BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Be semiconductor 2025 jaardraadje

1.471 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 » | Laatste
Lieutenant Price
1
quote:

HogerOfLager schreef op 21 februari 2025 13:36:

[...]
Helemaal mee eens. Als de verwachtingen eruit zijn, want alles is duidelijk, dan heb je het ook niet meer over een k/w van 35, maar gewoon van 1 en zou de koers op 2 eu staan. Alles daarboven is hoop.
Ik daag je uit om één aandeel te vinden met een K/W van 1. Wat je zegt is namelijk pure kolder.
Skywatcher
0
quote:

Lieutenant Price schreef op 21 februari 2025 13:46:

[...]
Ik daag je uit om één aandeel te vinden met een K/W van 1. Wat je zegt is namelijk pure kolder.
A.O. Smith met 0,82
thejaguar
1
jij bent duidelijk iemand die het om de feiten, de cijfers en de argumenten gaat. jij zal nooit iemand beledigen omdat hij het niet met jou eens is
Lieutenant Price
1
quote:

Skywatcher schreef op 21 februari 2025 13:57:

[...]
A.O. Smith met 0,82
K/W ratio van circa 18.40 zie ik op internet hoor, niet 0.82. Ik heb het over koerswinst ratio overigens voor de duidelijkheid, wellicht heb je een andere statistiek erbij gepakt.
Realistisch observeren
2
quote:

silverbullet schreef op 21 februari 2025 13:20:

[...]

Q1-Q4 2025 ?

Allemaal suggestief geneuzel

Heb je dit allemaal bedacht tijdens het speelkwartier?
Ik moet hier ff op reageren hoor.

Wat een opmerking zeg, LOOP JIJ NU op het speelplein dan= pffff
thejaguar
1
je hebt helemaal gelijk. maar sommige besi beleggers worden nu eenmaal extreem agressief als je het niet met ze eens bent dat Besi helemaal geweldig en fantastisch is en de hele wereld gaat veroveren!
nine_inch_nerd
0
quote:

thejaguar schreef op 21 februari 2025 14:23:

je hebt helemaal gelijk. maar sommige besi beleggers worden nu eenmaal extreem agressief als je het niet met ze eens bent dat Besi helemaal geweldig en fantastisch is en de hele wereld gaat veroveren!
Je leest dus niet wat anderen verkondigen, want dat is hier in dit geval niet van toepassing... -lol-

De Amerikanen gaan dadelijk open. Heb je al een mening?
HogerOfLager
0
quote:

Lieutenant Price schreef op 21 februari 2025 13:46:

[...]
Tuurlijk zijn die er (nagenoeg) niet. Er is nl altijd hoop. Dus een koers van 2 eu is erg gechargeerd.
Maar door de jaren heen is de gemiddelde k/w wel flink opgelopen en uiteindelijk is dat allemaal lucht. Ik heb het idee dat dat ook te danken is aan de vele brokers en de lagere kosten per transactie. Met populaire apps worden er steeds meer particulieren (denk ook aan jongeren) naar de markt gelokt. Dat voedt de fantasie en dus ook de volatiliteit. Er zijn er genoeg die aandelen kopen van een bedrijf, waarvan ze geen flauw idee hebben wat dat bedrijf eigenlijk doet.
Maar eerlijk is eerlijk. De waarde van een aandeel is zijn intrinsieke waarde, of wat de gek ervoor wil betalen :-)
Gotheborg Skanska
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 21 februari 2025 11:27:

[...]
Overkant: Futures licht groen, voorbeurs chippers lichtgroen. Besi krabbelt op vandaag. ;)
Maar vergeet even ook niet de exp dag vandaag opties. Gekke bewegingen zullen er zijn.
De gekke beweging was gisteren.. check volgende week even of onze vriend die schoppen van e50 uitdeelt een 3% melding doet. Indien ja, scroll vooral door naar beneden.

De kortere termijn short casus is wel helder: waardering wordt niet gedragen door de resultaten. Automotive gaat lastig blijven. Westerse autobouwers kunnen niet concurreren met chinese EVs, datzelfde geldt voor de chip leveranciers als NXP, en bij extensie de toeleveranciers. Blickmann gaat uit van cyclisch herstel - een US investment bank (en ook Blackrock die haar aandelen Besi uitleent) zullen eerder kijken of Besi structureel gepositioneerd is om te kunnen winnen van de Chinezen in Automotive, Industrial, mobile. Buiten HB is dat nog niet zo evident

FInancieel: midden in een downturn blijft het vaste personeels bestand en opex groeien. Dat soort vetranden passen niet bij een hypercompetitieve business.

Lange termijn long casus is ook helder: HB gaat de legacy business achter zich laten, met positieve marge mix.
B.T.
3
Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is om te stijgen op deze cijfers. Wat voor cijfers / order bookings moeten er gepresenteerd worden om te dalen? En als ik alle reacties lees, snap ik het nog niet.
nine_inch_nerd
0
quote:

B.T. schreef op 21 februari 2025 15:58:

Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is om te stijgen op deze cijfers. Wat voor cijfers / order bookings moeten er gepresenteerd worden om te dalen? En als ik alle reacties lees, snap ik het nog niet.
Investeerders en beleggers bepalen de koers en zo te zien 'lezen ze tussen de regels door' en zien ze komende jaren de mogelijkheden van Besi. De markt bepaalt...
Just lucky
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
A3aan
0
Het lijkt toch een leuk dagje te worden ondanks al die negatieve verwachtingen hier. Voor BESI schijnen andere waarden te gelden. Jammer dat maar de helft binnen is gekomen. De andere helft die ik 30 cent lager had gezet zijn niet binnengekomen.
Just lucky
5
quote:

Just lucky schreef op 21 februari 2025 16:09:

[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
Dat was geen persoonlijke reactie, ik hield slechts iemand een spiegel voor, de interpretatie laat ik aan degene zelf over. Er worden wel veel berichten gecensureerd, het lijkt China wel. Nog even en de persvrijheid in China is groter dan bij IEX.nl.
Just lucky
0
Lieutenant Price
0
quote:

HogerOfLager schreef op 21 februari 2025 14:39:

[...]
Tuurlijk zijn die er (nagenoeg) niet. Er is nl altijd hoop. Dus een koers van 2 eu is erg gechargeerd.
Maar door de jaren heen is de gemiddelde k/w wel flink opgelopen en uiteindelijk is dat allemaal lucht. Ik heb het idee dat dat ook te danken is aan de vele brokers en de lagere kosten per transactie. Met populaire apps worden er steeds meer particulieren (denk ook aan jongeren) naar de markt gelokt. Dat voedt de fantasie en dus ook de volatiliteit. Er zijn er genoeg die aandelen kopen van een bedrijf, waarvan ze geen flauw idee hebben wat dat bedrijf eigenlijk doet.
Maar eerlijk is eerlijk. De waarde van een aandeel is zijn intrinsieke waarde, of wat de gek ervoor wil betalen :-)
BESI is inderdaad hoog gewaardeerd, en als je de afgelopen kwartaalcijfers hebt gezien dan mag je daar zeker aan twijfelen, die waren namelijk vrij matig. Zelf blijf ik BESI houden voor de lange termijn. Hybrid Bonding krijgt langzamerhand steeds meer tractie en hoewel de adoptie niet zo snel verloopt als verwacht (en gehoopt) komt het er wel m.i.
silverbullet
0
quote:

Just lucky schreef op 21 februari 2025 17:17:

[...]Dat was geen persoonlijke reactie, ik hield slechts iemand een spiegel voor, de interpretatie laat ik aan degene zelf over. Er worden wel veel berichten gecensureerd, het lijkt China wel. Nog even en de persvrijheid in China is groter dan bij IEX.nl.
Persoonlijke reactie?

Geen idee wat je gepost had dat is wel een dingetje want het wordt weggehaald.
Spiegel voorhouden met "interpretatie " klink wel als het verkapt zeggen van iets om er geen problemen mee te krijgen met de moderator,...

Nine_inch_nerd is voor minder plotsklaps geschorst overigens

Vergelijking met China en dat berichten "gecensureerd worden" maakt je geloofwaardigheid van je beklag er niet beter op

Overigens kan je ook de eer aan jezelf houden en verzoek tot uitschrijving doen.

Goed terug naar Besi.

Ik heb met verbazing gekeken wat er gebeurt is gisteren zelfs mij voorgestelde straatje PUT en CALLS kon het allemaal niet "bijbenen"

Mij visie blijft, gisteren en vandaag aangegeven, ben ik weer meer short gegaan
Wacko Winger
0
Simply Wallstreet analyse :
BE Semiconductor Industries

BESI

Last Price €119.70
24.6% undervalued

My Fair Value €158.76

BE Semiconductor Industries N.V. announces Annual dividend, payable on May 02, 2025
BE Semiconductor Industries N.V. announced Annual dividend of EUR 2.1800 per share payable on May 02, 2025, ex-date on April 25, 2025 and record date on April 28, 2025.
View Company Report

Full year 2024 earnings: EPS exceeds analyst expectations while revenues lag behind
Full year 2024 results:
• EPS: €2.31 (up from €2.29 in FY 2023).
• Revenue: €607.5m (up 4.9% from FY 2023).
• Net income: €182.0m (up 2.8% from FY 2023).
• Profit margin: 30% (in line with FY 2023).
Revenue missed analyst estimates by 1.9%. Earnings per share (EPS) exceeded analyst estimates by 6.4%.
Revenue is forecast to grow 19% p.a. on average during the next 3 years, compared to a 11% growth forecast for the Semiconductor industry in Europe.
Over the last 3 years on average, earnings per share has fallen by 23% per year but the company’s share price has increased by 16% per year, which means it is well ahead of earnings.
Money Never Sleeps
0
Komende week/ weken komt m.i. de ware trend naar boven. Dan wordt duidelijk welke kant we opgaan; naar boven of naar beneden. Jaarcijfers en optie expiratie geven altijd een vaag beeld.
DubbeltjeblijftDubbeltje
0
Ik snap de hoge waardering van BESI niet (15 maal de omzet).
Allereerst is BESI geen ASML, BESI heeft wel serieuze concurrenten en is dus geen monopolist.
Daarnaast is BESI behoorlijk cyclisch hetgeen ook blijkt uit de voorzichtige uitspraken voor het komende jaar gemaakt door BESI zelf.
Uitgaande van een (ruime) inschatting van een gemiddelde winst van 250 mln per jaar en een kw-verhouding van 15 kom ik op een koersdoel van amper 50 euro.
1.471 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 feb 2025 17:35
Koers 114,700
Verschil +0,550 (+0,48%)
Hoog 115,850
Laag 113,350
Volume 315.765
Volume gemiddeld 464.239
Volume gisteren 347.400

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront