AB InBev « Terug naar discussie overzicht

Proost!

5.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 270 271 272 273 274 275 276 » | Laatste
Leefloon
1
quote:

JdeFL schreef op 12 februari 2025 11:27:

Dat 'hopen' was daarvoor wel een voorwaarde.
Yep; IIRC was het oorspronkelijk een reactie op "aandeelhouders", die zo zelf uitgaan van recuperatie van een koersverlies. Dan had je via het defensievere AB InBev het geluk van een meevallende daling binnen dranken, en zorgt de swap voor een fermer herstel. Een voordeel van zo'n schuldenberg, mits het probleem niet in de schuld is gaan zitten. De dalingen zijn/waren echter sectorbreed, en eigen cijfers van AB InBev kunnen ook nog voor een kleine impuls zorgen. Een swap van bieren naar andere dranken, en je had verkeerd kunnen zitten, maar zo'n aandeelhouder zal specifiek van mening zijn geweest dat AB InBev laag stond, en niet volkomen terecht was afgestraft. Elders wél double-digit dalingen in de verkochte hoeveelheid. Dat speelt niet bij AB InBev.
Schuinsmarcheerder
1
quote:

Berten schreef op 9 februari 2025 22:10:

intussen in de USA - te lezen op yahoo

Mensen kopen geen "binnenlandse" auto's of groeten de "binnenlandse" vlag, dus ze mogen geen "binnenlands" bier drinken. Althans, dat vindt de CEO van Anheuser-Busch.
Brendan Whitworth, de CEO van de biermaker, zegt dat hij de term die zijn in de VS gemaakte bieren beschrijft, waaronder Budweiser, Michelob Ultra en Busch Light, wil veranderen in 'Amerikaans'.
In een brief aan distributeurs en partners die door CNN werd verkregen, klonk Whitworth patriottisch meer dan een taalkundige of praktische noot.
"De trots die we op dit geweldige land hebben, moet ook correct en nauwkeurig worden toegepast op onze geweldige Amerikaanse bieren", schreef Whitworth. "Ze worden gebrouwen door Amerikaanse arbeiders die Amerikaanse lonen ontvangen. Ze zijn afhankelijk van Amerikaanse boeren en van Amerikaanse grondstoffenleveranciers. Ze steunen Amerikaanse doelen zoals het leger en eerstehulpverleners. Ze betalen Amerikaanse belastingen."
Het is niet duidelijk welk effect de verklaring zal hebben. Op sommige Budweiser-etiketten staat al "great American lager" en ze merken op dat ze "gebrouwen en gebotteld zijn in de VS".
Whitworth, een voormalige marinier, roept op tot de verandering te midden van een populistische heropleving na de herverkiezing van president Donald Trump, die ook zijn patriottische stempel drukt op oude normen, waaronder de hernoeming van de Golf van Mexico naar de Golf van Amerika. Whitworth verwees daar niet naar in zijn brief, maar hij herhaalde Trump in zijn uitbundigheid voor het woord 'Amerikaan', dat 25 keer in het bericht wordt genoemd.
"Het wordt tijd dat de hele industrie eenzijdig een van de sterkste bijvoeglijke naamwoorden gaat gebruiken die ons ter beschikking staan: Amerikaans. Laat 'huiselijk' achter voor andere, minder glamoureuze toepassingen," zei Whitworth.
Een bekende bron zei dat de terminologiewijziging van Anheuser Busch vóór de verkiezingen werd besproken en verband houdt met de Super Bowl, een populair bierdrinkweekend en een televisie-evenement waarvoor AB de grootste adverteerder is.

Naar beneden op 'binnenlands'
Daarentegen zei Whitworth dat het beschrijven van in Amerika gemaakte bieren als "binnenlands" hem een "negatieve reactie" geeft. Ondanks dat "USA" en "American" op Budweiser verschijnen, zei Whitworth dat de term "binnenlands" te vaak voorkomt op plaatsen waar bier wordt verkocht, waaronder bij concessiestands, retailers en brancherapporten. Hij vraagt hen om de terminologie te veranderen.
"'Binnenlands' is niet per se een onjuist bijvoeglijk naamwoord om te gebruiken", schreef hij. "Het geeft gewoon niet volledig de geest en passie weer die intrinsiek is aan de Amerikaanse bierindustrie en haar merken. Het geeft ook niet helemaal de trots weer die we allemaal zouden moeten hebben op producten die hier in dit geweldige land worden gemaakt."
Rechtse media bekritiseerden Anheuser-Busch tijdens het Dylan Mulvaney-schandaal, en de reactie van het bedrijf maakte velen aan de linkerkant boos. Dat incident blijft de verkoop van Bud Light schaden, die in de Verenigde Staten van de eerste plaats is gevallen.

Maar Trump zelf heeft het bedrijf verdedigd en plaatste vorig jaar op Truth Social voor een inzamelingsactie met een AB-lobbyist dat het bedrijf "misschien een tweede kans verdient".

Whitworth heeft ook de marketinginspanningen van het bedrijf naar rechts verschoven na de controverse, waaronder het maken van Bud Light de officiële sponsor van de UFC, het inhuren van komiek Shane Gillis voor een advertentiecampagne en meest recentelijk een samenwerking met Dana White voor een aankomende energiedrank.

Het is ook onduidelijk of iemand de verandering daadwerkelijk zal doorvoeren.

NIQ en Circana, die verkooprapporten verspreiden, reageerden niet onmiddellijk op het verzoek van CNN om commentaar, en ook niet op de vraag of ze het ermee eens waren. Maar Beer Business Daily zei dat het verwacht "verschillende locaties en on-premise accounts te zien waar AB de scepter zwaait" om de aanpassing te maken.
Voor meer CNN nieuws en nieuwsbrieven maak een account aan op CNN.com
Met zo'n 'dronken (ex-marine) kapitein' als Brendan Whitworth op het roerloze Anheuser-Busch-schip gaan we nog veel lol beleven. Eerst transgender Mulvaney zowat doodknuffelen en nu de superstoere Amerikaanse homofoob en xenofoob uithangen. Nog even en we moeten bij het opentrekken van een flesje bier het éénarmige gebaar van Musk imiteren. Ik ben zo klaar met AB-Inbev ........ Voor mij voortaan gewoon een stoer en oprecht Tukkers biertje .......... Een dikke FY voor Whitworth!!
Leefloon
1
Een lichtrood Haacht miste gisteren het bierfeest, maar dat zegt door de dunne handel daarin niet zoveel. In mindere mate geldt dat ook voor AB InBev, dat op jaarbasis opvallenderwijs is ingehaald door een Heineken (Holding):
Bijlage:
JdeFL
1
Zie toch meer berichten, als zou de consument via zijn koopgedrag stemmen. En dat dus niet enkel bij Tesla.
JdeFL
1
quote:

Superdude schreef op 25 februari 2025 12:50:

Het gaat erom om vandaag te kopen, morgen dikke winst!
Denk je dat dat werkt? Bij een internationaal aandeel als inbev? Heb geschreven calls 51. Denk dat ik nog redelijk safe zit.
voda
0
Bank of America herhaalt het koopadvies voor AB InBev
woensdag 26 februari 2025 - 13:41u

Het koersdoel wordt verlaagt van € 66,00 naar € 60,00. Het verwachte rendement is +14,68%.

www.guruwatch.nl/advies/177789/AB-InB...
Leefloon
1
De recente Heineken-stijging, maar dan gedempt bij AB InBev. Op jaarbasis is Heineken (maar niet Holding) opnieuw ingehaald, wat je bij een daling mag verwachten door een eveneens gedempte daling (Heineken -5,43%, AB InBev -2,52%, Heineken Holding -2,47%). Qua demping kleine onderlinge verschillen met Heineken, maar dat past rond de nullijn.
voda
0
RBC herhaalt het koopadvies voor AB InBev
donderdag 27 februari 2025 - 06:39u

Het koersdoel wordt verhoogt van € 75,00 naar € 77,00. Het verwachte rendement is +35,56%.

www.guruwatch.nl/advies/177810/AB-InB...
MQ666
0
INTERVIEUW CEO

“Koersstijging laat zien dat AB InBev een goed jaar achter de rug heeft”

Het aandeel van AB InBev steeg woensdag met ruim 8 procent na positieve jaarresultaten. Ceo Michel Doukeris licht de resultaten toe.
Ruben Mooijman
Gisteren om 16:30
Was u verrast over de spectaculaire koersreactie?
“De reactie laat zien dat we een goed jaar achter de rug hebben. Onze omzet bereikte het hoogste peil ooit, maar vooral de stijging van de winst verraste beleggers. We haalden een cashflow van 11 miljard dollar, onze business groeit en we vallen in de smaak bij de consumenten. Maar een belangrijke mijlpaal die we afgelopen jaar bereikten, betreft onze schuld. Voor het eerst sinds 2015 zakt de schuldgraad onder de grens van 3 maal de kernwinst.”

De wereld is in de ban van geopolitieke ontwikkelingen. Zullen die uw activiteiten beïnvloeden?
“De geopolitiek beïnvloedt heel veel dingen. Maar wij nemen de houding aan van echte brouwers: we bekommeren ons om dingen die we zelf onder controle hebben. De kwaliteit van het bier, de kosten, de investeringen in merken, de relatie me onze klanten.”

Er is sprake van importtarieven op aluminium. Zullen die bierblikjes duurder maken?
“Dat houden we nauwkeurig in de gaten. Maar bier is in essentie een lokaal product, waarbij 95 procent van de grondstoffen ook van lokale oorsprong zijn. Die importtarieven hebben voor de lokale markten maar een beperkte impact. Bovendien hebben we prijsschommelingen op de aluminiummarkt ingedekt via hedging-contracten, we hebben voorraden, en er zullen misschien ook nog uitzonderingen komen. Dus het is te vroeg om met zekerheid te zeggen dat de prijs van bierblikjes zal stijgen.”

Niet-alcoholisch bier wint in België snel in populariteit. Is dat elders ook zo?
“Mag ik even reclame maken voor België? Het is in ons onderzoekscentrum in Leuven dat het procedé voor alcoholvrij bier ontwikkeld is. Daar mag België gerust wat trotser op zijn, want het is niet algemeen geweten dat Belgische wetenschappers aan de grondslag liggen van deze trend. En ja, alcoholvrij bier is overal populair. We winnen er nieuwe klanten mee, die voorheen geen bier dronken. En voor de mensen die dat wel deden, biedt het nieuwe consumptiemomenten. Alcoholvrij bier kan je ook eens bij de lunch drinken, of na het werk, als je liever geen alcohol drinkt. Wat mensen aanspreekt, is dat het een natuurlijke drank is met maar een beperkt aantal ingrediënten: mout, gerst, hop, gist en water.”

Bier wint ook terrein op andere alcoholische dranken. Hoe komt dat?
“Klopt, op de markt voor alcoholische drank heeft bier meer dan 2 procentpunt terrein gewonnen. Dat zal ook de komende jaren nog doorgaan. We winnen vooral terrein op wijn en op goedkope sterkedrank. Dat heeft te maken met de keuze voor een gezondere levensstijl: wijn bevat meer calorieën en suiker dan een light biertje. Vooral in Frankrijk zit wijn in de verdrukking ten opzichte van bier. In landen waar mensen meer koopkracht krijgen, kiezen ze vaker voor een biertje van een goed merk, in plaats van merkloze sterkedrank.”

AB InBev verkoopt meer bieren uit de hogere prijscategorie. Hoeveel ruimte is er om dat proces voort te zetten?
“Heel veel ruimte. Volgens de projecties groeit de markt voor premium-bier dubbel zo snel als de totale biermarkt. Stella Artois is een van onze best verkochte premium-merken, in alle landen waar we actief zijn wordt Stella verkocht. Mensen drinken het graag omdat ze dan België proeven.”

Is er een verschil tussen premium-merken en super-premium-merken?
“Super-premium is vooral een Europees fenomeen. Het gaat dan om bieren zoals Leffe of Tripel Karmeliet. Maar ook in de Verenigde Staten zijn er zulke ambachtelijk gebrouwen bieren.”

AB InBev heeft het dividend in drie jaar tijd verdubbeld. Wat kunnen beleggers op dat vlak nog verwachten?
“Inderdaad, in 2021 bedroeg het dividend 50 cent. Nu is het 1 euro. Een hoger dividend is mogelijk naarmate we meer cashflow genereren en het schuldniveau afbouwen. Die cash kunnen we uitkeren aan de aandeelhouders. Onze ambitie is om het dividend verder te laten toenemen.
voda
0
Sanford Bernstein verhoogt koersdoel AB InBev
Gepubliceerd door Trivano.com op 27 februari 2025 om 07:57
Sanford Bernstein heeft de aandelen van AB InBev donderdag opnieuw positief beoordeeld. De analisten van Sanford Bernstein herhaalden het advies market outperform voor de aandelen van AB InBev.

Het koersdoel werd verhoogd van 71,00 naar 74,00 EUR.

www.trivano.com/aandeel/ab-inbev.131-...
5.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 270 271 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mrt 2025 17:36
Koers 58,400
Verschil +0,760 (+1,32%)
Hoog 58,560
Laag 57,520
Volume 2.183.086
Volume gemiddeld 2.129.245
Volume gisteren 3.760.088

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront