Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Bye
0
quote:

JAGO03 schreef op 26 juli 2024 15:23:

Meer van dit soort orders zullen echt wel volgen wanneer duidelijk is dat de productielijn op orde is. Deutsche Bahn heeft dit echt wel gecontroleerd voordat ze de order plaatsten, dus dit geeft vertrouwen voor de toekomst.
Het gaat om een onderdeel van een veel eerder verstrekte opdracht.
Nieuwe bestellingen zijn voor zover tot nu bekend door geen
enkele koper in de afgelopen maanden gedaan.
Lekker Truitje
2
quote:

Marcel H. schreef op 26 juli 2024 15:06:

[...]

Het management moet werken aan een structurele verbetering.
Voorlopig is jouw keuze een verstandige keuze.
Forumdeelnemer Lekker Truitje was ook op de open dag.
Hij heeft nadien 3x aandelen gekocht en is inmiddels 'definitief''
met een gering verlies afgehaakt.
Even een kleine subtiele correctie: Lekker Truitje is een 'zij' en het woord "definitief" vindt ze een beetje voorbarig, alhoewel wel waarschijnlijk. Ook een ordertje van 20 bussen uit een raamovereenkomst vindt ze niet overtuigend genoeg. Maar ondertussen volgt ze wel dagelijks het forum....
Overigens merkwaardig, hoe snel een Marcel H. om kan slaan. Gaat het wel goed met je ?
Bye
1
quote:

Lekker Truitje schreef op 26 juli 2024 15:58:

[...]

Even een kleine subtiele correctie: Lekker Truitje is een 'zij' en het woord "definitief" vindt ze een beetje voorbarig, alhoewel wel waarschijnlijk. Ook een ordertje van 20 bussen uit een raamovereenkomst vindt ze niet overtuigend genoeg. Maar ondertussen volgt ze wel dagelijks het forum....
Overigens merkwaardig, hoe snel een Marcel H. om kan slaan. Gaat het wel goed met je ?
Die gele jas vond ik al opvallend.
Banter2346
2
Toch wel typisch, net voor 31.07 een (afroep)order verkondigen. Dat deden ze vorige keer ook.
Kan toeval zijn, maar waarschijnlijk bewust. Om de koers voor de bekendmaking te stutten.
Bye
0
@Lekker Truitje. Om voor een versnapering in aanmerking te komen moeten jullie wel
aandeelhouder zijn.
Poejke
2
“Nieuwe shorter” citadel gisteren opgebouwd tot 0,51% dus te zien in short register…. Goeie timing! Deze nieuwe order geeft vertrouwen! Op naar meer….
Lekker Truitje
0
quote:

Marcel H. schreef op 26 juli 2024 16:08:

[...]
Die gele jas vond ik al opvallend.
Had je even voorgesteld dan. Ook mijn t-shirt toen gezien ?
Ik was toen aandeelhouder. Zou er weer een open dag komen, kan ik broodjes meenemen.
Bye
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 26 juli 2024 19:10:

[...]
Had je even voorgesteld dan. Ook mijn t-shirt toen gezien ?
Ik was toen aandeelhouder. Zou er weer een open dag komen, kan ik broodjes meenemen.
Jullie zijn toen vermoedelijk bij Jetstone geweest.
Ik heb niemand gezien met een opvallende jas.

Wanneer er weer een open dag is weet ik niet.
Ook het vooruitzicht voor Ebusco in Deurne is
onduidelijk.
Op dit moment vindt assemblage niet
meer uitsluitend in Deurne plaats.
Kojo
0
Ik vind het verdacht dat Ebusco enkele dagen voor de bekendmaking van de kwartaalcijfers voor Q2 met een bericht nar buiten komt dat een beetje als een zegebulletin wordt voorgesteld. Dat de koers daar dan nog een zo poisitief op reageert maakt mijn inziens deel uit van de enscenering om de cijfer Q2 te omzwachtelen om de essentie niet op de voorgrond te moeten brengen.

