Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
baantjer
1
quote:

Nakennis schreef op 30 augustus 2024 23:16:

BYE BYE Peter. We zullen je missen (ALS KIESPIJN)
Zo te zien heeft het je veel geld gekost.
Iets meer research doen in het vervolg hè
Nakennis
0
quote:

baantjer schreef op 30 augustus 2024 23:27:

[...]
Zo te zien heeft het je veel geld gekost.
Iets meer research doen in het vervolg hè
Heel veel geld maar tegen een CEO (deze functienaam is nog veel te veel eer voor deze Bijvelds) die aandeelhouders steeds om de tuin leidt met misleidend hoge outlooks die nimmer worden waargemaakt is helaas geen kruid gewassen. In de VS zie je dan vaak Class actions maar hier in NL komen dit soort" "" bestuurders""" helaas hier vaak mee weg, En uiteindelijk verdwijnen dit soort anti-helden met pek en veren via de achterdeur. Hier helaas geen uitzondering. :-(
Veel te laat maar hij is in ieder geval opgetieft. Een zegen!
stot
0
Die andere ceo was toch pas 12-8 begonnen . Wat gaat die doen ?

Las dat de nieuwe ceo bij deutsche bannen heeft gewerkt dus naast druk van aandeelhouders ook druk van de grootste kant deursche bahn dat bijlevelds weg moest neem
Ik aan .
themiller
0
De belangrijkste zin uit het persbericht:

Verschillende grootaandeelhouders hebben hun steun voor de benoeming van Schreyer al uitgesproken door financiële steun te verlenen als opmaat naar de implementatie van het voorgenomen herstelplan.

Faillissement is afgewend en herstelplan gestart (I.i.g in de board room).
Nakennis
0
quote:

themiller schreef op 31 augustus 2024 00:18:

De belangrijkste zin uit het persbericht:

Verschillende grootaandeelhouders hebben hun steun voor de benoeming van Schreyer al uitgesproken door financiële steun te verlenen als opmaat naar de implementatie van het voorgenomen herstelplan.

Faillissement is afgewend en herstelplan gestart (I.i.g in de board room).
Verwacht weer een emissie en koers afglijdend naar 30-50 eurocent dit jaar.
Faillissement kwestie van tijd bevroed ik.
hvb
0
quote:

themiller schreef op 31 augustus 2024 00:18:

De belangrijkste zin uit het persbericht:

Verschillende grootaandeelhouders hebben hun steun voor de benoeming van Schreyer al uitgesproken door financiële steun te verlenen als opmaat naar de implementatie van het voorgenomen herstelplan.

Faillissement is afgewend en herstelplan gestart (I.i.g in de board room).
Financiële steun in de vorm van vreemd vermogen (leningen) lijkt me onmogelijk. De balans kan dat niet hebben.

Dit wordt dus financiële steun in de vorm van eigen vermogen dat moet worden toegevoegd. In de vorm van een emissie van nieuwe aandelen.

De enige vraag: wordt het [1] een claimemissie waaraan alle huidige aandeelhouders kunnen meedoen? Of wordt het het [2] een emissie waarbij alleen een paar grootaandeelhouders geld gaan storten in ruil voor (veel) extra aandelen?

Bij [1]: claimemissie voor een prijs die beduidend lager zal liggen dan de laatste koers.

Bij [2]: onderhandse emissie, prijs zal laag liggen en de verwatering voor de huidige aandeelhouders zal dus hoog zijn, dit lijkt me nog slechter voor de (overige) huidige aandeelhouders.

Mijn inschatting: een claimemissie tegen een flinke korting, aangevuld met een lening van ING (waarbij zij de nodige garanties verkrijgen).
Op en Neer
0
quote:

themiller schreef op 31 augustus 2024 00:18:

De belangrijkste zin uit het persbericht:

Verschillende grootaandeelhouders hebben hun steun voor de benoeming van Schreyer al uitgesproken door financiële steun te verlenen als opmaat naar de implementatie van het voorgenomen herstelplan.

Faillissement is afgewend en herstelplan gestart (I.i.g in de board room).
Wat houdt het herstelplan in en wat betekent dit voor de aandeelhouder. Aan de financiële steun zullen voorwaarden zijn verbonden.
MOEdig Voorwaarts
1
quote:

hvb schreef op 31 augustus 2024 02:57:

[...]
Mijn inschatting: een claimemissie tegen een flinke korting, aangevuld met een lening van ING (waarbij zij de nodige garanties verkrijgen).
Mijn vraag is dan aan wat voor garanties je zit te denken? Garantstelling door NLInvest ofzo (gemeenschapsgeld wegpissen net als bij Avantium?), een eerste pandrecht (als dat al niet is verleend) op de (vermoedelijk waardeloze) Pondus-patenten, een claim op de extreme berg (incourante) onderdelen/parkeerterreinen vol halfafgebouwde bussen (inventories €113 mln per 30/6)??

De enige garantie die je met Ebusco volgens mij hebt is dat ze nooit meer winstgevend zullen worden. Maar die garantie lijkt me geen basis om extra geld te verstrekken.

Ik vind de CEO-swap trouwens behoorlijk mosterd na de maaltijd, maar ik vermoed dat dit ook pas mogelijk is geworden nu het geld definitief op is (eis schuldeisers + invloed grootste klant).

Kortom, maandag wellicht een opluchtingsrally, maar de definitieve teraardebestelling van dit bedrijf staat wat mij betreft nog steeds prominent op de agenda.
DubbeltjeblijftDubbeltje
6
Even dagdromen.
Stel het komt goed. De omzet groeit naar een niveau van 250 miljoen per jaar.
Stel de netto winstmarge is 5% dat is dus 12,5 mln winst en een WPA van 0.21 euro (uitgaande van 59 mln aandelen).
Stel er wordt 40% dividend uitgekeerd, dus 0.08 euro.
Voor dit bedrijf wil ik toch echt wel 5% a 6% dividend rendement hebben, gegeven het risicoprofiel.

Dan kom ik op een aandelenkoers van 1.30 tot 1.60 maar dan moet ook alles wel goed gaan.
Conlusie: zelfs als gok fonds durf ik het niet aan. De upside is te beperkt
rene l
0
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 30 augustus 2024 20:58:

Misschien een domme vraag: Die mensen die aftreden... krijgen ze nog geld mee of is het gewoon inpakken en wegwezen zonder afkoopsom of iets in de buurt?

Gezien de kas leeg is verwacht ik dat er een staande afscheidsreceptie georganiseerd wordt inclusief de bekende verenparade.

De directeur houdt een toespraak met de bekende woorden, het is voor het bedrijf heel erg jammer dat jullie vertrekken, jullie waren van grote betekenis voor het bedrijf, jullie hebben goed werk verricht, en ik wens jullie in de toekomst veel succes toe en we zullen jullie missen.

En de nieuwe CEO.
Een man met een indrukwekkend cv, hij heeft vele leidinggevende functies gehad in de logistiek, en dan met name op het gebied van personenvervoer.

Ervaring in een productiebedrijf waar complexe eindproducten gemaakt worden heeft hij volgens mij niet.
Ik snap deze keuze niet, maar dit zal wel aan mij liggen.
Bij Klaverblad zouden ze wel zeggen, hoef je daar dan geen verstand van te hebben.

Binnenkort zal er wel een emissie volgen van een slordige 50 miljoen, en dan, dit geld zal er in rap tempo doorgejaagd worden, en dan op naar de volgende emissie.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt, en daarnaast, de economische levensduur van een electrische bus is slechts een slordige 15 jaar, het OV zal er niet goedkoper op worden.
Stier
0
quote:

Nakennis schreef op 30 augustus 2024 22:46:

De familie van der Valk zal trots zijn op deze wanpresterende schoonzoon
Misschien kan hij afwasser worden.
a gruijthuijsen
0
een claim emissie op deze koers heeft geen enkele zin .maar de nieuwe ceo stapt echt niet aan boord al hij weet dat ze failiet gaan er zijn genoeg chinezen die durven te investeren
silverbullet
0
wijze les voor beleggers is om naar oude artikels terug te gaan om te kijken wat er van terecht is gekomen.
Zeker bij bedrijven die de outlook niet waar kunnen maken.

mtsprout.nl/impact/duurzaamheid/ebusc...

En ding moet ik Mr. Bijvelds nageven met de uitspraak:

‘Ik leerde toen een belangrijke les: green is nice as long as it does not
affect the price.

Het leren is niet zijn sterkste kant gebleken.

My slogan:
learning from the history is the key to be successfully
silverbullet
0
wijze les voor beleggers is om naar oude artikels terug te gaan om te kijken wat er van terecht is gekomen.
Zeker bij bedrijven die de outlook niet waar kunnen maken.

mtsprout.nl/impact/duurzaamheid/ebusc...

En ding moet ik Mr. Bijvelds nageven met de uitspraak:

‘Ik leerde toen een belangrijke les: green is nice as long as it does not
affect the price.

Het leren is niet zijn sterkste kant gebleken.

My slogan:
learning from the history is the key to be successfully.
a gruijthuijsen
0
quote:

voda schreef op 30 augustus 2024 20:54:

Ebusco nomineert Christian Schreyer als nieuwe CEO
30-aug-2024 20:03

Als onderdeel van het herstelplan.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft aan de Raad van Commissarissen Christian Schreyer voorgedragen als nieuwe CEO in de Raad van Bestuur. Dit maakte de fabrikant van elektrische bussen en laadsystemen uit Deurne vrijdag nabeurs bekend.

Zoals aangekondigd in het persbericht tijdens de resultaten van de eerste helft van 2024, heeft het Executive Team een herstelplan ontwikkeld. In dit proces werd geconcludeerd dat de organisatie geleid moet worden door een enkele CEO met een algemene managementervaring in de openbaar vervoersector.

Christian Schreyer treedt naar verwachting op 2 september toe tot Ebusco als CEO en voorzitter van het Executive Team. Ebusco zal een buitengewone algemene vergadering bijeenroepen om de benoeming van Christian Schreyer als lid van de Raad van Bestuur in de rol van CEO voor te stellen en de herstel- en financieringsplannen te presenteren.

Oprichter Peter Bijvelds en Michiel Peters treden als gevolg hiervan af op 2 september als Co-CEO's.

Verschillende grootaandeelhouders hebben hun steun voor de benoeming van Schreyer al uitgesproken door financiële steun te verlenen als opmaat naar de implementatie van het voorgenomen herstelplan.

Schreyer heeft meer dan 25 jaar ervaring in de openbaar vervoer- en logistieke sector en heeft gewerkt voor bedrijven als Deutsche Bahn, DB Schenker Rail, Transdev en Go Ahead. Gedurende zijn carrière heeft hij diepgaande branchekennis ontwikkeld, uitgebreide klantinzichten verkregen en met succes grote bedrijfsomvoreringen geleid, aldus Ebusco.

Naast deze managementwisselingen maakte de Raad van Commissarissen bekend dat Ruud Spoor om gezondheidsredenen zal aftreden als lid van de Raad van Commissarissen en Saskia Schatteman om persoonlijke redenen zal aftreden als lid van de Raad van Commissarissen. Beide pensioneringen zijn met onmiddellijke ingang.

Door: ABM Financial News.
a gruijthuijsen
0
veel dank voor het plaatsen van dit verhaal ik hoop dat het ooit nog goed komt en mijn geld terug verdien
Fender bass
2
quote:

a gruijthuijsen schreef op 31 augustus 2024 11:18:

een claim emissie op deze koers heeft geen enkele zin .maar de nieuwe ceo stapt echt niet aan boord al hij weet dat ze failiet gaan er zijn genoeg chinezen die durven te investeren
De nieuwe co-ceo (twee kapiteins op één schip...) heeft zijn kantoor nog niet betrokken of hij wordt alweer vervangen.
Het voelt als een wissel in de blessuretijd van de verlenging, nu of nooit.
Een positief punt uit het persbericht is dat deze wissel gesteund wordt door meerdere grootaandeelhouders.
Het is een drama in vele bedrijven, en dat in een sector met zo veel toekomst.
Dat er Chinezen instappen zou best eens kunnen, denk ik.
CLAIMEMISSIE
0
Ze hadden er beter meteen een curator bijgehaald want die staat te wachten juist om de hoek.
K. Wiebes
0
FD vandaag:
..."Nu Ebusco een nieuwe fase ingaat, is het tijd voor mij om de ceo-positie over te
dragen aan Christian"...

Bij die man zitten wat mij betreft toch 'n paar schroeven los; 'n Boeing is er niks tegen.
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 0,770
Verschil -0,037 (-4,60%)
Hoog 0,929
Laag 0,766
Volume 3.235.505
Volume gemiddeld 1.733.942
Volume gisteren 474.917

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront