die uitgiftepremies vertegenwoordigen niet veel...enkel $ per aandeel? De meerwaarden op de boten, waarvan anders 10% naar die premies ging meen ik te weten, die zijn alleen onbelast bij investeren.
Bij nieuwe winst zijn ze belasting verschuldigd, maar wellicht niet bij herinvestering. De scheepvaartsector heeft die investeringen nodig, en de bereidheid van CMB om mee het kapitaal te leveren voor de technische evolutie is echt wel nodig in de grean deal. Het moet gewoon, en cmb zal daar probleemloos blokkeringspartners voor vinden. Zie de spotprijzen die altijd wat laat verschijnen op tradewinds:ze zijn al met 20 000 verhoogd voor vlcc en voor 60 000 op suezmax...en dit is maar het begin: men koopt weer grote boten in, en dat betekent ook dat men niet meer wacht op verdere prijsverlagingen Nee, in die omstandigheden,tjdelijk maar voor een viertal jaren, kan de vloot dubbel van de waarde opleveren aan cash..En wie er belang bij heeft kan er ook het dubbele voor betalen.
Je moet geld hebben of relaties. De euronavmarkt is grotendeels niet reeel(vaste grootaandeelhouders), en ik denk dat de totale short-posities nu wel hoog oplopen en een serieus deel van de markt moeten kopen . De fro koers moest als lokaas dienen voor de deal..., straks niet meer intressant CMB-tech kan dat nu worden, en fro niet meer zo interessant: met geblokkeerde dividenden en ook bij fro?? dan zou fro wel eens gedwongen kunnen worden om de familie saverijs te dienen...als blok aan het been of noem het anker. Wellicht zal frederiksen niet meer geïnteresseerd zijn in de 'deal'?