Van het resterende bedrag moet Rahimi onder meer zijn inkoop, pand en personeel betalen en daarna houdt hij nauwelijks wat over. ,,Het bezorgen doe ik ook zelf. Als er iets met mijn auto’s gebeurt, moet ik de reparatie uit eigen zak betalen.”
Herkenbaar probleem
Andere cafetaria’s in deze regio onderschrijven het verhaal van Rahimi, maar willen vaak niet met naam genoemd worden. Ze zijn bang dat Thuisbezorgd ze een lagere plek op de site toebedeelt als ze zich kritisch uitlaten. Kritiek is er genoeg: ‘legale maffia’ en ‘afpersers’, zo noemen ze het platform. ,,We moeten als cafetaria’s allemaal stoppen met Thuisbezorgd, alleen zo komen we eronderuit”, zegt Rahimi.
Erwin Poels van Foodstore Taurus in Cuijk is nooit met Thuisbezorgd in zee gegaan en besloot een andere bezorgservice te regelen. ,,Ze willen de markt domineren”, zegt Poels. ,,Ondernemers hebben zo geen ene fluit te zeggen.” Nu bezorgt Poels zijn maaltijden met bedrijf Next to Food. ,,Ze zorgen voor een website, en ik betaal 45 cent per bestelling. Verder geen kleine lettertjes.”