De realiteit is dat Ebusco een RAAMovereenkomst heeft met Deutsche Bahn en op afroep zo nu en dan een bescheiden portie bussen laat leveren. Het gaat geenszins om een nieuw order, enkel om de uitvoering van een bestaande overeenkomst.

En de realiteit is ook dat het niet om de hoogwaardige bussen gaat in compostiemateriaal waarvan de productie zo stilaan wordt doorgeschoven naar een onbepaalde datum.

Die realiteit zorgt ervoor dat Ebusco een verlieslatend bedrijf blijft dat op den duur het water aan de lippen komt te staan.

Het is een schitterend verhaal, de productie van vederlichte, op en top zuinige, electrische bussen. Maar ik betwijfel dat de kleine belegger er ooit beter van zal worden.
Bye
1
quote:

Kojo schreef op 26 juli 2024 20:35:

Ik vind het verdacht dat Ebusco enkele dagen voor de bekendmaking van de kwartaalcijfers voor Q2 met een bericht nar buiten komt dat een beetje als een zegebulletin wordt voorgesteld. Dat de koers daar dan nog een zo poisitief op reageert maakt mijn inziens deel uit van de enscenering om de cijfer Q2 te omzwachtelen om de essentie niet op de voorgrond te moeten brengen.

De realiteit is dat Ebusco een RAAMovereenkomst heeft met Deutsche Bahn en op afroep zo nu en dan een bescheiden portie bussen laat leveren. Het gaat geenszins om een nieuw order, enkel om de uitvoering van een bestaande overeenkomst.

En de realiteit is ook dat het niet om de hoogwaardige bussen gaat in compostiemateriaal waarvan de productie zo stilaan wordt doorgeschoven naar een onbepaalde datum.

Die realiteit zorgt ervoor dat Ebusco een verlieslatend bedrijf blijft dat op den duur het water aan de lippen komt te staan.

Het is een schitterend verhaal, de productie van vederlichte, op en top zuinige, electrische bussen. Maar ik betwijfel dat de kleine belegger er ooit beter van zal worden.
Die kans wordt steeds kleiner. De kosten zijn hoger
dan de baten. De kas raakt dus leeg.
Een aantal optimisten gelooft dat niet.
Realiseren is ook moeilijk.
Ebusco is een droom.
Kanhetlager
5
We are pleased to announce the publication of our Environmental Product Declaration (EPD) for the Ebusco 3.0 12-metre and 18-metre buses! [/b]

At Ebusco, we are committed to transparency and sustainability. With the publication of our EPDs, we demonstrate a comprehensive overview of the low carbon footprint of our 3.0 buses from cradle to grave. This assessment includes the environmental impact of material gathering, manufacturing, the use phase and the (non-)recyclable and recoverable components.

Together with TNO, we were able to assess the entire lifecycle and validate our dedication to sustainability. This assessment shows 74% of the 12-metre Ebusco 3.0’s carbon footprint comes from its downstream phase (use phase, maintenance, and end-of-life). Our lightweight composite bus proves to have a low energy consumption, positively impacting the primary contributor to the carbon footprint (downstream).

To explore the details of our EPDs go to:
? Ebusco 3.0 12M ? lnkd.in/eUNvCJp8
? Ebusco 3.0 18M ? lnkd.in/e3sGfzfZ

Altijd goed om een ISO certificering te hebben. Veel bedrijven doen enkel zaken met je als je deze bezit!
Banter2346
0
quote:

Kanhetlager schreef op 28 juli 2024 07:53:

To explore the details of our EPDs go to:
? Ebusco 3.0 12M ? lnkd.in/eUNvCJp8
? Ebusco 3.0 18M ? lnkd.in/e3sGfzfZ

Altijd goed om een ISO certificering te hebben. Veel bedrijven doen enkel zaken met je als je deze bezit!
Mag je mij laten zien welke bedrijven specifiek om ISO 14025 vragen? Ik had er nog nooit van gehoord, alles om de prijs op te drijven.
ISO 50001 (energie management) kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een Environmental Product Declaration.... word er tuureluurs van.
Kanhetlager
0
quote:

Banter2346 schreef op 28 juli 2024 20:32:

[...]

Mag je mij laten zien welke bedrijven specifiek om ISO 14025 vragen? Ik had er nog nooit van gehoord, alles om de prijs op te drijven.
ISO 50001 (energie management) kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een Environmental Product Declaration.... word er tuureluurs van.
Nooit van gehoord? ISO certificering bestaat toch al sinds 1947. Doorgaans vragen overheidsorganisaties naar ISO. Over specifieke bedrijven doe ik geen uitspraken.
Huubke
3
quote:

Banter2346 schreef op 28 juli 2024 20:32:

[...]

Mag je mij laten zien welke bedrijven specifiek om ISO 14025 vragen? Ik had er nog nooit van gehoord, alles om de prijs op te drijven.
ISO 50001 (energie management) kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een Environmental Product Declaration.... word er tuureluurs van.
Geloof me dat er al vele klanten zijn die hierom vragen.
En in de tenderfase levert het extra punten op als je ISO 14025 gecertificeerd bent.
Bye
0
quote:

Huubke schreef op 29 juli 2024 08:12:

[...]

Geloof me dat er al vele klanten zijn die hierom vragen.
En in de tenderfase levert het extra punten op als je ISO 14025 gecertificeerd bent.
Dus snel bestellen zo´n bus.
En het aandeel Ebusco?
Soms moet je ze hebben.
Meestal niet.
[verwijderd]
0
Dus we stijgen vandaag op een ISO certificering? Het moet niet gekker worden.
Er moeten busjes van de band gaan rollen!
Woensdag horen we (denk ik) dat het er weer heel weinig waren.
'De supply chain zat tegen'
'De assemblage zat tegen'
'Er was geen goed personeel beschikbaar (dus zat tegen)'
'De wind stond verkeerd'
'Volgend jaar wordt alles beter'

Dat soort kreten.
Fred107
0
quote:

Advizor schreef op 29 juli 2024 12:43:

Dus we stijgen vandaag op een ISO certificering? Het moet niet gekker worden.
Er moeten busjes van de band gaan rollen!
Woensdag horen we (denk ik) dat het er weer heel weinig waren.
'De supply chain zat tegen'
'De assemblage zat tegen'
'Er was geen goed personeel beschikbaar (dus zat tegen)'
'De wind stond verkeerd'
'Volgend jaar wordt alles beter'

Dat soort kreten.
Er moeten inderdaad busjes van de band gaan rollen.
We gaan horen hoe de vlag erbij hangt woensdag.
Bye
0
15% koersstijging binnen 1 week!
Het optimisme is er.
Woensdag de resultaten.
Op de afdeling order-intake loopt
het inmiddels storm.
Met een certificering kom je er wel.
Kanhetlager
0
quote:

bartbas schreef op 23 juli 2024 08:35:

Saxo betaald op dit moment 24 % rente aan degenen die hun aandelen Ebusco voor uitlening beschikbaar stellen. Dat betekent dat de inleners ongeveer het dubbele moeten betalen om de aandelen te lenen. Zo'n idioot hoog percentage kan volgens mij weinig anders betekenen dat de grote baissiers verwachten dat het aandeel nog sterk zal dalen en mogelijk een faillissement nabij is. Een paarweken terug was de vergoeding voor uitleners nog 10 %. Ook toen al flink hoog.
Het is dubbel verdienen deze dagen. De shortfondsen uit de USA en het VK blijven door shorten. In plaats dat ze een keer in hun eigen noodlijdende overheden gaan steunen proberen ze Europese fondsen door het putje te duwen.
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 12 feb 2025 17:35
Koers 0,638
Verschil -0,117 (-15,50%)
Hoog 0,755
Laag 0,620
Volume 2.411.830
Volume gemiddeld 1.719.915
Volume gisteren 553.491

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront