Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Beleggerrrrrr
1
quote:

Lenten schreef op 9 december 2024 10:08:

mijn gemiddelde aankoopprijs is 2.6. Ik dacht dat het 2 was uhhh
Ik verwacht dat we eind van de week wel de 2.5 kunnen aantikken, geen stress dus.
Frans Haan
4
kweetnie
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 9 december 2024 10:07:

Ebusco is een busbouwer zonder toekomst.

Electrische wagens verkopen voor geen meter ; de leasing markt van electrische wagens ligt op apegapen. Binnenkort kan je een Tesla van 3 jaar oud overkopen voor een zak snoep.

Bussen of auto's bouwen in onze contreien is het domste wat je kan doen. Zelfs een mastodont als VW kan bijna geen winst maken, door gestegen lonen, energie en andere kosten. De voormalige Oostbloklanden, daar kan je wat beginnen. De lonen liggen er een pak lager dan hier. Dat noemen ze een comparatief voordeel.

Ebusco is een ideaal trade aandeel ; zeg maar een lotto ticket. Maar op het einde valt het balletje op 0, en rijft de bank de kruimels bijeen.
open.overheid.nl/documenten/9d9c46aa-...
StoplossBurner
0
quote:

putdeksel schreef op 9 december 2024 09:46:

[...]
ik doe met je mee

we lijken de eersten te zijn, de boeken zijn nog wijd/onaangeraakt; welke maand denk je aan? ik denk dat de jannen mogelijk nog te dichtbij zich, een maart 2.16 put zou wel lekker zijn om binnen te kunnen krijgen
Ik kijk ook naar Feb en Maart. Ben bang dat ik niet voor morgen, waarin ik een omslag van sentiment verwacht, een short positie kan innemen. Maar ach, mocht het er niet van komen, in ieder geval geleerd waar ik wel terecht kan voor dit soort trades i.t.t. DeGiro.
Riding the Tiger
1
@Kweetnie

Het klopt dat electrisch vervoer op lange termijn beter is dan fossiel transport. Studies hebben uitgewezen dat de totale emissie het kleinst is voor EV's.

Maar het produceren van deze electrische voertuigen, kan beter plaatsvinden in de zogenaamde lage loonlanden.

Iets totaal anders : Trump zal heffingen van 100% invoeren op Amerikaanse import van Chinese wagens. Ook producten uit Canada en Mexico zullen te maken krigen met +/- 25% exporttax naarde US. De Amerikaanse consument zal hiervan de dupe zijn. Prijzen zullen hard stijgen, en inflatie wordt aangewakkerd. MAGA aanhangers dachten dat Trump de inflatie zou oplossen in 1 dag. You ain't seen nothing yet. Inflatie zal de lucht inschieten... vanaf 21 januari , wanneer die oranje clown zijn plaats inneemt.
Happy is verbannen
0
quote:

StoplossBurner schreef op 9 december 2024 10:32:

[...]

Ik kijk ook naar Feb en Maart. Ben bang dat ik niet voor morgen, waarin ik een omslag van sentiment verwacht, een short positie kan innemen. Maar ach, mocht het er niet van komen, in ieder geval geleerd waar ik wel terecht kan voor dit soort trades i.t.t. DeGiro.
Tegen de stroom in blijven zwemmen.
Penny wise and pound foolish?
En maanden mag je zonder hoofdletter schrijven.
Opwegnaar
3
Ik ben ook maar op de bus gestapt.
Op hoop van zegen dat het battery vehikel de remise haalt.
Er zitten inmiddels een paar grote en goede beleggers in
en daarom heb ik er weer enig vertrouwen in.
Huubke
1
quote:

Riding the Tiger schreef op 9 december 2024 10:07:

Ebusco is een busbouwer zonder toekomst.

Electrische wagens verkopen voor geen meter ; de leasing markt van electrische wagens ligt op apegapen. Binnenkort kan je een Tesla van 3 jaar oud overkopen voor een zak snoep.

Bussen of auto's bouwen in onze contreien is het domste wat je kan doen. Zelfs een mastodont als VW kan bijna geen winst maken, door gestegen lonen, energie en andere kosten. De voormalige Oostbloklanden, daar kan je wat beginnen. De lonen liggen er een pak lager dan hier. Dat noemen ze een comparatief voordeel.

Ebusco is een ideaal trade aandeel ; zeg maar een lotto ticket. Maar op het einde valt het balletje op 0, en rijft de bank de kruimels bijeen.
De busmarkt is toch wezenlijk anders dan de automarkt.

Je moest eens weten hoe pissed de NL en Zweedse klanten waren toen bleek dat de productie van hun bussen naar China verplaatst zou worden.
En juist dit zijn dus de gecancelde orders.
Bij de aanbesteding zijn vele partijen betrokken waarvan er vele zich hard maken om 'lokale' producten te kopen.
Dit samen met het feit dat de transitie sowieso doorgaat, zullen er mogelijkheden genoeg overblijven voor lokale aanbieders.
Happy is verbannen
0
quote:

Beleggerrrrrr schreef op 9 december 2024 11:10:

Stabiliteit rond de 1.88 nu, op naar de 2.1€ weer
Kan nog wel terug naar de 1.84 maar dan ook weer snel up naar de 2,00 en verder.
Bossie89
0
Je zal maar verkocht hebben boven de 2 euro en nu weer goedkoper kunnen terug kopen.
GRRRRR
0
quote:

Bossie89 schreef op 9 december 2024 11:15:

Je zal maar verkocht hebben boven de 2 euro en nu weer goedkoper kunnen terug kopen.
Er wordt wederom flink aan de boom geschud. Het zijn de kleinere beleggers die eruit stappen.
GRRRRR
0
G20 Xdrive
0
quote:

Bossie89 schreef op 9 december 2024 11:15:

Je zal maar verkocht hebben boven de 2 euro en nu weer goedkoper kunnen terug kopen.
Aan 2.05 verkocht en aan 1.92 terug, te vroeg natuurlijk.
Beleggerrrrrr
0
quote:

GRRRRR schreef op 9 december 2024 11:23:

Zal er vandaag ook weer eenzelfde eindsprint komen als vrijdag het laatste uur?
Lastig te voorspellen, maar veel kleine beleggers hebben flink uitgecasht, vanaf nu alleen maar omhoog hopelijk.
StoplossBurner
0
quote:

Frans Haan schreef op 9 december 2024 10:14:

Kan iemand de telegram link delen voor de Ebusco pump en dump chat?
Zou mij niet verbazen als er zoiets is. Moet toch ergens vandaan komen dit geFOMO, wellicht wel gesteund door het instappen van 2 grote kleine beleggers en een marketingpraatje van Schreyer.

Overnamefantasie is bij mij nog steeds ver te zoeken; waarom zou die partij zich dan al niet veel meer hebben ingekocht bij de claimemissie (en op die manier ook garant te staan)?

Je hebt gelijk Happy m.b.t. hoofdletters van de maanden (afwijking die ik uit andere talen heb overgenomen). Wacht wel al een jaar of anderhalf op enige vorm van onderbouwing van de bedrijfswaardering / aandelenkoers van jouw kant.
Happy is verbannen
1
quote:

StoplossBurner schreef op 9 december 2024 11:38:

[...]

Je hebt gelijk Happy m.b.t. hoofdletters van de maanden (afwijking die ik uit andere talen heb overgenomen). Wacht wel al een jaar of anderhalf op enige vorm van onderbouwing van de bedrijfswaardering / aandelenkoers van jouw kant.
Onderbouwing van de waardering is en blijft een persoonlijke perceptie.
Geen enkel aandeel is te waarderen op basis van de toekomst.

Alle kengetallen zijn subjectief.

Kijk naar AEX, vanochtend dik groen en nu rood. Iets veranderd in de wereld?
StoplossBurner
2
quote:

Happy schreef op 9 december 2024 11:44:

[...]

Onderbouwing van de waardering is en blijft een persoonlijke perceptie.
Geen enkel aandeel is te waarderen op basis van de toekomst.

Alle kengetallen zijn subjectief.

Kijk naar AEX, vanochtend dik groen en nu rood. Iets veranderd in de wereld?
Ik vraag mij wel af hoe jij je vastgoed weet te waarderen als dat je kern business is. Overigens moet je ook niet naar dagkoersen kijken om te bepalen wat de bedrijfswaarde is, maar gezien je dagelijkse geroep over koersen zonder naar enig fundament te kijken verbaasd mij je laatste 2 zinnen ook nauwelijks. Je bepaalt eerst de bedrijfswaarde, kijkt dan wat de koers is, en bedenkt dan waar het verschil vandaan komt en indien je dat nodigt acht stel je je aannames nog eens bij voor je bedrijfswaarde beoordeling.

En alle kengetallen subjectief? Ik neem ten behoeve van je geloofwaardigheid aan dat je een grapje maakt.

Ik heb nu nog steeds geen flauw benul overigens waarom de ene dag €2,- een prima verkoopniveau is, en de andere dag niet. Voor 2,- zijn 600 bussen in het jaar met 10% winstmarge tegen een K/W van 5 nodig. Je kan nog schuiven uiteraard in je aannames om tot eenzelfde waardering te komen. Zoals ik al eerder zei moet daar al zo gigantisch veel voor goed vallen, extreme bull case, dat dat toch vooral neerkomt op gokken.
Opwegnaar
1
Happy heeft veel geld verloren met Ebusco in het verleden
en nu maakt hij iets van zijn verlies goed. Het is hem gegund.
Het bijzondere is dat hij direct weer een grote broek aantrekt.
Kengetalen subjectief hoe verzin je het.
In het geval van Ebusco is de transitie nu bepalend voor deze koers.
Geleverd moet er nog worden en daar is in de komende tijd het wachten op.
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mrt 2025 17:35
Koers 0,552
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,570
Laag 0,550
Volume 903.027
Volume gemiddeld 1.572.126
Volume gisteren 903.027

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront