Heineken « Terug naar discussie overzicht

Heineken 2025

3.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 168 169 170 171 172 » | Laatste
effegenoeg
0
quote:

bp5ah schreef op 12 februari 2025 10:16:

[...]
Ben je toch flink ingelopen Fredt.
Is er nog behalve inkoop eigen aandelen iets over dividend gezegd?
Fredt de onnozele goudzoeker
0
quote:

bp5ah schreef op 12 februari 2025 10:16:

[...]
Ben je toch flink ingelopen Fredt.
Ja, precies. Ik ben tevreden zo. Je kan niet altijd 6 gooien. Heb wel weer een kooporder staan. Beetje kijken of er nog wat te traden is vandaag. Wel fijn gevoel dat het me oprecht niet boeit of ik nog terug kan kopen vandaag of niet. Alles is prima. :-)
bp5ah
0
quote:

effegenoeg schreef op 12 februari 2025 10:21:

[...]

Zat ook al te zoeken, ik kan niks vinden effegenoeg.
Hans2021
2
quote:

[...]

Slotdividend 1,17 euro. Ex-dividend op 23-04-2025.
nine_inch_nerd
1
Veel geduld moeten hebben.
Mijn P65/C75 jun25 call risk-reversal loopt nog.
En mijn gekochte C90 jun26 ook nog.

Gefeliciteerd voor de volhouders.
bp5ah
0
quote:

Fredt de onnozele goudzoeker schreef op 12 februari 2025 10:25:

[...]

Ja, precies. Ik ben tevreden zo. Je kan niet altijd 6 gooien. Heb wel weer een kooporder staan. Beetje kijken of er nog wat te traden is vandaag. Wel fijn gevoel dat het me oprecht niet boeit of ik nog terug kan kopen vandaag of niet. Alles is prima. :-)
D'er zijn risico's zat in de markt momenteel Fredt, zeker als je kijkt naar waar de indexen nu staan.

Heineken staat nog steeds laag, jij weet ook nog wel hoe 't hier ging in de mids 80-ers, da's nog maar een paar maanden geleden.

Eerst maar 's de inflatiecijfers van vanmiddag. Futures allemaal licht onder water momenteel.
Superdude
0
quote:

Japaho schreef op 12 februari 2025 09:59:

[...]

Het toeval wil dat ik gisteravond als wijnliefhebber voor het eerst in jaren weer eens met vrienden een biertje heb gedronken.... en ja hoor ... Heineken... :))
Je bent er dus vandaag voor beloond, meer bier drinken zou ik zeggen!
0
quote:

bp5ah schreef op 12 februari 2025 10:29:

[...]
D'er zijn risico's zat in de markt momenteel Fredt, zeker als je kijkt naar waar de indexen nu staan.

Heineken staat nog steeds laag, jij weet ook nog wel hoe 't hier ging in de mids 80-ers, da's nog maar een paar maanden geleden.

Eerst maar 's de inflatiecijfers van vanmiddag. Futures allemaal licht onder water momenteel.
Ik zit er alweer in zie ik. Verkooporder weer gezet op 76. Laat maar komen. :-)
MM22MM
0
quote:

Fredt de onnozele goudzoeker schreef op 12 februari 2025 09:56:

Ik heb alles even verkocht op 76,20.
Ben tevreden zo. Zakt het stap ik weer in voor een ritje, zakt het niet dan vind ik het ook goed.
Verstandige move. En als je terugkoopt, doe dit voor max. 25% van wat je had. Ergens anders komen er ook kansen.
Tartessos
1
quote:

B.Legger schreef op 12 februari 2025 10:18:

7 januari 2025 10:48

Op en Neer schreef:
Las vandaag een artikel dat Heineken de macht verliest in de Nederlandse supermarkten. Rechtvaardig dit een koersverlies van 25% in 2024?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Aldi en Lidl die alsmaar groter zijn geworden, hebben met hun bodemprijzen natuurlijk een flink deel van het marktaandeel van Heineken afgesnoept. Huismerk Aldi: € 0,34 per blikje. En dat geldt ook voor Nederlandse huismerken. Ook zijn Belgische bieren en speciaal bieren uit andere delen van de wereld steeds populairder geworden. De Nederlandse markt is natuurlijk niet onbelangrijk voor Heineken. Maar waar het marktaandeel hier wat terugloopt neemt het elders weer toe.
Heineken is veel groter en uitgebreider dan alleen maar pils wat je in de supermarkten kunt kopen zoals AH en bijv Lidl.
Denk aan speciaal bieren die populair zijn maar ook andere producten.
Denk dan ook dat Heineken over de gehele wereld razend populair is.

Weet niet precies wat er gebeurd is in 2024 maar analisten (en ik zelf) gaan er vanuit dat de koers richting de 90 euro gaat. Het zou volledig rechtvaardig zijn.

Eigen aandelen inkopen voor 1,5 miljard is sowieso garantie voor een (nog meer) forse stijging.
g.raaier
2
quote:

[...]

(dit stond in de 'media release')
Total Dividend For 2024
The HEINEKEN dividend policy is to pay a ratio of 30% to 40% of full year net profit (beia). For 2024, a total cash
dividend of €1.86 per share, a 7.5% increase to last year (2023: €1.73), for an aggregate amount of €1,042 million. This
represents a payout ratio of 38.0%, within the range of our policy, and will be proposed to the Annual General Meeting
on 17 April 2025.
If approved, a final dividend of €1.17 per share will be paid on 2 May 2025, as an interim dividend of €0.69 per share
was paid on 8 August 2024. The payment will be subject to a 15% Dutch withholding tax. The ex-dividend date for
HEINEKEN shares will be 23 April 2025
effegenoeg
1
quote:

Tartessos schreef op 12 februari 2025 10:43:

[...]

Heineken is veel groter en uitgebreider dan alleen maar pils wat je in de supermarkten kunt kopen zoals AH en bijv Lidl.
Denk aan speciaal bieren die populair zijn maar ook andere producten.
Denk dan ook dat Heineken over de gehele wereld razend populair is.

Weet niet precies wat er gebeurd is in 2024 maar analisten (en ik zelf) gaan er vanuit dat de koers richting de 90 euro gaat. Het zou volledig rechtvaardig zijn.

Eigen aandelen inkopen voor 1,5 miljard is sowieso garantie voor een (nog meer) forse stijging.
Zo zit ik er ook in.
Er is wat af gemekkerd de laatste maanden waar ik echt wel plezier in had.
Geld is ook niet alles.
0
quote:

effegenoeg schreef op 12 februari 2025 10:50:

[...]

Zo zit ik er ook in.
Er is wat af gemekkerd de laatste maanden waar ik echt wel plezier in had.
Geld is ook niet alles.
Ik snap dat gemekker allemaal niet hoor. Er was toch niets aan de hand. Mensen hebben geen geduld meer.
Jammer......
Bert-Jan
0
quote:

Fredt de onnozele goudzoeker schreef op 12 februari 2025 10:58:

[...]

Ik snap dat gemekker allemaal niet hoor. Er was toch niets aan de hand. Mensen hebben geen geduld meer.
Jammer......
Haha, humor heb je in ieder geval wel Fred
1
Ik ben ze alweer kwijt zie ik. Weer nieuwe kooporder gezet. Als het zo doorgaat sta ik straks nog in het groen ook. :-)
Leefloon
0
quote:

B.Legger schreef op 12 februari 2025 10:18:

Las vandaag een artikel dat Heineken de macht verliest in de Nederlandse supermarkten. Rechtvaardig dit een koersverlies van 25% in 2024?
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ook zijn Belgische bieren en speciaal bieren uit andere delen van de wereld steeds populairder geworden.
Een onzinnige verhaallijn. Gids van de 2024-dalers was het Belgische Haacht, en de aanvoerder van het jezelf langzaam uit de markt prijzen is het Belgische AB InBev. Bier is ook niet helemaal alleen op de wereld; zie o.a. Rémy, bij Euronext Parijs. Hoogfrequent opgerekte prijselasticiteit is internationaal een groter probleem en in Nederland speelt specifiek ook de relatief hoge inflatie, compleet met een bezuinigende gemakgeneratie.
bp5ah
0
quote:

Fredt de onnozele goudzoeker schreef op 12 februari 2025 11:00:

Ik ben ze alweer kwijt zie ik. Weer nieuwe kooporder gezet. Als het zo doorgaat sta ik straks nog in het groen ook. :-)
Wordt tijd voor je ouwe alias Fredt "Snelle Fredt" of "Fredt Raket"
0
quote:

bp5ah schreef op 12 februari 2025 11:04:

[...]
Wordt tijd voor je ouwe alias Fredt "Snelle Fredt" of "Fredt Raket"
Haha. Absoluut. Maar goed..... onnozele goudzoeker dekt de lading ook wel hoor. :-)
voda
0
Video: Heineken en ABN AMRO stevig beloond voor kwartaalcijfers
12-feb-2025 11:07

Corné van Zeijl van Cardano is positief over voeding en financials en het wachten is nu op cijfers van Nvidia.

(ABM FN-Dow Jones) Het cijferseizoen verloopt goed en dat levert voor bijvoorbeeld ABN AMRO en Heineken mooie koerswinsten op. Dit zei analist Corné van Zeijl van Cardano voor de camera van ABM Financial News op Beursplein 5.

youtu.be/TkYM1kiucB0

Klik hier voor: Heineken en ABN AMRO stevig beloond voor kwartaalcijfers

In Europa is de winstgroei 1 procent. "Voedingsbedrijven doen het relatief goed en dat zien we vandaag aan de Heineken-cijfers." Maar ook financials doen het goed. "ABN AMRO is daar een mooi voorbeeld van", aldus Van Zeijl.

In de VS is de winstgroei zelfs 12 procent. Ook hier doet voeding het relatief goed volgens de analist van Cardano, net als de financials.

Van Zeijl is ook te spreken over de 'Magnificent 7'. Die bedrijven laten nog steeds "een heel mooie winstgroei" zien, al was het niet heel veel beter dan verwacht.

De energiesector doet het in de VS slecht, maar de bodem in de verwachtingen lijkt daar volgens Van Zeijl inmiddels ook wel bereikt.

En nu is het wachten op de cijfers van Nvidia. En die zijn toch wel heel bepalend.

Wat volgens Van Zeijl opvalt, is dat beleggers goed kijken naar de investeringen. En waar vroeger hoge investeringen op goedkeuring konden rekenen, is dat na DeepSeek volgens de analist nu een stuk genuanceerder. "Leveren die investeringen wel zoveel winst op in de toekomst?"

Door: ABM Financial News.
3.437 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 168 169 170 171 172 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 feb 2025 17:01
Koers 81,020
Verschil +0,320 (+0,40%)
Hoog 81,400
Laag 80,120
Volume 495.547
Volume gemiddeld 822.761
Volume gisteren 872.976

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront