in veel mindere mate.

Zijn opdrachtgevers uit de chemie- en oliebedrijven, maar ook bulktransporteurs en luchtvaartmaatschappijen, moeten volgens klimaatafspraken in enkele jaren zeker 40 procent van hun schadelijke uitstoot besparen, in 2050 de rest. De honger naar schone brandstoffen is dus groot. En transportschepen en installaties die deels draaien op batterijen zijn niet ver weg meer. Vopak hoopt met ’een eerste stap’ in batterijopslag daarin voor zijn klanten sneller al aangepaste terminals te leveren dan zijn concurrenten. Richelle: „Wij zijn hier héél enthousiast over.”

Fusie

Vopak is in 1999 ontstaan uit de fusie van twee ’koninklijke’ bedrijven, Pakhoed en Van Ommeren. En Pakhoed zelf kwam al voort uit een fusie in 1967 tussen Pakhuismeesteren en Blauwhoed, dat de oudste rechten in deze handel heeft. Geen haven in Europa of de nazaten van deze bedrijven kunnen wel wijzen naar enig eigendom aan de kades.

Het beursgenoteerde Vopak is niet meer synoniem voor olie. Het bedrijf slaat ook lng, lpg, biobrandstoffen, ammoniak en chemicaliën op. „We leveren de opslag en infrastructuur voor alles wat de klanten willen transporteren en opslaan. Gelukkig groeit die vraag”, zegt Richelle na goed ontvangen jaarcijfers, vooruitblikkend naar eind 2024. Er komt een grote markt voor het afvangen van CO2, voor blauwe en groene waterstof en duurzame grondstoffen voor biobrandstoffen. „De vraag neemt sneller toe dan verwacht, in Vlaardingen maar ook in Singapore en de Verenigde Staten.” Bij een opgelopen bezettingsgraad van de tanks noemt Vopak de handel ’gezond’ en is die wereldwijd opgelopen van 87 naar 91 procent.

Vopak, dat het speciale kroontje ’koninklijk’ nog altijd mag vermelden, zit als een van de laatste onafhankelijke ’operators’ in de voorhoede van de strijd om de meest duurzame producten. Het bezit wereldwijd terminals voor exporteurs aan de belangrijkste vaarroutes.

Waar het vroeger series destillaten van ruwe olie waren, loopt het aanbod van verschillende schonere biobrandstoffen uiteen. Die kunnen niet in dezelfde tanks. „Dat vereist van ons steeds meer flexibiliteit om alle mixen van die brandstoffen voor bijvoorbeeld schepen te kunnen leveren, ook in de rest van de wereld.”

Zo ’herontwikkelt’ Vopak terminals in Brazilië en Singapore voor bijvoorbeeld duurzame diesel die ’de komende vijf tot tien jaar’ massaal ingevoerd worden in schepen. Tot 2030 investeert het nog zeker 1 miljard euro in uitbreiding van zijn installaties in industriële en gasterminals. Nog eens 1 miljard euro steekt Richelle in de versnelde bouw van productie van nieuwe energiesoorten.

Verlies

Om die zeer uiteenlopende stoffen te mogen opslaan, volstaan de oude olietanks zelfs na modernisering niet goed meer. Vopak stootte daarom, soms met verlies, opslag af. Daaronder waren drie terminals voor chemicaliën in Nederland, de Botlek-, TTR- en de Chemiehaven-opslag, wat 5 miljoen euro kostte.

In China, waar Vopak meer dan twintig jaar actief is, boekte Vopak 22 miljoen euro af op een sinds 2018 half afgebouwde steiger voor lng-transport. „We zijn er jaren mee bezig geweest, maar we moeten erkennen dat het project niet meer van de grond komt”, zegt de ceo. Vopak verkocht er een belang van 60 procent in de terminal van chemiedistributeur Shandong Lanshan en moest er 9 miljoen euro op afboeken.

China mag economisch vertraging hebben opgelopen, deze markt groeit wel voor zijn klanten, stelt Richelle. De Rotterdammers zijn er bezig met een terminal voor klant ExxonMobil.

De oorlogsperikelen in de Rode Zee, waarbij transportschepen zijn aangevallen en rederijen langere omvaarroutes zoeken tegen hogere kosten, ’is een tragische situatie maar heeft op Vopak weinig impact’, aldus Richelle. „Er is iets meer behoefte gekomen aan opslag”, zegt de Rotterdammer.

Het concern breidt verder uit in India, waar het als onafhankelijke partij marktleider is geworden. Netto bleef er in 2023 455,7 miljoen euro over, na een verlies van 168,4 miljoen euro in het jaar ervoor. De jaaromzet van 1,43 miljard euro was een toename van 4,3 procent tegenover 2022.

Fantasie

De Vopak-koers aan de Amsterdamse effectenbeurs steeg woensdag bijna 10 procent. Er is fantasie in het aandeel gekropen, nadat Richelle aankondigde voor 300 miljoen euro eigen aandelen te kopen. Omdat Vopak voor 48 prcent in handen is van het eveneens Rotterdamse investeringsfonds HAL, kan HAL zonder deel te nemen aan de aandeleninkoop zijn belang naar 52 procent vergroten. Vopak wil daar niet op reageren. HAL evenmin.
ischav2
0
geldmaker
0
quote:

ischav2 schreef op 15 februari 2024 08:33:

[...]

Wanneer bundelt het Westen haar krachten op dit gebied?
Inderdaad blijft onbegrijpelijk dat AMG maar onder de radar blijft. Ook hier google AMG en je krijgt Mercedes. De enige die ons pad bewandeld zijn hedgefunds, maar de omslag is nabij in mijn beleving. Wat ook wel snel in de koers terug te vinden zal zijn..we wachten het maar rustig af. Volgende week een mooie outlook , we gaan het zien.
8.217 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 407 408 409 410 411 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 okt 2024 17:35
Koers 15,570
Verschil -0,090 (-0,57%)
Hoog 15,760
Laag 15,410
Volume 116.154
Volume gemiddeld 203.389
Volume gisteren 117.019

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront