Beperktedijkbewaking schreef op 5 oktober 2014 12:55:
[...]
Je roert m.i. goede punten aan. Toch:
Apple-klanten submitten qua maps hetzelfde.
Connected TT-klanten submitten minstens hetzelfde als WAZE, maar volautomatisch via zg. traces en met zeer sophisticated verkeersmodellen om e.e.a. te verwerken. Heb geen idee of Google ondanks hun miljarden zoiets kan.
Hun pogingen om een auto volautomatisch (ipv. 'assisted') te laten rijden, vind ik net zo zielig als pogingen om onze echte oudjes via robots van nog enig menselijk contact te voorzien. Ik heb een zeer oude en dove 90+ moeder, maar zij en ik zijn nog in staat om ruzie te maken, om het dan weer snel bij te leggen. Dat kan een robot nooit!
Google werkt alleen online. Dat impliceert technisch ook dat je alleen datgene krijgt waarvan Google denkt dat je het nu nodig hebt. Incl. advertenties en schendingen van je privacy.
Buiten gsm-bereik ben je verloren.
Mag ik in dit verband een algemener punt aanroeren? Ik ben 'voor mij denkende IT-systemen' meer dan zat. Ik wil info en data, de rest bepaal ik zelf wel.
Breek me de bek niet open.
- Een vaste-telefooncomputer die me bij niet snel genoeg intikken van een nummer vertelt dat "dit nummer niet bestaat". O nee?? Grrrr...
- Jullie smartphoneklanten zegt het waarschijnlijk niks, maar weten julle ook dat het audiovolume bij internetbellen lager is dan bij het vroegere analoog?
- Afschaffen van de gele vertrekstaten op NS-stations. "Want iedereen zou een smartphone hebben". Los van die bewering, zijn die techneuten blind voor de behoeften van het publiek en de beperkte functionaliteiten van hun speeltjes?
Die gele borden geven mij informatie (bijv. over de terugreis of over alternatieven bij verstoringen op mijn voorkeursroute) die ik via welke app dan ook alleen met veel getik en geswipe kan vinden... Sodemieter toch op.
- Ik spreek hier niet alleen als ouwe lul, ook als professional. Sommige begrippen, iconen en coderingen in verkeersland komen uit mijn hand. Velen van jullie allen zien of gebruiken dagelijks wat ik ooit met Europese collega's bedacht heb. Of dacht je dat TT alles zelf from scratch verzonnen had en dan zomaar met iedereen kon communiceren?
- Het gaat om echt gebruikersnut en -functionaliteit, niet om wat de commercie ons aansmeren wil. Ik betaal voor wat ik echt nodig heb.
Ik zit niet op facebook of linkeding en ben snel met twitter gestopt.
Best rustig hoor, kan het aanbevelen!