Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2025

1.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 82 83 84 85 86 » | Laatste
mercurius-adept
1
dilemma nog korter samengevat: je denkt dat deze turn-around succesvol gaat zijn, of niet....wordt hoe dan ook knokken om te overleven, time will tell

--
Zag hier nog wat foto's van Ebusco-busjes in Regenburg , kennelijk naar tevredenheid??
www.urban-transport-magazine.com/en/a...
Goedekans
0
quote:

Bye schreef op 3 januari 2025 21:11:

[...]

Een bedrijf met de omvang en doelstelling (van leidinggevenden) van Ebusco
met een historie van slechts 3 jaar kun je niet in 12 maanden compleet saneren.
In het voorbije jaar is het complete management vervangen, tot en met de grondlegger,
tevens CEO Peter Bijvelds.

Verleden? Op 24.10.2024 (2 maanden geleden) werd de handel in het aandeel Ebusco
op last van de AFM stilgelegd.
Het voortbestaan van het bedrijf was in het geding.
Het conservatoir beslag op verzoek van Qbuzz op de bankrekeningen werd
op die dag opgeheven.
Toen kreeg het bedrijf een beetje lucht. Vervolgens claimemissie,
en gedeeltelijke betaling van schulden.

Ebusco is een beursgenoteerd bedrijf en is verplicht openheid te geven
over hun handel en wandel. Wat heeft het bedrijf gemeld?
In het laatste half jaar heeft Ebusco geen nieuwe orders meer gemeld,
een tiental bussen is geleverd en annuleringen zijn gemeld.
Qbuzz heeft een annulering en toegekende claim van 1 miljoen.
Mogelijk zouden nog claims door andere bedrijven worden ingediend
vanwege niet uitgevoerde leveringsopdrachten.

Wat heeft het bedrijf concreet over hun voortgang in de laatste 2 maanden gemeld?
"Het bedrijf kondigt de intentie aan................". Niets concreets dus.

En goud in handen? De gerenommeerde bussenbouwer VanHool in Belgie
ging failliet. VDL heeft met het bedrijf een doorstart gemaakt.
Doorstart heeft betrekking op enkele onderdelen. Fabricage/assemblage
van e-bussen is definitief gestopt.
Benodigde investering meer dan 100 miljoen Euro.

De jaarcijfers 2024 worden door Ebusco in april gepresenteerd.
100% zeker verlies.
En in 2023 werd een verlies geleden van 1 miljard Euro.
In 2021 ging Ebusco naar de beurs en werd kapitaal opgehaald.
In 3 jaar tijd werd het gehele kapitaal opgesoupeerd.

En nu komen enkele nieuwe beleggers melden dat er is gestart met
een nieuwe strategie. Dit bedrijf kan zelfstandig niet blijven bestaan.
De vroegere CEO Peter Bijvelds heeft Heights Capital in huis gehaald.
Die organisatie heeft de touwtjes in handen bij Ebusco.
HC kijkt naar eigen belang en niet naar aandeelhouders.
Elke vorm van winst komt bij HC terecht.
Aandeelhouders kunnen nog lange tijd op een houtje bijten.

Veel van de huidige beleggers zijn pas ingestapt toen het bedrijf op omvallen
stond en hebben meteen alle wijsheid in pacht.
Zonder enige (historische) kennis en omvang van dit bedrijf.

Succes gewenst met jouw belegging in Ebusco.
Bye bye met je Stoploss histerische kennis.
Goedekans
1
quote:

StoplossBurner schreef op 3 januari 2025 21:26:

[...]

Je kan elke fundamentele rationele het beste naar het 'womanese' vertalen. Laat daarbij alle ratio en feiten van de huidige status van dit bedrijf vieren en richt je puur op het gevoel wat je er van krijgt, dan zit je meer op een lijn met de lieden waar tegen je communiceert en komt het mogelijk aan. Al pen je nog 100 feitelijkheden neer; het gaat dus om het gevoel; vertrouwen, de verliefdheid, de belofte, het geloof etc. etc.. Ebusco is hun ogen dan ook verworden tot een pure sentimentsindex of religie waar koers-winst verhoudingen, cashflows, marktpositie, orderportefeuilles en dergelijke geheel niet relevant zijn; de realiteit moet omgebogen worden zodat dit het gevoel, de verliefdheid, ondersteund en alles wat niet in dat gevoel past dient van worden weggekeken of met de mantel der liefde bedekt worden.

Overigens zitten er in je verhaal wel wat feitelijke onjuistheden (zoals een verlies van een miljard in 2023), dat heb je dan al wel onder knie.
Mooi verhaal , met een miljard verlies op zak. Natuurlijk zitten er risico's aan , maar er zijn lichtpunten. Het nieuwe en goede management moet een goed product , de Ebusco kwaliteits bussen , gemaakt en verkocht kunnen krijgen.
baantjer
1
quote:

Goedekans schreef op 3 januari 2025 21:54:

[...]

Mooi verhaal , met een miljard verlies op zak. Natuurlijk zitten er risico's aan , maar er zijn lichtpunten. Het nieuwe en goede management moet een goed product , de Ebusco kwaliteits bussen , gemaakt en verkocht kunnen krijgen.
Ho ho, geen spatie voor de komma hè :)
Goedekans
0
quote:

baantjer schreef op 4 januari 2025 11:22:

[...]
Ho ho, geen spatie voor de komma hè :)
Het is zo fijn om wat ruimte te creëren , vandaar deze komma met een ruime punt .
silverbullet
0
quote:

Goedekans schreef op 3 januari 2025 21:54:

[...]

Mooi verhaal , met een miljard verlies op zak. Natuurlijk zitten er risico's aan , maar er zijn lichtpunten. Het nieuwe en goede management moet een goed product , de Ebusco kwaliteits bussen , gemaakt en verkocht kunnen krijgen.
Risico's ?

Als je nu naar de ING bank stapt en je komt met zo'n business plan aan dan waren ze je achteraf dankbaar geweest om er geen euro in te steken

Helaas voor ING zitten ze nu wel in de ..bus omdat er een mooi business plan was en niets van te recht is gekomen.
Maar geen zorgen ING werkt er hard aan om het spel mee te spelen... tenslotte zijn sponsors altijd welkom
Goedekans
0
quote:

silverbullet schreef op 4 januari 2025 13:57:

[...]

Risico's ?

Als je nu naar de ING bank stapt en je komt met zo'n business plan aan dan waren ze je achteraf dankbaar geweest om er geen euro in te steken

Helaas voor ING zitten ze nu wel in de ..bus omdat er een mooi business plan was en niets van te recht is gekomen.
Maar geen zorgen ING werkt er hard aan om het spel mee te spelen... tenslotte zijn sponsors altijd welkom
Achteraf , ja achteraf kun je een koe etc , maar klaarblijkelijk hebben ze er weer wat vertrouwen in .
Bye
0
quote:

Goedekans schreef op 4 januari 2025 15:43:

[...]

Achteraf , ja achteraf kun je een koe etc , maar klaarblijkelijk hebben ze er weer wat vertrouwen in .
Omdat je het bericht van ‘silverbullet’ niet begrijpt sla je
met een jouw interpretatie de plank volledig mis.
Goedekans
0
quote:

Bye schreef op 4 januari 2025 17:04:

[...]

Omdat je het bericht van ‘silverbullet’ niet begrijpt sla je
met een jouw interpretatie de plank volledig mis.
Het bericht van Silverbullet was meer dan duidelijk.
En die plank zit blijkbaar bij een ander voor zijn hoofd.
Bye
0
quote:

Goedekans schreef op 4 januari 2025 17:19:

[...]

Het bericht van Silverbullet was meer dan duidelijk.
En die plank zit blijkbaar bij een ander voor zijn hoofd.
Het ging over risico’s en de wijze waarop ING-bank daarmee
omgaat bij de bussenbouwer.
ING roept juist op om zo veel mogelijk aandelen te kopen
ter ondersteuning.
Dat beoogde Meulman ook. Het effect was meteen zichtbaar.
Frans Haan
0
quote:

Daarom schreef op 3 januari 2025 13:51:

Tot nu toe heb ik alleen maar lof voor de CEO en CFO. Ga zo door!!
Jurjen was echt goed Ja, hij is de reden dat Ebusco nog bestaat.
Frans Haan
0
quote:

StoplossBurner schreef op 3 januari 2025 16:58:

[...]

Ben benieuwd welk gedeelte uit het duimpje is gezogen. Ik hoor graag van je.
Zijn wij collegas geweest??
Bye
0
quote:

Frans Haan schreef op 4 januari 2025 22:13:

[...]

Jurjen was echt goed Ja, hij is de reden dat Ebusco nog bestaat.
De bedoeling was dat J. Jongma tenminste 3.5 jaar zou blijven.
Binnen 1 jaar vertrok hij.
Reden: Doelstelling niet te realiseren, onmogelijke opgave.
De managementzoektocht bij Ebusco ging verder.
Goedekans
0
quote:

Bye schreef op 5 januari 2025 10:09:

[...]

De bedoeling was dat J. Jongma tenminste 3.5 jaar zou blijven.
Binnen 1 jaar vertrok hij.
Reden: Doelstelling niet te realiseren, onmogelijke opgave.
De managementzoektocht bij Ebusco ging verder.
Het punt was dat Peter Bijvelds nog steeds geloofde in zijn
aanpak en dat Jongsma niet de noodzakelijke veranderingen
kon doorvoeren. Vertrek was de enige mogelijkheid.
Uiteindelijk keerde de wal het schip en kan de nieuwe CEO ,
die naar voren werd geschoven door o.a. de ING , de noodzakelijke
veranderingen realiseren. Bijvelds is een topper maar is blijkbaar niet
geschikt op de plaats van de huidige CEO Christian Schreyer,
die nu de bezem door de organisatie haalt en doorlopend
in contact staat met de ING en de grootaandeelhouders.
We gaan het zien de komende maanden. Ebusco moet behouden blijven.
Nederland (Europa) , de overheden , moeten dit soort Startups veel
meer ondersteunen.
Als we zo doorgaan hebben we straks helemaal geen indusrie meer.
silverbullet
1
quote:

Goedekans schreef op 5 januari 2025 11:35:

[...]

Het punt was dat Peter Bijvelds nog steeds geloofde in zijn
aanpak en dat Jongsma niet de noodzakelijke veranderingen
kon doorvoeren. Vertrek was de enige mogelijkheid.
Uiteindelijk keerde de wal het schip en kan de nieuwe CEO ,
die naar voren werd geschoven door o.a. de ING , de noodzakelijke
veranderingen realiseren. Bijvelds is een topper maar is blijkbaar niet
geschikt op de plaats van de huidige CEO Christian Schreyer,
die nu de bezem door de organisatie haalt en doorlopend
in contact staat met de ING en de grootaandeelhouders.
We gaan het zien de komende maanden. Ebusco moet behouden blijven.
Nederland (Europa) , de overheden , moeten dit soort Startups veel
meer ondersteunen.
Als we zo doorgaan hebben we straks helemaal geen indusrie meer.
Moet behouden blijven door overheid?

Je bent zeer naïef en ondeskundig met deze stelling.

Wel eens van Fokker gehoord?

Daar is Ebusco mee vergeleken totaal verwaarloosbaar bij in economisch belang maar het ging ten onder.

Ebusco is een veel te dure EV bus waar de concurrentie wel raad mee weet.
De naam heeft een smet opgelopen zonder ook maar enige faam gehad te hebben dus ten dode opgeschreven.
En kom dan niet met dat carbon vezel constructie verhaal want ook dat stelt weinig tot nix voor in een patent rechten.

Waarom zal een andere bussen bouwer zijn handen daar aan branden?
Als enige blijft dan over het bedrijf laten springen en als doorstart verder.

Conclusie de beleggers zijn hun geld kwijt en grootaandeelhouders gaan een onderhandse deal aan.
StoplossBurner
0
quote:

Frans Haan schreef op 4 januari 2025 22:17:

[...]

Zijn wij collegas geweest??
Wie weet, maar de naam Frans Haan doet mij geen lichtje branden in ieder geval. Verder wens ik overigens wel anonimiteit te behouden, geen idee wie hier allemaal mee leest namelijk.
Goedekans
0
quote:

silverbullet schreef op 5 januari 2025 12:09:

[...]

Moet behouden blijven door overheid?

Je bent zeer naïef en ondeskundig met deze stelling.

Wel eens van Fokker gehoord?

Daar is Ebusco mee vergeleken totaal verwaarloosbaar bij in economisch belang maar het ging ten onder.

Ebusco is een veel te dure EV bus waar de concurrentie wel raad mee weet.
De naam heeft een smet opgelopen zonder ook maar enige faam gehad te hebben dus ten dode opgeschreven.
En kom dan niet met dat carbon vezel constructie verhaal want ook dat stelt weinig tot nix voor in een patent rechten.

Waarom zal een andere bussen bouwer zijn handen daar aan branden?
Als enige blijft dan over het bedrijf laten springen en als doorstart verder.

Conclusie de beleggers zijn hun geld kwijt en grootaandeelhouders gaan een onderhandse deal aan.
Eerste leren lezen en vervolgens kom je met een emmer vol
wijsneuzerigheid , vol quasi kennis.
silverbullet
1
quote:

Goedekans schreef op 5 januari 2025 12:20:

[...]

Eerste leren lezen en vervolgens kom je met een emmer vol
wijsneuzerigheid , vol quasi kennis.
Alleen eerste lezen?
En de rest van je verhaal wat jou niet uitkomt dan ?

Alleen dat zegt genoeg over hoe je naïef je bent en niet in staat bent om rationeel te beredeneren.

Jij bent het ultieme voorbeeld van alleen goed nieuws wil horen, en doof bent voor kritiek en niet de feiten onder ogen wil zien.

Let wel ik heb geen baat bij Ebusco.
Jij komt zelf met een overheid ondersteun discussie
Goedekans
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
silverbullet
0
quote:

Goedekans schreef op 5 januari 2025 12:52:

[...]

Eerst goed leren lezen , omdat je nergens baat bij hebt , blaat je constant .
Je bent klaarblijkelijk erg blij met jezelf.
De enige?
Ja ik heb er geen baat bij of Ebusco het nu wel of niet overleeft dus financieel onpartijdig in de uitkomst.
Dat kan ik uit jou berichten niet opmaken.

Overigens wijk je steeds verder af van je standpunt die je innam en geef je geen antwoord hierop.
In plaats daarvan ga je het persoonlijk stellen en mij vertellen waar ik wel of niet op mag reageren.
1.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 82 83 84 85 86 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 0,918
Verschil +0,001 (+0,08%)
Hoog 0,930
Laag 0,910
Volume 401.797
Volume gemiddeld 1.673.878
Volume gisteren 509.863

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront