FelixPartymix schreef op 27 mei 2020 10:49:
[...]
Ja dat kan, maar dan betaal je er ook meer voor en is je hefboom minder. Dat komt er dan op neer dat je minder verdient als de koers stijgt. Maar ja, je loopt dan ook minder risico.
Dus het is de afweging tussen hebzucht en verstand.
Verstand moet hier leidend zijn.
Zelf ben ik hier door schade en schande wijs geworden door duizenden euro's verlies door te hoge stoplossen en nog steeds betrap ik me erop dat het wel erg verleidelijk is om voor een hoge hefboom, en dus stoploss, te gaan.
Niet doen dus, wees verstandig.
Wat ik zelf nog doe, is zodra er een beetje winst zit op de turbo, zet ik zelf een stoploss boven mijn aankoopprijs, zodat ik altijd toch nog winst heb, hoe klein ook, als de koers toch weer daalt.
En zolang er nog geen winst is, zet een stoploss op een niveau onder je aankoopprijs voor het bedrag dat je nog als verlies wil accepteren.
Daarmee beperk je dan je verlies.
Grote plotselinge koersdalingen vang je daarmee natuurlijk niet mee op, dan wordt je meteen uitgestopt. En juist daarom is het dus belangrijk om een stoploss te kiezen die laag genoeg is.
Rotsvast vertrouwen in de toekomst van Galapagos is wellicht prima, maar niet voor turbo's.
Want het soms grillige dagelijkse verloop van de koers kan hier veel ellende veroorzaken.