Basic-Fit « Terug naar discussie overzicht

BFIT 2025: alle ballen op Moos

925 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 » | Laatste
axie
0
Goed en slecht nieuws. Goede nieuws, de shorts zijn slechts met 0.38% toegenomen gisteren na de forse daling. Met zo'n groot volume als gisteren is het slechte nieuws is dat waarschijnlijk grote partijen de aandelen hebben verkocht.
Pietje Bell
1
Pedro Ines Mislukking... En NakennisAfgrond ga door ga door. Zo genoten weer vandaag! Bij Pedro altijd fotooke vragen van laatste aankopen!! Hahaha...
Dirk diggler
0
quote:

axie schreef op 13 maart 2025 18:08:

Goed en slecht nieuws. Goede nieuws, de shorts zijn slechts met 0.38% toegenomen gisteren na de forse daling. Met zo'n groot volume als gisteren is het slechte nieuws is dat waarschijnlijk grote partijen de aandelen hebben verkocht.
Daarom is het goed nieuws dat het volume flink af is genomen.
Sommige zijn het niet eens met de strategie wijziging en nemen afscheid.

Vergeet niet dat elke verkoper ook weer een koper heeft die het blijkbaar wel ziet zitten
Nakennis
2
quote:

Dirk diggler schreef op 13 maart 2025 18:22:

[...]

Vergeet niet dat elke verkoper ook weer een koper heeft die het blijkbaar wel ziet zitten
elke verkoop wordt uiteraard opgevangen door een koper maar wel op een steeds lager evenwicht (lees koers)
Opwegnaar
3
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 13 maart 2025 17:06:

[...]

Dat is hoger dan de 31 euro die ik uit mijn calculaties kreeg!! Heeft Pennywatch ook een onderbouwing daarvoor??
Doe niet zo quasi interessant.
Opwegnaar
1
quote:

Nakennis schreef op 13 maart 2025 17:29:

En ook vandaag weer een rood slot zoals ik gisterenavond al feilloos heb voorspeld.

ab-tjs wederom op zijn plaats!
Ja , zeker voor sommige anderen.
Dat beetje Nakennis is niet belangrijk.
Opwegnaar
1
quote:

VforVermogen schreef op 13 maart 2025 17:47:

TTW, bedankt voor je bijdrages. Ik heb het idee dat je ondanks alles toch je aandelen aanhoudt. Wat is de reden dat je toch blijft zitten?

(Eva, ook jij bedankt voor je scherpe observaties)
Dit tevens namens mij.
Absoluut eerste klas.
axie
2
quote:

Dirk diggler schreef op 13 maart 2025 18:22:

[...]

Omdat de shorts niet veel zijn toegenomen en waarschijnlijk grote partijen vandaag en gisteren zijn uitgestapt, is het goede nieuws dat verkopers zijn opgedroogd en grootste oorzaak van daling nu wel gestopt is.

ps: je kunt zien dat Impactive Capital al eea in december 2024 heeft aangekondigd en dat het management van Basic Fit dit 1 op 1 heeft overgenomen (het inkopen van aandelen en slechts 100 clubs per jaar openen). Dit nieuws was dus eigenlijk al veel eerder bekend, alleen nu dus als besluit van Basic Fit.

finance.yahoo.com/news/impactive-capi...

Over the next three years, based on management expectations, Basic-Fit will produce between €799 million and €931 million of cumulative free cash flow before new club capex, representing, at the midpoint, an astonishing 63% of the company’s current €1.4 billion market capitalization.9 Even at the low end of this range, Basic-Fit can repurchase €300 million of its own shares, reducing shares outstanding by more than 20% at today’s price, while continuing to open 100 clubs per year, before any growth from franchised clubs, and de-levering from 2.8x as of June 2024 to below management’s mid-term net debt to EBITDA target of 2.0x by year-end 2027.10

We support making progress towards what management and the supervisory board consider an optimal leverage level over time. However, in determining the pace of de-levering, it is prudent to take into account opportunity cost. When the opportunity cost of cash is high, as it is today with Basic-Fit’s shares trading well below their intrinsic value, the pace of de-levering should be slowed. Even while repurchasing €100 million of its own shares per year, Basic-Fit would rapidly de-lever over the next three years as EBITDA grows. The company has the financial strength to buy back stock now and achieve its leverage targets.
Peter66
0
Ben een nieuwe koper, maar zal niet eerder instappen dan op ongeveer 16 euro, lijkt mij een meer realistische waarde.
Pietje Bell
1
Hoe zou @Nakennis worden aangesproken door zijn Bompatje. Zie het al voor me. Amai, moe gij nie eens naar Basic.. Ontspan een bietje.. Zoo goekoop nu.. da aandeelke... Vinde gij het nog zo duur? Amai... Da moe gij nig effekens wachten hè. Hahahaha... Die @Nakennis... das een zuurke hè.. ga door ga door. I like it.
Dirk diggler
1
quote:

axie schreef op 13 maart 2025 18:44:

[...]

Omdat de shorts niet veel zijn toegenomen en waarschijnlijk grote partijen vandaag en gisteren zijn uitgestapt, is het goede nieuws dat verkopers zijn opgedroogd en grootste oorzaak van daling nu wel gestopt is.

ps: je kunt zien dat Impactive Capital al eea in december 2024 heeft aangekondigd en dat het management van Basic Fit dit 1 op 1 heeft overgenomen (het inkopen van aandelen en slechts 100 clubs per jaar openen). Dit nieuws was dus eigenlijk al veel eerder bekend, alleen nu dus als besluit van Basic Fit.

finance.yahoo.com/news/impactive-capi...

Over the next three years, based on management expectations, Basic-Fit will produce between €799 million and €931 million of cumulative free cash flow before new club capex, representing, at the midpoint, an astonishing 63% of the company’s current €1.4 billion market capitalization.9 Even at the low end of this range, Basic-Fit can repurchase €300 million of its own shares, reducing shares outstanding by more than 20% at today’s price, while continuing to open 100 clubs per year, before any growth from franchised clubs, and de-levering from 2.8x as of June 2024 to below management’s mid-term net debt to EBITDA target of 2.0x by year-end 2027.10

We support making progress towards what management and the supervisory board consider an optimal leverage level over time. However, in determining the pace of de-levering, it is prudent to take into account opportunity cost. When the opportunity cost of cash is high, as it is today with Basic-Fit’s shares trading well below their intrinsic value, the pace of de-levering should be slowed. Even while repurchasing €100 million of its own shares per year, Basic-Fit would rapidly de-lever over the next three years as EBITDA grows. The company has the financial strength to buy back stock now and achieve its leverage targets.
Precies overgenomen. Alleen wat minder aandeleninkoop (40m ipv 100m) maar dat stoppen ze in eerder een betere schuldenratio te hebben dan eind 2027 zoals impective capital voorstelde
Prima toch?
Nakennis
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 13 maart 2025 17:06:

[...]

Dat is hoger dan de 31 euro die ik uit mijn calculaties kreeg!! Heeft Pennywatch ook een onderbouwing daarvoor??
Ja, is het gelukt om een 3 en een 1 achter elkaar op je schoolrekenmachine van Texas Instruments in te tikken?
aandeeltje!
0
Ik zie dat ik ook wat aandelen hierin verworven heb, 1 cent boven day low.
Rond 9 had ik ca 10 orders ingelegd, waaronder een van BFit. 5 zijn er gegaan en 5 niet. Nu zit ik hier ook met een plukje, niet dat ik dit verder ga analyseren verder.
Mr.Finch
2
quote:

Peter66 schreef op 13 maart 2025 19:30:

Ben een nieuwe koper, maar zal niet eerder instappen dan op ongeveer 16 euro, lijkt mij een meer realistische waarde.
Zoals je zelf al zegt, je bent een nieuwe koper.

16 euro ?
Dan kom je 6 jaar te laat.
Slaap lekker verder.

Het komt waarschijnlijk sneller goed met deze koers dan met jou.
objectief
2
quote:

Peter66 schreef op 13 maart 2025 19:30:

Je bent geen nieuwe koper, vandaag/morgen niet en volgende week ook niet.
Zelfs de grootste gelukzoeker weet dat de koers niet op 16 komt.
axie
0
quote:

Dirk diggler schreef op 13 maart 2025 19:37:

[...]

Precies overgenomen. Alleen wat minder aandeleninkoop (40m ipv 100m) maar dat stoppen ze in eerder een betere schuldenratio te hebben dan eind 2027 zoals impective capital voorstelde
Prima toch?
Ja exact ! Een lagere schuld ratio met een lagere rente de komende jaren zal het aandeel minder risicovol maken. Als ze ook nog eens doorgroeien en aandelen inkopen moet het aandeel wel weer de 30 gaat opzoeken de komende 2 jaren.
The Third Way...
2
In de auto op een bierviltje:

Op basis van de slotkoers is de EV 2.200, dus waardeert de markt een club gemiddeld op 1.39 mln, net boven de bouwkosten van 2024 ad 1.3 mln euro. Zeer slecht maar niet alle clubs zijn gelijk. Laten we wat rekenen:

1. Wanneer we in de toelichting v/d jaarrekening gluren dan zien we dat de Benelux een EBITDA (minus huur) heeft van 250 mln (groei ad 11%) plus 90 huur = 340 mln non-adjusted. Trekken we daar 1/3 van de eur 450 mln DA vanaf (aangezien 1/3 van clubs) dan komen we op 190 mln EBIT.

Dat werd behaald met 480 clubs, zo komen we op afgerond eur 400k EBIT/club. Mooie jackpot!

2.a) De groeimarkten hebben een EBITDA (minus huur) van 125 mln (groei ad 27%) plus 180 huur is 305 mln non-adjusted. Trekken we daar 2/3 v/d DA af dan resulteert een EBIT van bijna nul met 1.095 clubs.

2.b) Kanttekening: er wordt niet meer aangegeven wat de RSG overname bijdroeg in de groeilanden (behalve dat het in de voorgaande 2 jaren winst maakte) maar we weten wat het was in Q2: EUR 13 mln omzet. Dus laten we zeggen bijna 40 mln op jaarbasis, dat is 1/3 van de aanwas van alle groeimarkten samen! De organische omzetgroei daar is dan maar 18%.

De EBITDA groeide met 27 mln maar daar zal RSG tussen de 10 en 15 mln van zijn. Kortom, zonder de RSG overname was er minder EBITDA groei dan in de mature Benelux en zelfs een EBIT verlies!

3. Terug naar de waarderingen. De EV hadden we berekend op 2.200 en de EBIT op 190 mln, dus een iets meer dan 11x waardering. Volgens deze rekenmethode is een club in de Benelux EUR 4.4 mln waard, en erbuiten niets. De waarheid zal ergens ertussen liggen maar het is duidelijk dat er buiten de Benelux zeer zwaar waarde wordt vernietigd en... dat er (nog?) geen beterschap is.
The Third Way...
0
quote:

VforVermogen schreef op 13 maart 2025 17:47:

TTW, bedankt voor je bijdrages. Ik heb het idee dat je ondanks alles toch je aandelen aanhoudt. Wat is de reden dat je toch blijft zitten?

(Eva, ook jij bedankt voor je scherpe observaties)
Jij ook bedankt V4V. Een heel goede/pijnlijke vraag, zucht.

Omdat ik net zoals de PE partijen zie dat het management het probleem is maar dat zonder het bedrijf ongelofelijk veel potentie heeft?
925 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13 mrt 2025 17:37
Koers 17,850
Verschil -0,370 (-2,03%)
Hoog 18,690
Laag 17,500
Volume 1.193.133
Volume gemiddeld 181.323
Volume gisteren 2.881.103

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront