Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.941 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
a gruijthuijsen
2
quote:

Huubke schreef op 10 september 2024 09:58:

[...]

Toch een van de meest sneue reacties van de dag.
Er mogen dan pipo's aan de top hebben gestaan, maar er zijn ook honderden werknemers bij betrokken die een onzekere toekomst tegemoet gaan.
a gruijthuijsen
0
quote:

StoplossBurner schreef op 10 september 2024 09:27:

[...]

Omdat ze die keuze niet hebben. Dit is de verlenging op de verlenging van de verlenging. Dan zal je het moeten doen met wat je gegeven wordt en dat zal hooguit 36 miljoen zijn tegen een gigantische verwatering.
Maar dan hebben ze toch de verwateringsoptie gekozen omdat de enige mogelijkheid lijkt te zijn om nog geld op te halen. Als ze allemaal in de markt worden gezet zonder backing van grootaandeelhouders gaat dit toch nooit slagen. Of zou er nog een bus vol Pico's, Diegy's, Happy's, Drs. P, Groeneguru's, LucasD's, Gruithuisjes e.d. voorbij komen die Ebusco de helpende hand toe gaan steken? Lijkt mij toch hoogst onwaarschijnlijk. Zoals anderen al zeggen; de maximale opnieuw gevulde oorlogskas is al leeg als je alle kortlopende schulden wegwerkt eind oktober.
Nakennis
1
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
MFCONSwasonschuldig
1
Voordeel is wel dat er straks weer genoeg aandelen zijn om te shorten! Dan hoeven we die nare koersstijgingen niet meer mee te maken.

lol.
MFCONSwasonschuldig
2
quote:

Nakennis schreef op 10 september 2024 10:10:

[...]

als een bedrijf geen bestaansrecht is is dat prima. Moeten de aandeelhouders dat blijvensubsidieren?
Ga toch weg!Ik vind jou sneu!
True story.

Zeker bij fabrieken die geld zuigen. Waar het personeel óók aan het rondkijken is. Waar management óók de laatste centen probeert weg te trekken. Waar diverse schuldeisers ook kijken hoe ze het meeste waarde terug krijgen. Dat proces versterkt zichzelf. Daar moet je geen cent extra in stoppen natuurlijk. Het hele idee dat er nu wel een productie op gang zou komen is een farce. Kans is geweest. Het werkt niet. Geef het aan de curator.
stot
1
De koersreactie valt me nog mee maar als
Je aandeelhouders over de streep wil trekken zal de prijs van een emissie aandeel rond de 0,70 cent liggen . Tel maar uit 50.000.000 aandelen erbij

En in 2025 zijn ze niet cash positief dus ze blijven nog
Een jaar aan t infuus in de hoop dat ze
Vanaf januari 2026 40 of 50 bussen per maand kunnen produceren . Los van t feit of er dan nog orders zijn van klanten die ze willen hebben .
Nakennis
0
Zelfde als destijds met corona steun. Toen bleven ook bepaalde bedrijven langer overeind omdat ze meeprofiteerden van de coronasteun maar het ook zonder corona al niet gered hadden.

Uiteindelijk uitstel van executie. En wie mocht dat ophoesten? Juist, de belastingbetaler.

En wie mag het hier ophoesten? Juist, de aandeelhouder.

Jaren wanbeleid onder Bijvelds. Niet meer en niet minder!! En dan komen met 'het is tijd dat het stokje wordt overgedragen nu'

Bijvelds, je hebt er 1 grote rotzooi van gemaakt. Je bent naast Roelveld bij Alfen de allergrootste faalhaas als CEO die ik als belegger ooit heb meegmaakt!
Nakennis
0
Een racer die voor de zoveelste keer dacht in staat te zijn een bedrijf te kunnen leiden.

ja met lange IJ idd. In en intriest!!
innicksname
1
quote:

Nakennis schreef op 10 september 2024 10:15:

Zelfde als destijds met corona steun. Toen bleven ook bepaalde bedrijven langer overeind omdat ze meeprofiteerden van de coronasteun maar het ook zonder corona al niet gered hadden.

Uiteindelijk uitstek van executie. En wie mocht dat ophoesten? Juist, de belastingbetaler.

En wie mag het hier ophoesten? Juist, de aandeelhouder.

Jarenlang wanbeleid onder Bijvelds. Niet meer en niet minder!! En dan komen met 'het is tijd dat het stokje wordt overgedragen nu'. Triest!!

Jongen, je hebt er 1 grote rotzooi van gemaakt. Je bent naast Roelveld bij Alfen de allergrootste faalhaas als CEO die ik als belegger ooit heb meegmaakt!
Lekker hoor, zo aan de zijlijn mopperen. Je had uit kunnen stappen. Elke dag weer.
Je kunt ondernemers ook krediet geven voor wat ze willen bereiken. Soms gaat dat goed, soms niet, soms duurt het even voor het wel goed gaat. Ja, het management van Ebusco had een aantal zaken beter kunnen doen, tegelijkertijd was het tussen 2019 en begin 2024 een rommeltje in heel veel supply chains. Hoe lang heeft Facebook verlies gemaakt voor het een winstmachine werd? (dat is slechts een van de vele voorbeelden).
innicksname
1
quote:

stot schreef op 10 september 2024 10:14:

De koersreactie valt me nog mee maar als
Je aandeelhouders over de streep wil trekken zal de prijs van een emissie aandeel rond de 0,70 cent liggen . Tel maar uit 50.000.000 aandelen erbij

En in 2025 zijn ze niet cash positief dus ze blijven nog
Een jaar aan t infuus in de hoop dat ze
Vanaf januari 2026 40 of 50 bussen per maand kunnen produceren . Los van t feit of er dan nog orders zijn van klanten die ze willen hebben .
Zouden ze echt 50 mln stukjes bijdrukken? Mijn gevoel zegt dat een deel van het geld van de grotere aandeelhouders komt. Maar we gaan het zien.
Nakennis
4
quote:

innicksname schreef op 10 september 2024 10:18:

[...]
Lekker hoor, zo aan de zijlijn mopperen. Je had uit kunnen stappen. Elke dag weer.
Je kunt ondernemers ook krediet geven voor wat ze willen bereiken. Soms gaat dat goed, soms niet, soms duurt het even voor het wel goed gaat. Ja, het management van Ebusco had een aantal zaken beter kunnen doen, tegelijkertijd was het tussen 2019 en begin 2024 een rommeltje in heel veel supply chains. Hoe lang heeft Facebook verlies gemaakt voor het een winstmachine werd? (dat is slechts een van de vele voorbeelden).
Krediet? In recordtempo het geld van derden- (de aandeelhouder) oproken! En steeds met onjuiste en onrealistische outlooks komen. Pure misleiding van de aandeelhouder noem ik dat persoonlijk. NUL respect. NUL!
MFCONSwasonschuldig
0
quote:

Nakennis schreef op 10 september 2024 10:15:

Zelfde als destijds met corona steun. Toen bleven ook bepaalde bedrijven langer overeind omdat ze meeprofiteerden van de coronasteun maar het ook zonder corona al niet gered hadden.

Uiteindelijk uitstel van executie. En wie mocht dat ophoesten? Juist, de belastingbetaler.

En wie mag het hier ophoesten? Juist, de aandeelhouder.

Jaren wanbeleid onder Bijvelds. Niet meer en niet minder!! En dan komen met 'het is tijd dat het stokje wordt overgedragen nu'

Bijvelds, je hebt er 1 grote rotzooi van gemaakt. Je bent naast Roelveld bij Alfen de allergrootste faalhaas als CEO die ik als belegger ooit heb meegmaakt!
Ze komen niet in mijn top 10.
Nakennis
0
De aandeelhouder uitgerookt achterlaten en zelf in de Quote 500 staan. Daar kan ik alleen maar kwaad over worden.
pindakaas
2
quote:

Gadus morhua schreef op 10 september 2024 09:06:

Wat is nu het grootste 'probleem' van Ebusco?

(één noemen s.v.p.)
Het product dat ze maken is (niet voldoende uniek), er zijn meer elektrische busaanbieders met (heel veel) meer ervaring (VDL, MAN bus, Mercedes eCitaro, Irizar etc ) in ontwikkelen en produceren en die hebben ook de grootste moeite om in de huidige marktsituatie voldoende orders binnen te halen en productie te genereren. Ebusco voegt gewoon niets toe. Ja, de bussen zijn lichter dan de concurrentie? De klant trekt dat argument blijkbaar niet over de streep. Koop een Mercedes eCitaro, dan heb je (bijvoorbeeld) een Europa breed dealerapparaat tot je beschikking. Of ga naar VDL. Dat bouwde de fabriek van Jonckheere in België (een bedrijf dat ze al jaren terug, voor Van Hool, hebben overgenomen) dit voorjaar om naar een volledige fabriek voor elektrische stadsbussen. Lees de halfjaarcijfers van VDL. Dan wordt duidelijk hoe moeilijk de busmarkt is, zelfs voor ervaren spelers (met vet op de botten).

Ebusco profileert als Europees product, het enige dat uit Europa komt is de factuur. Voor het overige zijn het vooral Aziatische componenten.

Welk nadenkend OV bedrijf gaat nu nog bussen bestellen bij een bedrijf dat volledig leeg is, dat bewezen heeft onbetrouwbaar te zijn in afleveren. Wie bedenkt dat dit nog op de rails te krijgen is met een emissie van 36 mio? Ik hoop voor alle betrokkenen (werknemers, leveranciers etc) dat het goed komt maar heb daar een hard hoofd in.

Volgens mij is de conclusie: het idee was goed, de uitvoering matig en het bedrijf uiteindelijk niet bestand tegen onvoorzienbare gebeurtenissen op het wereldtoneel. De heer Bijlevelds heeft een goed idee gehad maar dat is niet voldoende gebleken voor een winstgevende businesscase.
DeZwarteRidder
0
quote:

Nakennis schreef op 10 september 2024 10:26:

De aandeelhouder uitgerookt achterlaten en zelf in de Quote 500 staan. Daar kan ik alleen maar kwaad over worden.
Bijvelds is daar allang uitgegooid.
Fender bass
3
quote:

Nakennis schreef op 10 september 2024 10:26:

De aandeelhouder uitgerookt achterlaten en zelf in de Quote 500 staan. Daar kan ik alleen maar kwaad over worden.
Maak je hier geen denkfout? Die waardering van zijn vermogen is toch gebaseerd op de dan geldende waarde van de aandelen?
Bij mijn weten heeft ie niet verkocht.
MFCONSwasonschuldig
2
quote:

pindakaas schreef op 10 september 2024 10:27:

[...]

Het product dat ze maken is (niet voldoende uniek)
Ze maken helemaal geen producten, is dat niet een groter probleem?
Huubke
0
quote:

a gruijthuijsen schreef op 10 september 2024 09:59:

huubke is een beetje gefrustreerd
Verre van.
Ik geniet van het leven en wacht in spanning af waar het allemaal heengaat.
12.941 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 0,918
Verschil +0,001 (+0,08%)
Hoog 0,930
Laag 0,910
Volume 401.797
Volume gemiddeld 1.699.464
Volume gisteren 509.863

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront