Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
StoplossBurner
1
quote:

Ignoramus schreef op 31 juli 2024 18:01:

Misschien zou VDL er naar kijken. Zou mooi passen bij VDL .
Nee, is ook nog maar 100x uitgelegd dat VDL alleen hooguit nog paar krenten uit de faillissements veiling pap zou kunnen halen. Voor de rest heeft VDL er geen zak aan hier geld in te steken.
Jumpy
4
Vanmorgen afscheid genomen van dit aandeel. Met 85% verlies (gelukkig maar een heel klein deel van de portefeuille). Voor mij als beginnend belegger een goede les geweest. Aandeel met de mooiste beloftes, keer op keer niet halen van eigen gestelde doelen. Genoeg rode vlaggen en toch bleef ik zitten om maar geen verlies te nemen. Uiteraard een domme keuze gebaseerd op hoop.
Succes voor de zittenblijvers in dit aandeel. Ik hoop dat het bedrijf het tij weet te keren.
Huubke
3
quote:

Jumpy schreef op 31 juli 2024 19:16:

Vanmorgen afscheid genomen van dit aandeel. Met 85% verlies (gelukkig maar een heel klein deel van de portefeuille). Voor mij als beginnend belegger een goede les geweest. Aandeel met de mooiste beloftes, keer op keer niet halen van eigen gestelde doelen. Genoeg rode vlaggen en toch bleef ik zitten om maar geen verlies te nemen. Uiteraard een domme keuze gebaseerd op hoop.
Succes voor de zittenblijvers in dit aandeel. Ik hoop dat het bedrijf het tij weet te keren.
Zit op 95% verlies.
Voor die paar rotcenten die ik er nog voor zou kunnen krijgen, blijf ik lekker zitten.
Heb het al totaal afgeschreven, dus alles is vanaf nu mooi meegenomen.
ElGordo
0
Ik heb laatst een beetje geld verloren met een sprinter op Ebusco.
De afgelopen weken ging het aandeel net als in een flipperkast heen en weer stuiteren.

Als ik hier de commentaren zo lees, dan zijn er een aantal mensen het schip in gegaan.

Het probleem is het volgende: wil je heel vroeg bij een starten bedrijf bij zijn - als een soort venture capitalist - dan heb je een enorm hoog risico. Voor een particuliere belegger is dit in principe niet weggelegd. Want als jij vijf ton verlies maakt, dan is dit geen kattepis. Voor een familie zoals van der Valk is dit weliswaar ook geld, maar ze gaan er geen appelmoes met kersje minder om eten.

De smallcaps en tot op zekere hoogte ook de midcaps zijn een soort lotto. Zet je op het juiste moment geld in, maak je winst, maar meestal kan je alleen maar zien hoe je geld verdampt.

Vandaar dat ik - en dit is zonder Schadenfreude - verbaasd ben over statements van @Jumpy en @Nakennis . Dit lijkt op het investeren van geld dat je niet kunt missen in een bedrijf dat een hoog risico kent.

Kan er bij Ebusco nog iets gebeuren? Ja, een fallissement, evt met een doorstart, maar dan ben je je huidige inleg kwijt. Of je hebt een manier gevonden om short te gaan - dan is er nog winst te halen.
Nakennis
2
Onzin, geld kan ik prima missen maar waar het om gaat is de misleidende voorstelling van zaken. Steeds (al dan niet bewust) een veel te hoge outlook afgeven die nimmer wordt waargemaakt. Dat kan uiteraard een keer gebeuren maar niet structureel. En dat is zeer, zeer kwalijk.Ook als het onbewust is. Want daarmee is een organisatie out of control. En dat kan een CEO zich aanrekenen. Maar Bijvelds neem ik al heel lang niet meer serieus. Een lege huls in pak
Jumpy
0
Inderdaad een onzin opmerking dat het gaat om geld dat we niet kunnen missen. Waar kun je dat uit afleiden?
Ik gaf alleen aan dat dit een wijze les is geweest waarbij ik alleen mezelf kan aankijken verkeerde keuzes te hebben gemaakt bij zowel aanschaf als het te laat verkopen
Roonie giant
0
quote:

Jumpy schreef op 31 juli 2024 19:16:

Vanmorgen afscheid genomen van dit aandeel. Met 85% verlies (gelukkig maar een heel klein deel van de portefeuille). Voor mij als beginnend belegger een goede les geweest. Aandeel met de mooiste beloftes, keer op keer niet halen van eigen gestelde doelen. Genoeg rode vlaggen en toch bleef ik zitten om maar geen verlies te nemen. Uiteraard een domme keuze gebaseerd op hoop.
Succes voor de zittenblijvers in dit aandeel. Ik hoop dat het bedrijf het tij weet te keren.
Ja, ik herken zulk verhaal met Gaussin ... pffff
Roonie giant
0
quote:

Huubke schreef op 31 juli 2024 19:36:

[...]

Zit op 95% verlies.
Voor die paar rotcenten die ik er nog voor zou kunnen krijgen, blijf ik lekker zitten.
Heb het al totaal afgeschreven, dus alles is vanaf nu mooi meegenomen.
Ja, ik herken zulk verhaal met Gaussin ... pffff
Bye
1
Bijvelds is al jarenlang een praatjesmaker.
Een paar maanden geleden was hij de koning in Cleon.
Vanuit een leegstaande bedrijfshal ging hij heel
Frankrijk vanuit Cleon van bussen voorzien!!
Bescheidenheid kent hij niet.

En in Deurne wist hij vandaag na 10 jaar
duidelijk te maken dat er ondanks
veel problemen de toekomst van
Ebusco niet in het geding is.

Pas toen realiseerden veel beleggers zich
dat het sprookje spoedig zal eindigen.
Tenzij er een wonder gebeurt.
kweetnie
1
Alle seinen staan op rood en einde oefening lijkt eerder te worden vermeldt dan goed nieuws.
Echter kan je je ook afvragen waarom er nieuwe mensen zijn aangetrokken en wat zij aan vooruitzichten te horen hebben gekregen, toch niet dat het bedrijf binnen nu en... failliet zou gaan.
Dat ze met de leveranciers (schuldeisers) om tafel gaan lijkt me niet meer dan normaal. Goede afspraken met ze maken zodat er toch leveringen kunnen blijven plaatsvinden en uiteindelijk geld binnen komt.

Ook ik hoor bij degenen die al veel geld is verloren echter wat heeft het voor zin om nu uit te stappen.
Hopen (wellicht tegen beter weten in) op betere tijden.
andropovke
1
Beter niet wachten hoe het af gaat lopen.
Het is de Spyker onder de bussen.
Een soort Carver zeg maar of een Lightyear , het idee was mooi maar eindigd net als waterstofauto als mislukt, helaas het zij zo, echt jammer...
Maurice1981
1
Hoe staan de grootaandeelhouders naast Bijvelds om in de wedstrijd? (ING, Teslin, VdV en HB).
Die staan ook 95% in de min en daarmee hebben zij gezamenlijk al iets van 500 mio afgeschreven. Dat willen ze toch niet effectueren met een faillissement? Daar tegenover val ik met mijn 6k negatief in het niet.

Het aanvullen van de financiële reserve valt of staat met de kwaliteit van het verbeterplan en het team dat er nu staat. Die moeten partijen gaan overtuigen dat het nu wel gaat lukken. Denk wel dat het een laatste ultieme poging wordt. Als we uitgaan van een gemiddelde bus waarde van 400k, dan staat er wel voor iets van 640 mio aan orders in het boek.
Ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in dat het geld er met of leningen of een nieuwe emissie gaat komen. Als men met het plan eind 2025 echt 40/50 bussen per maand kan produceren dan zou dat natuurlijk top zijn. Blijf met -75% maar zitten.
Banter2346
0
quote:

stot schreef op 31 juli 2024 08:40:

66 bussen 42 miljoen
98 bussen 38 miljoen ???

En alleen al 10 miljoen doorgeschoven omzet van 2023 naar 2024 ?

Heb ik het er niet eens over of er omzet is uit overige activiteiten in eerste helft 2024 .
Ik denk dat er door bepaalde klanten is aanbetaald in 2023, dus die omzet zit bij vorig jaar.
Wellicht 10-20%.

Dan krijg je nu een gemiddeld veel lagere prijs per bus
Huubke
5
Ik hou totaal niet van het "I told you so" principe.
Maar moet het toch even kwijt.
Toen ik destijds daar begon hadden ze de 2.2 als constante inkomstenbron en ondertussen was de ontwikkeling van de 3.0 begonnen.
Dit was een uniek concept in de markt met veel potentie.
Helaas is deze 3.0 veel te vroeg verkocht.
De ontwikkeling was nog niet klaar, procurement stond nog in de kinderschoenen en productie was ondertussen alvast begonnen (met de beschikbare delen)...
En ondertussen was verkoop en project management aan het pushen dat de 3.0 bussen koste wat kost op tijd de deur uit moesten omdat anders boetes betaald moesten worden.
Hadden ze 2 jaar gewacht met de 3.0 vermarkten, had het er waarschijnlijk heel anders uit gezien. En deze mening wordt gedeeld door vele betrokkenen.
Banter2346
0
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 31 juli 2024 09:50:

[...]

Niemand gaat hier natuurlijk nog geld in stoppen, maar als ik dit zo lees interpreteer ik dat als goed nieuws voor de (volgens mij nog steeds wat krappe) arbeidsmarkt; binnenkort zijn weer 770 FTE's beschikbaar voor echt productief werk.

PS

Ik zou het grappig vinden als Bob Fleuren (die miljoenen heeft verdiend met de verkoop van zijn belang in Pondus aan Ebusco) straks de patenten voor het kennelijk in de praktijk niet zo makkelijk uitvoerbare revolutionaire carbon-karkas-idee voor €1 terugkoopt bij de curator. Gewoon omdat het kan.
dat hoeft ie niet hoor..goed zoeken en men vindt.
Banter2346
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 31 juli 2024 16:47:

[...]
Rare zaak toch. Qbuzz neemt het over van Arriva. En waar laat Arriva dan die 260 bussen. Staan die deels ergens weg te roesten terwijl Qbuzz dan 260 nieuwe gaat kopen ? Ook enorme kapitaalvernietiging dan.
Nadeel van ons op zich wel goede kapitalistische systeem.
Ebusco: geen commentaar meer, hoogstens voor iemand : functie elders, leuke baan bij vdV, hier kansen gehad en opgebruikt. En dan een doorstart maken.
Degenen die gisteren 10% meer wilden betalen voor hun aandeeltjes: hopelijk iets van geleerd, ga anders voortaan meedoen aan de lotto, sporttoto of plaatselijke bingo. Maar geen aandelen meer kopen.
Die zijn toch oud inmiddels ?

Bij Qbuzz werkt overigens de voormalig COO van Ebusco als inkoper, die daar tussen 2021-2023 geen al te beste beurt maakte.
Huubke
0
quote:

Banter2346 schreef op 31 juli 2024 22:44:

[...]

Die zijn toch oud inmiddels ?

Bij Qbuzz werkt overigens de voormalig COO van Ebusco als inkoper, die daar tussen 2021-2023 geen al te beste beurt maakte.
Ben benieuwd over wie je het hebt. Want kan me niet voorstellen dat de voormalige COO aan de slag gaat als inkoper.
Huubke
2
Nog een kenmerkend stukje in de Quote.
Destijds ging bij Ebusco al het 'grapje' rond dat, na de zoveelste interne update vanuit management, het misschien tijd is voor een cursus zelf-reflectie voor de directie.
Het ligt nooit aan het beleid...

www.quotenet.nl/financien/beurs/a6174...
[verwijderd]
0
Het is opvallend dat wanneer je al met schuldeisers in gesprek bent, je ondertussen je bedrijfspand volledig laat opknappen. Je zou zeggen dat je al je centen nodig hebt voor andere zaken, maar wellicht geeft dit precies aan waar het probleem zit bij Ebusco: de werkelijkheid niet onder ogen willen zien.

Ik snap nu wel waarom de nieuwe operationeel directeur zijn beloning vooraf wilde.
Jokeltje
0
quote:

Maurice1981 schreef op 31 juli 2024 22:16:

Hoe staan de grootaandeelhouders naast Bijvelds om in de wedstrijd? (ING, Teslin, VdV en HB).
Die staan ook 95% in de min en daarmee hebben zij gezamenlijk al iets van 500 mio afgeschreven. Dat willen ze toch niet effectueren met een faillissement? Daar tegenover val ik met mijn 6k negatief in het niet.

Het aanvullen van de financiële reserve valt of staat met de kwaliteit van het verbeterplan en het team dat er nu staat. Die moeten partijen gaan overtuigen dat het nu wel gaat lukken. Denk wel dat het een laatste ultieme poging wordt. Als we uitgaan van een gemiddelde bus waarde van 400k, dan staat er wel voor iets van 640 mio aan orders in het boek.
Ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in dat het geld er met of leningen of een nieuwe emissie gaat komen. Als men met het plan eind 2025 echt 40/50 bussen per maand kan produceren dan zou dat natuurlijk top zijn. Blijf met -75% maar zitten.

Dat “verbeterplan” is blijkbaar zodanig goed dat ze er niets over zeggen. De details moeten nog uitgewerkt worden (?). Gelooft u dat Bijvelds plots weer voor de zoveelste keer het licht gezien heeft ? Mocht het plan echt een turnaround zijn dan waren zeker wel de grote lijnen ervan meegegeven. Quod non. Het deuntje dat het volgende keer beter zal zijn, horen we nu al drie jaar. Realiteit : het blijkt telkenmale nog slechter te zijn. Wie gelooft die mensen nog ?
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 0,770
Verschil -0,037 (-4,60%)
Hoog 0,929
Laag 0,766
Volume 3.235.505
Volume gemiddeld 1.733.942
Volume gisteren 474.917

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront