Frankrijk: een contract om elektrische auto's met 5 te vermenigvuldigen.
Het nieuwe contract biedt wederkerige verplichtingen.
Enerzijds belooft de industrie de jaarlijkse verkoop van elektrische voertuigen tegen 2022 met vijf te vermenigvuldigen, tot ongeveer 150.000 tegen bijna 31.000 in 2017. De vloot zou in die periode ook vervijfvoudigd moeten zijn tot meer dan 600.000 voertuigen, tegen 139.100 tot 30 april. Door de plug-in hybride auto's op te nemen, zouden de zuivere niet-thermische modellen in omloop het miljoen kunnen bereiken.
In ruil daarvoor heeft de overheid toegezegd om een ??verhouding van een openbaar toegankelijk laadstation - wegparkeren of supermarktparkeren - te onderhouden voor tien voertuigen gedurende de periode. Deze verhouding - momenteel van één kiosk tot vijf of zes voertuigen omdat de inzet het voortouw heeft genomen - zou betekenen dat eind 2022 100.000 kiosken zijn geïnstalleerd.
"Op de vraag" Hoeveel kost een laadstation eigenlijk? ", Antwoorden de auteurs van het onderzoek met het drieluik" de kosten hangen af ??van de installatielocatie, het gewenste vermogen en de beheersmodus van de terminal ". een gemiddelde van 1.200 dollar (870 euro) voor de installatie van een Wallbox, 4.000 tot 5.500 dollar (2.890 tot 3.980 euro) voor een terminal geïnstalleerd op een openbare parkeerplaats (parkeerplaats, winkelcentrum ,. ..), 5 800 tot 9 000 dollar (4.200 tot 6.500 euro) voor een wegterminal (openbare weg) en tot 60.000 dollar (43 400 euro) voor een snellaadstation (tankstations, Snelwegen, winkelcentra, ...) Let op dit laatste punt: Nissan heeft een "low cost" -station ontwikkeld dat door de Franse DBT CEV in Europa wordt geproduceerd en waarvan de prijs totop 6 keer lager "
=> Als we uitgaan van een gemiddelde prijs van 10000 euro per snellaadstation, levert dit een markt van 1 miljard euro op! Dat is 250 miljoen per jaar in 2022.
De omzet van DBT voor het laadstation op 2016/2017 is 5,9 miljoen euro ... voor uw calculators !!! ;-)
Als DBT tegen 2022 amper 10% van de 100000-terminals in bezit heeft, vervijfvoudigt dit het jaarlijkse omzetlaadstation, alleen in Frankrijk !!!
Wetende dat naast wij een volledig contract hebben in Roemenië, Hongarije .......