Exmar « Terug naar discussie overzicht

Forum Exmar geopend

2.875 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 139 140 141 142 143 144 | Laatste
Leefloon
0
quote:

RUS schreef op 25 februari 2025 13:47:

Als ik nu niets doe
Voor de goede orde: als een aandeelhouders niets wil doen (niet aanmelden), doe dan niets. Ik zie nergens dat aanmelden verplicht is, en je eigendom kunnen ze niet "zomaar" ontnemen. Geen "wie zwijgt, stemt toe". Ontneming kan pas na wat er rond de "if" beschreven staat.

Bij twijfel kun je voor de zorgvuldigheid ook nog de langere versie van Exmar gaan lezen, dat prospectus uit 1970. Ik verwacht echter dat de samenvatting al duidelijk genoeg is.

Het prospectus is uiteraard leidend; niet een eventuele afwijkende, vertaalde versie van de broker. In die versie zou een fout kunnen zitten; wie weet...

Volledigheidshalve kan iemand een website voor en door Exmar-dwarsliggers gaan tippen over het prospectus uit 1970 (online zichtbaar, nabij de downloadknop), maar in het prospectus staat de juiste datum. Google, over zo'n (bestands)datum uit 1970:

De Unix Epoch is de datum en tijd die correspondeert met de waarde 0 van de klok en de timestamp van Unix. Op de meeste Unix-systemen is de epoch gelijk aan 00:00:00 GMT op 1 januari 1970.

Geen reden dus om juridisch een streep door het hele bod te laten zetten. Wat in het prospectus staat telt, en daarin staat een recentere datum dan 1 januari 1970.
MMMD
0
De tekst kan misschien wettelijk correct zijn maar is toch redelijk suggestief opgesteld. Het is precies opzettelijk wat mistig opgesteld zodat mensen uit twijfel misschien optie 2 kiezen terwijl ze dat niet willen. De brief van 2023 is veel duidelijker. Bij Saxo was het alvast zeer duidelijk
connick
0
Ik heb een Nederlands account bij DeGiro maar heb tot op heden nog geen mogelijkheid gezien om mijn aandelen aan te bieden voor de biedprijs van 11,5. Is dit normaal?
Giorgios
1
Ik heb ook nog niks ontvangen bij DeGiro, zijn nooit bij de rappe. Wel bij Bolero. Ik zie trouwens niet wat daar onduidelijk of dubbelzinnig is. Is zeer duidelijk: optie 1 die default is, is niet op het bod ingaan. Als je niks doet (wat ik ga doen) blijven de aandelen van jou, en blijven ze dus uit de greedy klauwen van S.
connick
0
quote:

Giorgios schreef op 25 februari 2025 19:04:

Ik heb ook nog niks ontvangen bij DeGiro, zijn nooit bij de rappe. Wel bij Bolero. Ik zie trouwens niet wat daar onduidelijk of dubbelzinnig is. Is zeer duidelijk: optie 1 die default is, is niet op het bod ingaan. Als je niks doet (wat ik ga doen) blijven de aandelen van jou, en blijven ze dus uit de greedy klauwen van S.
Ik heb ze net een mailtje gestuurd, zal de inhoud even posten als ik reactie heb. Ik ga er zelf op ingaan denk ik. Ik vrees de illiquiditeit en macro-economische onzekerheid die er in circus-Trump op ons afkomt. Alle zekerheden wordt stilaan weggeslagen lijkt het wel.
RUS
1
quote:

Leefloon schreef op 25 februari 2025 15:03:

[...]
Daarom vroeg ik naar een (geanonimiseerd) screenshot, want anders hebben we het over jouw weergave van de communicatie van Bolero.
Hierbij screenshot van de brief.
Dus als ik niks doe, val ik onder optie 1 wat vrij onverstaanbaar en niet aantrekkelijk lijkt. "Indien uw aandelen niet werden aangeboden in het kader van het uitkoopbod na afloop van het uitkoopbod, worden deze van rechtswege geacht te zijn overgedragen aan de bieder, met consignatie van de nodige fondsen voor de betaling van hun prijs bij de Deposito- en Consignatiekas. De aandelen worden automatisch geschrapt bij de afsluiting van het uitkoopbod."
Ik kan me voorstellen dat een achteloze aandeelhouder al snel optie 2 aanklikt (ttz verkoop aan Saverex), misschien is dat de bedoeling?
Bijlage:
RUS
0
quote:

