voor actuele tarieven zegt poten niet al te veel..
de tankers internationaal app, ook op pc, geeft iets meer info.
(o.a. CII - carbon intensity)
de cii gegevens worden belangrijker, omdat men wellicht de toelatingsnormen gaat versnellen en mogelijks algemeen of voor bepaalde shepen 'slow steaming' gaat opleggn. Ook mogelijks voor scrubbers, en dan zijn ze wellicht niet meer intressant.. Betere oplossingen nodig...
De prestaties van euronav en fro liggen in elkaars buurt, voor 2024 een miljard WINST, met een grotere omzet voor euronav, maar met meer scrubbers zou fro meer winst maken.
Evenwel is mogelijks niet meegerekend dat Euronav zijn voorraden in blok aanvoert in singapore op de oceania en daardoor 20-30% kan besparen op gemidelde havenprijzen. En ook geen rekening gehouden met de 'honderdmiljoen?-boete' die frontline moet aan euronav...indien ze daartoe veroordeeld worden. Wat logisch zou zijn, misbruik van vertrouwen toch...Die 6% die hij bijkocht zou hij gewoon moeten afstaan aan euronav aan aankoopprijs...om ze te vernietigen! goede zaak voor iedereen: ook de nadere euronav andelen plots enkele % meer waard . Gezien de reële waarde van die aandelen (cleaves koersdoel 33$)
zou het een logische mooie compensatie zijn. (cleaves weekly is het inschrijven gratis meer dan waard: zeer gedeatailleerde info bv. over langetermijn vooruitzichten voor scheepsklssen en 7 grote tankerbedrijven)