Viridien, leider in geavanceerde technologieën, lanceert zijn nieuwe merk
10 juni 2024 • 11:06
Viridien, voorheen CGG, kondigt vandaag op de EAGE-conferentie in Oslo de lancering aan van zijn nieuwe merk. Viridien, wereldleider op het gebied van geavanceerde technologieën, digitale en aardse data, betreedt een nieuwe fase van zijn strategische groei.
Sinds de aankondiging van zijn nieuwe strategie in 2018 heeft de groep zijn data-acquisitieactiviteiten verkocht en zijn technologische differentiatie in zijn kernactiviteiten, Geoscience, Earth Data en Sensing & Monitoring, versterkt. De Groep heeft ook nieuwe activiteiten ontwikkeld in groeiende markten, zoals koolstofarme energieën (Minerals & Mining en Koolstofdioxideopslag), maar ook op het gebied van High Performance Computing (HPC) en Data Monitoring Infrastructure (SHM).
Dit unieke portfolio van beroepen en knowhow plaatst Viridien vandaag de dag in een ideale positie om haar klanten te helpen op efficiënte en verantwoorde wijze de complexe uitdagingen op het gebied van natuurlijke hulpbronnen, digitale technologie, energietransitie en infrastructuur op te lossen, en bij te dragen aan een welvarendere en duurzamere toekomst .
Het nieuwe merk Viridien is een eerbetoon aan de geschiedenis, het doel en de waarden van de Groep en bevestigt tegelijkertijd haar groeiambities voor de toekomst. Het woord Viridian, gespeld in het Frans, bestaat uit twee delen. Virid” is geïnspireerd op het Latijnse “Viridis”, wat “vers, groen, afkomstig van de wortel” betekent, en “ien” betekent “afkomstig van”. De naam erkent het erfgoed van Viridien / ex CGG, een Frans bedrijf opgericht in 1931, rijk aan zijn unieke geschiedenis, zijn wortels en zijn expertise, dat nu een nieuw tijdperk van groei begint.
Het nieuwe woordmerklogo van Viridien, in blauwe en groene tinten, herinnert aan de geowetenschappelijke expertise van de groep en haar inzet voor de planeet. Het mengsel van aardekleuren vertegenwoordigt ook de sterke toegevoegde waarde van Viridian voor betere beslissingen en resultaten voor alle belanghebbenden.
Sophie Zurquiyah, Managing Director van Viridien, zei: “Deze belangrijke mijlpaal markeert een keerpunt in onze geschiedenis en verbindt de 90-jarige geschiedenis van CGG met onze toekomst als Viridien. Onze technologieën, onze gegevens en onze expertise zijn vandaag de dag relevanter dan ooit in het licht van de grote veranderingen in onze omgeving, waaronder de groeiende vraag naar energie, de noodzaak om voor onze planeet te zorgen en de toename van de digitale mogelijkheden. Bij Viridien vertrouwen we op onze historische kennis op het gebied van innovatie om onze kernactiviteiten vooruit te helpen, de groei van onze nieuwe activiteiten te versnellen en zo onze groep de komende decennia met succes te ontwikkelen. »