raart schreef op 26 februari 2025 10:02:
[...]
Zie iedereen hier zo negatief en bij de kleinste stijging zijn stukken dumpen. Snap dat door de koersdaling van de jaren, koffieprijzen en perikelen met de afzetketen ook wel reden is om paniekerig te zijn. Gelukkig want daardoor kon ik goedkoop kopen.
Echter, er word vergeten dat JDE Peet gewoon een stabiele defensive consumer staple is. Doorgaans yielden deze op 5-7% FCF (gemiddelde uiteraard)
In een eerdere post heb ik al aangegeven dat ik verwacht dat JDE Peet 1B FCF zal genereren en dit komt overeen met de consensus en verleden (zie voorgaande post). Dit zonder echt te groeien. Als ze dat lukt (gewoon te blijven doen wat ze al doen) en je koopt pakweg 10% aandelenkapitaal terug is die 1B nu 1,1B later waard.
1,1B:6 (middenrange 5-7% fcf yield)x100= 18,33B aan marketcap. Dat is dus bijna een verdubbeling vanaf de huidige koers.
Jullie snappen niet hoe goedkoop JDE Peet is of geloven er natuurlijk niet in dat die 1B gegenereert zal blijven worden (wat kan, de wereld is onzeker). Dit alles zonder groei, kun je nagaan als ze een hogere multiple verdienen als ze gaan groeien (zonder die buybacks waarvoor ik al gecorrigeerd heb). Dat is echter de fantasie.