Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2024

Wittman
2
quote:

déjà vu schreef op 30 december 2024 10:02:

Nog 38 uur te gaan en nog steeds geen nieuw 2025 draadje.

Wie durft ? Kijk er al naar uit, en spannend wie het aanmaakt en met welke inhoud :-)

Succes
Je hebt gelijk – hierbij een nieuw draadje voor 2025:
www.iex.nl/Forum/Topic/1402607/Just-E...

Prettig eindejaar!
HOBBYMAN
4
Wat een negativiteit op dit forum. De frustratie over de eigen fouten ( niet of te laat verkopen) spat er van af. Het is gemakkelijk om alle schuld bij Groen neer te leggen maar destijds zijn de aandeelhouders akkoord gegaan met aankoop van Grubhub. Heb wat geduld en vertrouwen dat alles goed komt. Heb je dit niet verkoop dan je aandelen en sluit dit hoofdstuk af maar blijf niet steeds op dit forum jouw frustratie uiten.
Gefundeerd commentaar, kritiek of mening is uiteraard altijd welkom.
Briefje van Vijf
0
Zou wel plezierig zijn als we vandaag boven de 13,40 sluiten en met een 'hamertje' (candle) eindigen. Zie niet in waarom we nu een volgende bodem moeten gaan zoeken zonder echt fundamenteel slecht nieuws. Maar ja, het blijft de beurs...
Klinker
3
dagobert1
0
De koers wordt al een maand lang iedere dag een stukje lager gezet. Dit is een geregiseerde koersdaling die niet door particulieren wordt uitgevoerd. Hier zit dus 1 of meer grotere partijen achter die om wat voor reden de koers lager zetten. En dat lukt ze ook.
Johnson
1
quote:

Klinker schreef op 30 december 2024 10:33:

En Drs P.???
Nog steeds….’trap er niet in , hou je stukken vast’
Die lu.t maar wat, heeft zeker zelf geen stukken van Jet. Onruststokers genoeg op het forum .
Investor70
1
quote:

Wittman schreef op 30 december 2024 10:22:

[...]
Je hebt gelijk – hierbij een nieuw draadje voor 2025:
www.iex.nl/Forum/Topic/1402607/Just-E...

Prettig eindejaar!
Kap nou, liever niet.
Hoe stiller hoe beter!

Fijne jaarwisseling!
Paul
0
quote:

dagobert1 schreef op 30 december 2024 10:38:

De koers wordt al een maand lang iedere dag een stukje lager gezet. Dit is een geregiseerde koersdaling die niet door particulieren wordt uitgevoerd. Hier zit dus 1 of meer grotere partijen achter die om wat voor reden de koers lager zetten. En dat lukt ze ook.
Waar baseer je dat op?
derftrep
0
quote:

dagobert1 schreef op 30 december 2024 10:38:

De koers wordt al een maand lang iedere dag een stukje lager gezet. Dit is een geregiseerde koersdaling die niet door particulieren wordt uitgevoerd. Hier zit dus 1 of meer grotere partijen achter die om wat voor reden de koers lager zetten. En dat lukt ze ook.
Alle positieve berichten ten spijt doen het niet voorkomen dat de koers weer afglijdt. Sta er dan ook niet van te kijken als de koers weer de 11 gaat opzoeken.
Trx7
0
quote:

dagobert1 schreef op 30 december 2024 10:38:

De koers wordt al een maand lang iedere dag een stukje lager gezet. Dit is een geregiseerde koersdaling die niet door particulieren wordt uitgevoerd. Hier zit dus 1 of meer grotere partijen achter die om wat voor reden de koers lager zetten. En dat lukt ze ook.
Gewoon een ordinaire pump and dump denk ik.
Na GH stijging doorpompen om weer van hogere koersen te kunnen shorten.
Hendrik Roo
21
quote:

HOBBYMAN schreef op 30 december 2024 10:31:

Wat een negativiteit op dit forum. De frustratie over de eigen fouten ( niet of te laat verkopen) spat er van af. Het is gemakkelijk om alle schuld bij Groen neer te leggen maar destijds zijn de aandeelhouders akkoord gegaan met aankoop van Grubhub. Heb wat geduld en vertrouwen dat alles goed komt. Heb je dit niet verkoop dan je aandelen en sluit dit hoofdstuk af maar blijf niet steeds op dit forum jouw frustratie uiten.
Gefundeerd commentaar, kritiek of mening is uiteraard altijd welkom.
Je mag verwachten dat er 8 jaar na de IPO waarde aan het bedrijf is toegevoegd. Die waarde toevoeging hoort zich in een gestegen beurskoers te vertalen. Of Jitse dat nu wil of niet is dat de manier hoe de grote mensenwereld naar het functioneren van de CEO kijkt. In het geval van JET is de waarde van het bedrijf na 8 jaar royaal afgenomen. In plaats van waarde te hebben gecreëerd, is er dus enorm veel waarde vernietigd. Als CEO ben je voor die uitkomst verantwoordelijk. Jiste moet daarom het veld ruimen. Vind je dit commentaar voldoende gefundeerd ?
Geef een Abtje als je ook vindt dat Jitse zich in 2025 op een leven zonder JET mag richten.
Job
0
Nog steeds na effect van het verhaal rondom de obligaties. Sindsdien geen nieuws en dan daalt de koers door geleidelijke verkopen van mensen die niet veel vertrouwen in het bedrijf hebben. Het minimum zal wel zo’n beetje bereikt zijn. Een analisten opmerking of beter een overname zal de koers laten opveren.
Mr Trade
0
Zou dit de druk zijn van werknemers GRUB die nog voor de afsplitsing afscheid nemen van hun toegekende aandelen uitgifte (Share based compensation).

Neem aan dit het afronden van deze verkoop als eerste op de agenda staat voor 2025, dan zijn we van de onzekerheid over het "eventueel" wegvallen van de deal af.
wiegveld
1
quote:

HOBBYMAN schreef op 30 december 2024 10:31:

Wat een negativiteit op dit forum. De frustratie over de eigen fouten ( niet of te laat verkopen) spat er van af. Het is gemakkelijk om alle schuld bij Groen neer te leggen maar destijds zijn de aandeelhouders akkoord gegaan met aankoop van Grubhub. Heb wat geduld en vertrouwen dat alles goed komt. Heb je dit niet verkoop dan je aandelen en sluit dit hoofdstuk af maar blijf niet steeds op dit forum jouw frustratie uiten.
Gefundeerd commentaar, kritiek of mening is uiteraard altijd welkom.
je vergeet dat Jitse steeds groei beloofd heeft, dat Grub met aandelen aangekocht is en daarmee is er geen geld verbrand en blijft er mogelijk een kleine boekwinst over. Maar GRUB is niet enige kater van JET.
Echte Groei is er alleen geweest dankzij Covid en die is daarna weggezonken naar de diepzee,
In een tijdsperiode waarin partijen als Dash wel doorgaande groei laten zien. De groei in NL, DL en Uk is er zo goed als uit bij JET. Hoe kan dat, wat is er aan gedaan?

Daarover mag je toch vragen stellen Hobbyman? ik vraag mij af of Jitse dit nog weet te keren. daarbij komen nog andere onzekerheden als de vervroegde terugbetaling van de converteerbare obligaties,
Is Jitse de man die dit anders krijgt? of moet een nieuwe man vrouw aan de slag.

Tot slot valt me op dat JET wel veel orders verliest maar nauwelijks kantoorpersoneel,
Ik moet denken aan dit bericht van begin dit jaar:
www.justeattakeaway.com/newsroom/nl-N...,De%20Ruyterlaan%2025%20in%20Enschede.

Zitten dus 850 mensen ook nog in Enschede! Naast het HQ in Amsterdam. Daar zou ook naar gekeken moeten worden bij geautomatiseerde processen voor de bestellingen en nu de groei eruit is,
Kwiirk
0
quote:

Mr Trade schreef op 30 december 2024 11:01:

Zou dit de druk zijn van werknemers GRUB die nog voor de afsplitsing afscheid nemen van hun toegekende aandelen uitgifte (Share based compensation).

Neem aan dit het afronden van deze verkoop als eerste op de agenda staat voor 2025, dan zijn we van de onzekerheid over het "eventueel" wegvallen van de deal af.
En het opheffen van de notering in Londen?
Mr Trade
0
quote:

Kwiirk schreef op 30 december 2024 11:04:

[...]
En het opheffen van de notering in Londen?
Is volgens mij reeds afgerond.
[verwijderd]
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 30 december 2024 10:51:

[...]

Als belegger van het eerste uur, mag verwachten dat er 8 jaar na de IPO waarde aan het bedrijf is toegevoegd. Die waarde toevoeging hoort zich in een gestegen beurskoers te vertalen. Of Jitse dat nu wil of niet is dat de manier hoe de grote mensenwereld naar het functioneren van de CEO kijkt. In het geval van JET is de waarde van het bedrijf na 8 jaar royaal afgenomen. In plaats van waarde te hebben gecreëerd, is er dus (veel) waarde vernietigd. Als CEO ben je voor die uitkomst verantwoordelijk. Jitse moet daarom het veld ruimen. Vind je dit commentaar voldoende gefundeerd ?
Geef een Abtje als je ook vindt dat Jitse zich in 2025 op een leven zonder JET mag richten.
Amen! Volledig mee eens, op geen enkele wijze kun je het handelen van dit management goed praten. Het uitblijven van communicatie, geen plan, geen visie! Na verkoop van GH hadden ze een plan moeten lanceren waarbij JET in de picture staat. Selling the news!! om aandeelhouderswaarde te creëren, maar nee ze laten de koers (bewust of niet) wederom IMPLODEREN. (want dat is het) onze Jitse Josti.

Helaas kan ik je maar 1 abtje geven.
45.279 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2251 2252 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 2260 2261 2262 2263 2264 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 11,735
Verschil -0,025 (-0,21%)
Hoog 11,850
Laag 11,710
Volume 1.308.757
Volume gemiddeld 1.820.481
Volume gisteren 1.462.189

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront