Maurice1981 schreef op 31 juli 2024 22:16:
Hoe staan de grootaandeelhouders naast Bijvelds om in de wedstrijd? (ING, Teslin, VdV en HB).
Die staan ook 95% in de min en daarmee hebben zij gezamenlijk al iets van 500 mio afgeschreven. Dat willen ze toch niet effectueren met een faillissement? Daar tegenover val ik met mijn 6k negatief in het niet.
Het aanvullen van de financiële reserve valt of staat met de kwaliteit van het verbeterplan en het team dat er nu staat. Die moeten partijen gaan overtuigen dat het nu wel gaat lukken. Denk wel dat het een laatste ultieme poging wordt. Als we uitgaan van een gemiddelde bus waarde van 400k, dan staat er wel voor iets van 640 mio aan orders in het boek.
Ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in dat het geld er met of leningen of een nieuwe emissie gaat komen. Als men met het plan eind 2025 echt 40/50 bussen per maand kan produceren dan zou dat natuurlijk top zijn. Blijf met -75% maar zitten.