Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2024

Gaston Lagaffe
6
quote:

Jimnotaris schreef op 20 december 2024 15:52:

[...]
Nog niet zo lang geleden was je een stuk positiever over het bedrijf. Ik begrijp het wel, want er komt weinig/geen (goed) nieuws. De markt groeit niet en nieuwe producten/diensten zijn vrijwel uit te sluiten. Er zit wel degelijk waarde in een aantal (GUINSA)landen en hopelijk komt er snel een overnamebod.
De pijn zit in je laatste zin. Ik heb in een ver verleden een situatie met Wessanen meegemaakt waarbij verkoop van de (losse) delen en opheffing van het bedrijf een goede keuze zou zijn geweest. In ieder geval voor de aandeelhouders. Men heeft dit echter dusdanig lang weten uit te stellen dat de waarde van de onderdelen was 'verdampt' toen men geen andere keus meer had dan te verkopen. Ik zie dit bij JET ook gebeuren. Posities die vroeger enige waarde hadden 'verdampen' (NZ, GH, STD, Menulog). Waar ik dacht dat JET oppermachtig was (NL, Dui, AUT) ben ik daar nu niet meer zo zeker van. JET lijkt op alle fronten te verliezen. Ze kunnen de concurrentie gewoon niet aan en trekken stelselmatig (soms onterecht) aan het kortste eind (zie GH en Glovo Spanje ?). Het kan niet zo zijn dat je 3 jaar lang alleen maar slecht nieuws te brengen hebt en toch 'fantastisch' draait. Naast de ergernis begint de twijfel nu toch de overhand te nemen. Als ik tijdens de CC naar de analisten luister bespeur ik een bepaalde 'matheid'. Zo van 'als jij nu net doet alsof je het begrijpt doen wij net alsof we je geloven en kunnen we met het echte werk verder'. Mocht JET haar dominante positie in Duitsland verliezen is het bedrijf niets meer waard.
voda
0
quote:

voda schreef op 20 december 2024 13:24:

[...]
Da's knap, afgezien van het aantal postings, hoe kom je aan die andere informatie?
@ déjà vu, kan je a.u.b. nog reageren op mijn vraag?
Drs P.
1
De onheils profeten hebben het er maar druk mee elkaar vertellen hoe slecht het allemaal is. 2025 wordt een interessant jaar voor JET, met de nodige catalysts om het aandeel naar de 20+ te krijgen. Ik ga even lekker naar de zon in Aruba, ik wens alle LT believers een fijne kerst, maar uiteraard ook onze forum trollen :).
Gaston Lagaffe
0
quote:

Jimnotaris schreef op 20 december 2024 15:52:

[...]
Er zit wel degelijk waarde in een aantal (GUINSA)landen en hopelijk komt er snel een overnamebod.
GUINSA ? , Germany - UK - Israel - Netherlands - Switserland - Austria ? , en vlak ook Belgie niet uit GUINSAB :-)
Gaston Lagaffe
2
quote:

Drs P. schreef op 20 december 2024 17:34:

De onheils profeten hebben het er maar druk mee elkaar vertellen hoe slecht het allemaal is. 2025 wordt een interessant jaar voor JET, met de nodige catalysts om het aandeel naar de 20+ te krijgen. Ik ga even lekker naar de zon in Aruba, ik wens alle LT believers een fijne kerst, maar uiteraard ook onze forum trollen :).
Namens alle forum trollen : fijne kerst, zonnig weer en mocht je weer terugkomen dan hopen we dat JET nog bestaat :-)
Henkie 1960
1
Shorter AHL Partners verhoogd van 0,95% naar 1,03%. MW weer terug omlaag van 0,50% naar 0,49%, dus di is niet echt weg .Nu ,voor wat het waard is Just Eat take Away netto short 6,23%. Meldingsdatum 19 december.
voda
2
quote:

kassa! schreef op 20 december 2024 15:13:

[...]

Dat meen je niet, ik dacht semi-geautomatiseerd.
Ik ben gewoon een mens van vlees en bloed, met 1 paar handen die alles handmatig doet. Ik heb in die 19 jaar al heel wat toetsenborden en muizen versleten.
JdH jet realist €10 Nebius $100
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 20 december 2024 17:40:

[...]GUINSA ? , Germany - UK - Israel - Netherlands - Switserland - Austria ? , en vlak ook Belgie niet uit GUINSAB :-)
Israël heeft geen waarde. Daar zijn ze compleet overrompeld door Wolt.
Henkie 1960
0
JdH jet realist €10 Nebius $100
1
quote:

Henkie 1960 schreef op 20 december 2024 18:16:

Niemand gezien dat de koers in het groen op€ 14,13 de week uit gaat?
-6% deze week Henk. Dat voelt bijna als groen aan voor de JET veteraan.
BtB180
1
quote:

Henkie 1960 schreef op 20 december 2024 18:16:

Niemand gezien dat de koers in het groen op€ 14,13 de week uit gaat?
Ik heb het gezien Henkie 1960. Jij ook?
Snances
1
quote:

BtB180 schreef op 20 december 2024 18:31:

[...]

Ik heb het gezien Henkie 1960. Jij ook?
Zag je dan ook de 800k op het laatst?
kassa!
0
quote:

voda schreef op 20 december 2024 18:05:

[...]
Ik ben gewoon een mens van vlees en bloed, met 1 paar handen die alles handmatig doet. Ik heb in die 19 jaar al heel wat toetsenborden en muizen versleten.
ff Rekenen 380.000 in 19 jaar is 20.000 per jaar is 55 per dag is 2,3 per uur. Valt eigenlijk wel mee. Zelfs als je alle tekst zelf intikt ipv copy/paste houd je nog genoeg tijd over voor andere dingen.

Respect met een hoofdletter R.

Prettig weekend, ook voor alle andere forumleden.
kassa!
1
quote:

Snances schreef op 20 december 2024 18:35:

[...]

Zag je dan ook de 800k op het laatst?
Op expiratiedag is niet zo bijzonder. Als je bv. 3.000 calls moet glad strijken kom je al op 300k aandelen.
Jimnotaris
2
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 20 december 2024 17:26:

[...]De pijn zit in je laatste zin. Ik heb in een ver verleden een situatie met Wessanen meegemaakt waarbij verkoop van de (losse) delen en opheffing van het bedrijf een goede keuze zou zijn geweest. In ieder geval voor de aandeelhouders. Men heeft dit echter dusdanig lang weten uit te stellen dat de waarde van de onderdelen was 'verdampt' toen men geen andere keus meer had dan te verkopen. Ik zie dit bij JET ook gebeuren. Posities die vroeger enige waarde hadden 'verdampen' (NZ, GH, STD, Menulog). Waar ik dacht dat JET oppermachtig was (NL, Dui, AUT) ben ik daar nu niet meer zo zeker van. JET lijkt op alle fronten te verliezen. Ze kunnen de concurrentie gewoon niet aan en trekken stelselmatig (soms onterecht) aan het kortste eind (zie GH en Glovo Spanje ?). Het kan niet zo zijn dat je 3 jaar lang alleen maar slecht nieuws te brengen hebt en toch 'fantastisch' draait. Naast de ergernis begint de twijfel nu toch de overhand te nemen. Als ik tijdens de CC naar de analisten luister bespeur ik een bepaalde 'matheid'. Zo van 'als jij nu net doet alsof je het begrijpt doen wij net alsof we je geloven en kunnen we met het echte werk verder'. Mocht JET haar dominante positie in Duitsland verliezen is het bedrijf niets meer waard.
Er is al lange tijd geen nieuws. Ik heb al meerdere keren gelezen dat nu ze nu Grubhub verkocht is ze zich meer kunnen concentreren op Europa. Wat moet ik me daar bij voorstellen? en hadden ze dat niet eerder al kunnen doen? Ging er dan zoveel aandacht/investeringen naar Grubhub? Aan de resultaten van Grubhub was het in ieder geval niet te merken. Waar DD/Uber met dubbele cijfers kwartaal op kwartaal groeiden ging Grubhub met datzelfde percentage achteruit. Die fee caps hebben natuurlijk niet geholpen, maar daar hadden ze allemaal last van. NYC was belangrijk, maar het grootste gedeelte van de omzet kwam van elders. Uiteindelijk hebben ze het praktisch voor niets weg moeten geven.

JET is marktleider in de GUINSA landen: Duitsland/VK/Ierland/Nederland/Zwitserland en Oostenrijk. Uit deze landen komen bijna alle opbrengsten vandaan.Op het VK/I na zijn het ook nog eens grootendeels de lucratieve marktplaatsorders. In de overige Europese landen is het marktaandeel te klein en/of zijn te veel concurrenten en/of teveel logistieke orders.

De markt in Europa groeit niet meer en nieuwe producten worden bijna niet toegevoegd want die zijn niet winstgevend door de lage marges en de hoge (logistieke) kosten. Er zijn teveel spelers op de markt en groei gaat alleen plaatsvinden door overnames en of terugtrekking uit landen.

Ik denk/gok op overname door DD/Uber of een andere partij die wil groeien en dat kan door de aantrekkelijk gedeeltes van JET te kopen.
kassa!
0
Hendrik Roo
0
quote:

Jimnotaris schreef op 20 december 2024 18:47:

[...]

Er is al lange tijd geen nieuws. Ik heb al meerdere keren gelezen dat nu ze nu Grubhub verkocht is ze zich meer kunnen concentreren op Europa. Wat moet ik me daar bij voorstellen? en hadden ze dat niet eerder al kunnen doen? Ging er dan zoveel aandacht/investeringen naar Grubhub? Aan de resultaten van Grubhub was het in ieder geval niet te merken. Waar DD/Uber met dubbele cijfers kwartaal op kwartaal groeiden ging Grubhub met datzelfde percentage achteruit. Die fee caps hebben natuurlijk niet geholpen, maar daar hadden ze allemaal last van. NYC was belangrijk, maar het grootste gedeelte van de omzet kwam van elders. Uiteindelijk hebben ze het praktisch voor niets weg moeten geven.

JET is marktleider in de GUINSA landen: Duitsland/VK/Ierland/Nederland/Zwitserland en Oostenrijk. Uit deze landen komen bijna alle opbrengsten vandaan.Op het VK/I zijn het ook nog eens grootendeels de lucratieve marktplaatsorders. In de overige Europese landen is het marktaandeel te klein en/of zijn te veel concurrenten en/of teveel logistieke orders.

De markt in Europa groeit niet meer en nieuwe producten worden bijna niet toegevoegd want die zijn niet winstgevend door de lage marges en de hoge (logistieke) kosten. Er zijn teveel spelers op de markt en groei gaat alleen plaatsvinden door overnames en of terugtrekking uit landen.

Ik denk/gok op overname door DD/Uber of een andere partij die wil groeien en dat kan door de aantrekkelijk gedeeltes van JET te kopen.
Short gaan dus DéjàVu !
déjà vu
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 20 december 2024 18:54:

[...]

Short gaan dus DéjàVu !
Hahaha ja zeg.
Corcorrectie
1
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 20 december 2024 17:26:

[...]De pijn zit in je laatste zin. Ik heb in een ver verleden een situatie met Wessanen meegemaakt waarbij verkoop van de (losse) delen en opheffing van het bedrijf een goede keuze zou zijn geweest. In ieder geval voor de aandeelhouders. Men heeft dit echter dusdanig lang weten uit te stellen dat de waarde van de onderdelen was 'verdampt' toen men geen andere keus meer had dan te verkopen. Ik zie dit bij JET ook gebeuren. Posities die vroeger enige waarde hadden 'verdampen' (NZ, GH, STD, Menulog). Waar ik dacht dat JET oppermachtig was (NL, Dui, AUT) ben ik daar nu niet meer zo zeker van. JET lijkt op alle fronten te verliezen. Ze kunnen de concurrentie gewoon niet aan en trekken stelselmatig (soms onterecht) aan het kortste eind (zie GH en Glovo Spanje ?). Het kan niet zo zijn dat je 3 jaar lang alleen maar slecht nieuws te brengen hebt en toch 'fantastisch' draait. Naast de ergernis begint de twijfel nu toch de overhand te nemen. Als ik tijdens de CC naar de analisten luister bespeur ik een bepaalde 'matheid'. Zo van 'als jij nu net doet alsof je het begrijpt doen wij net alsof we je geloven en kunnen we met het echte werk verder'. Mocht JET haar dominante positie in Duitsland verliezen is het bedrijf niets meer waard.
Klopt! Grote probleem is dat Jitse nog steeds zo trots is als een pauw, en nog steeds denkt dat hij aan het winnen is. Vraag me af of hij ooit in staat zal zijn om eens te luisteren, zelfreflectie toe te passen en op basis daarvan te handelen.
45.279 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2228 2229 2230 2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 ... 2260 2261 2262 2263 2264 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 12,105
Verschil +0,150 (+1,25%)
Hoog 12,290
Laag 11,925
Volume 1.412.416
Volume gemiddeld 1.828.205
Volume gisteren 1.193.501

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront