what-to-do? schreef op 2 april 2016 16:11:
Wat moet je nog meer promoten dan; record Q1 2016 op komst, welk beter is dan Q$ 2015 wat al een record was, 80% v.d winst wordt uitbetaald in dividend (w.v netto 5,5 % in mei), goede outlook 2016, k/w van 5, intrinsieke waarde 30% boven koers, CEO die herhaaldelijk roept dat het aandeel ondergewaardeerd is, zij al een inkoopprogramma gedaan hebben voor de ondersteuning en signaalwerking naar de markt....allemaal feiten en bij een ieder bekend. WAT wil men nog meer? WAT nog meer te doen aan promotie? Och als het idd allemaal zo goed is en, al vaker door mij geopperd geen adders onder het gras zitten, komt de koersstijging vanzelf wel. Eind April de Q1. Enkele weken daarna de dividend pay-out. MOET een trigger worden voor een koersstijging. Zo niet, alles er uit en krijgt Euronav van mij een doodschop. Nooit meer terug. Maar nochtans verwacht ik nog immer dat de koersstijging nog komt. Al had ik het allang verwacht. Target ook naar beneden bijgesteld naar 10,50. Heb calls juni 9,00 euro, aangeschaft voor 1,10. Wordt derhalve niet de beoogde 200% winst en misschien wel verlies en heel misschien wel -100%. Ach, so be it. Vind het nog steeds een goede keus gezien het bovenstaande. Dat de markt het allemaal anders ziet kan, maar hoef mijzelf niets kwalijk te nemen. 2'e troost; Heijmans waar ik in zat, en voor de Q1 cijfers van hen weer in duik, is ook al naar beneden (fors) gegaan tussentijds.