Giorgios schreef op 25 februari 2025 19:04:

Tiens, is het mogelijk om van die Bolero brief eens een screenshot bij te steken? Die van mij is qua inhoud gans anders. Zie mijn vorige post.
Rhuno
0
Hebben wij nog enig recht op een dividend als we ze nog in bezit hebben vOOr 27 maart?
Giorgios
3
Hallo,
Ik was gisteren enkel naar het Corporate event gaan kijken, en het stuk bekeken waar je je keuze kan maken. Leek mij redelijk duidelijk. Ik ben verder gaan zoeken en heb onder documenten ook de brief teruggevonden die je gepost hebt. Ik moet u dus mijn verontschuldigingen aanbieden. :-) Zoals daar opgesteld is het inderdaad verwarrend, en kan het sommigen, die minder op de hoogte zijn, een keuze doen maken die ze niet wilden. Dat is zeker mogelijk als ik zie dat er nu nog steeds aandelen aangeboden worden op de beurs onder de 11,50€ (met de daaraan verbonden kosten), terwijl ze voor 11,50€ kunnen ingebracht worden in het bod. Het is en blijft moeilijk om als kleine garnalen op te boksen tegen de groten, ook op de beurs. Voor deze die verkopen uit schrik met een illiquide aandeel over te blijven. Als we met genoeg onze aandelen niet aanbieden kan Exmar niet van de beurs gehaald worden en zal er - op termijn - een hoger bod moeten uitgebracht worden op de resterende aandelen om Exmar van de beurs te kunnen halen.
WilliamW
0
quote:

Giorgios schreef op 26 februari 2025 10:12:

Als we met genoeg onze aandelen niet aanbieden kan Exmar niet van de beurs gehaald worden en zal er - op termijn - een hoger bod moeten uitgebracht worden op de resterende aandelen om Exmar van de beurs te kunnen halen.
Daar ga ik vanuit, een hoger bod en ondertussen dividend binnenharken. De waarde is stuk hoger dan wat men de "kleine" aandeelhouders wil laten geloven. Saverex is tot nader order geen wilde weldoener.
WarAnt
0
Als er nu al sprake is op de brieven van uitkoopbod
(optie 1, je verkoopt zelf, optie 2, ze worden automatisch verkocht)
lijkt het mij dat ze al genoeg aandelen binnen hebben om het van de beurs te halen.

Dan kan je weinig anders doen dan nog op aankoopbod in te gaan,
want uitkoop kan aanzienlijk langer duren (dat je niet aan je geld kan)

Dividend maakt in deze niet veel uit, want dat wordt van de overnamebod/uitkoopbod afgetrokken. Dividend zal op basis van bovenstaande toch niet gaan gebeuren.
connick
0
Reactie van DeGiro voor wie een account bij hen heeft:

Dank voor je bericht.

Momenteel zijn wij nog in afwachting van de deadlines vanuit onze custodian, waarna wij alle betrokken aandeelhouders zullen informeren zodra alle informatie bekend is.

Naar verwachting zullen wij dit spoedig met je communiceren, middels een instructie e-mail. Hierin zal verder worden uitgelicht welke handelingen je dient te verrichten voor de Corporate Action.

Voor meer informatie over de Corporate Action zou ik je willen verwijzen naar de investeerderspagina van het bedrijf.
Giorgios
0
Dat is een interpretatie die mijn inziens nergens op slaat. Het wordt sowieso extreem moeilijk voor Saverex om aan de benodigde aandelen te geraken om aandeel van de beurs te halen. Bovendien zou dat willen zeggen dat Bolero over deze informatie beschikt. Lijkt dus nergens op.
2.875 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 139 140 141 142 143 144 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 feb 2025 16:22
Koers 11,440
Verschil -0,020 (-0,17%)
Hoog 11,480
Laag 11,440
Volume 1.318
Volume gemiddeld 60.610
Volume gisteren 39.388

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront