Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Slim supermarktaankopen doen.

2.096 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 100 101 102 103 104 105 | Laatste
Hammer
0
quote:

Fender bass schreef op 23 februari 2025 12:00:

Ecu?
Jep, voordat de Euro gelanceerd werd had je de Ecu, dit was puur een rekenkundige virtuele munt.
Fender bass
1
quote:

Hammer schreef op 23 februari 2025 12:13:

[...]

Jep, voordat de Euro gelanceerd werd had je de Ecu, dit was puur een rekenkundige virtuele munt.
Ja, dat weet ik wel. Maar hoezo betaal je daarmee bij de Action?
Leefloon
0
quote:

GakGak schreef op 22 februari 2025 13:42:

mijn schoonmoeder
Licht tragisch, dat een verouderde website ( zotteleeuwkes.nl/gezwam-rond-de-dam ) eraan kan hebben bijgedragen dat Barry Heetebrij gisteravond een andere opvolger kreeg...
Leefloon
0
quote:

Fender bass schreef op 23 februari 2025 12:25:

dat weet ik wel.
Met XTS als munteenheid zou je iets kunnen verdienen (of "besparen"). De indruk wekken dat je gaat betalen met crypto.com/price/xaviera-techno-solut... terwijl je in werkelijkheid nadrukkelijk dan iets uitprobeert, een testaankoop, en daarbij trouw de gebruikelijke standaard ISO 4217 volgt.
GakGak
1
quote:

Hammer schreef op 23 februari 2025 10:45:

Het in het economische verkeer brengen van tweedehands schoonmoeders valt presumptief onder de noemer clandestiene ambachten en dient derhalve nadrukkelijk ontraden te worden; hoe onrechtvaardig dat ook moge klinken.

Gister ben ik even bij de Action geweest om een leesbrilletje van minder dan 1 euri (0,95) te scoren. Zoals te doen gebruikelijk ben ik weer eens als een wilde om mij heen aan het graaien geweest. De rekening bedroeg derhalve geen 95 eurocenten, doch 48 Ecu en 65 cent. Wat erop neer komt dat ik meer dan 100 gulden (fl 107,21 om precies te zijn) heb uitgegeven terwijl ik de intentie had minder dan een knaak stuk te slaan.
.
M.a.w. je bent eindelijk in action gekomen (lees uit je luie stoel opgestaan).

´correctie: het is niet je stoel die lui was natuurlijk...´.
Leefloon
0
In Nederland heeft de politiek inmiddels ook Italiaans internet ontdekt als voorbeeld van een deelverklaring voor hoge kosten van huishoudens, door marktfalen en bedrijfswinsten.

Zelf zou ik in de tabel € 10 betalen. Maar ... dat komt door marketingmist met pakketten. De werkelijke prijs zit dan verstopt in duurdere overige diensten. Zeg ik die overige diensten af, dan wordt ook mijn tarief € 43:

tbmnet.nl/nederland-duur-voor-interne...

In België probeert DIGI nu om voor een door bestuurders en toezichthouder gehoopte prijsdoorbraak te zorgen, al dan niet met eigen succes voor zo'n nieuwkomer: www.digi-belgium.be/nl/prijslijst
Leefloon
0
quote:

Leefloon schreef op 24 februari 2025 11:33:

Zeg ik die overige diensten af, dan wordt ook mijn tarief € 43
€ 25, via 5G (met wat nadelen van zo'n paupernetwerk): tweakers.net/nieuws/227558/odido-bren...
Leefloon
0
quote:

GakGak schreef op 25 februari 2025 11:30:

Prijzencircus zou eens moeten worden onderbroken met een ouderwetse prijzenslag.
Het prijzencircus is een - verrassend ouderwetse - prijzenslag: www.vd.nl/prijzencircus
Hammer
0
Denkend aan V&D pink ik een traantje weg... Dat was vrijwel altijd het startpunt van een middagje binnenstad.
Leefloon
0
Toch nog een beetje marktwerking tegen hogere bedrijfswinsten, via de supermarkten:

Koffie-inflatie

Volgens JDE Peets overstijgen de resultaten de verwachtingen, onder andere door een zeer sterke stijging van de koffieprijs. De prijzen zijn hier meer dan verdubbeld.

Het koffiebedrijf heeft het over koffie-inflatie: de prijzen zijn omhoog geschoten door ongunstig weer en slechte oogsten, verstoringen in de distributiestromen en onzekere geopolitieke factoren. Tegelijkertijd neemt de vraag naar koffie toe, met name in Azië.

Lege schappen

Momenteel zijn er onderhandelingen bezig over de koffieprijzen tussen JDE Peets en supermarkten. In veel supermarkten liggen nu minder of helemaal geen Douwe Egberts-producten, omdat ze nog niet uit de onderhandelingen zijn gekomen. De supermarkten willen namelijk dat de koffie komend jaar niet veel duurder wordt.

nos.nl/artikel/2557343-koffiebedrijf-...
Hammer
0
Nou ja zeg, ik let eerlijk gezegd nooit zo in detail op prijzen van boodschappen (foei, wat doe ik hier op het boodschappen forum!).

Maar 1 ding was mij afgelopen zaterdag wel opgevallen: wat kost koffie on-ge-lo-fe-lijk duur!
Gaasp
1
Begin deze maand was de koffie bij Lidl nog in de aanbieding. €6,49 voor 2 pakken van 500gr Arabica snelfiltermaling, prima kwaliteit. Nu krijg je voor dat geld nog niet eens 1 pak van een pond.
Ik heb in 3 dagen echt toegeslagen en heb nu 1 keukenkastjesplank helemaal vol, zeker tot het eind van 2025 genoeg koffie. En die smaakt extra goed als je de verhalen hoort/leest over lege supermarkt schappen nu.
Bowski
1
@Gaasp
Weet je zeker dat het Arabica is?
Ik had zo'n soort aanbieding van ze in een rood pak 2x 500g, dus ik denk "Roodmerk"... maar er staat geen Arabica of Robusta op. Alleen Rainforest Alliance.
Er staan 5 koffiebonen op voor sterkte, maar het is als de koffie van Hendrik Jan Slapwater.
Ik meng het nu 60 Lidl + 40 Dure koffie (en meer grammen dan gewoonlijk), dan smaakt het nog net redelijk.
Nog 6x500g te gaan...:((
rene l
1
Misschien dat er met het drinken van een kop oploskoffie nog een oplossing komt voor de alsmaar doorstijgende koffieprijs.
Zou het een mogelijkheid zijn dat ze bijv. Frankrijk koffieplantages gaan aanplanten.

Deze week hebben ze ook weinig koffiepads in de aanbieding, de Aldi heeft het huismerk Barissimo in de aanbieding, maar ik moet zeggen, ik heb het 1 keer gekocht maar nooit weer, niet te drinken dat slootwater, niks anders dan vieze meuk.

De Hema heeft deze week ook koffiepads in de aanbieding, 1 + 1 gratis, dus 100 koffiepads voor Euro 7,19.
Morgen ga ik daarom maar eens op strooptocht en zal proefondervindelijk mijn eigen conclusie hier nog wel even melden.

Deze week zijn we ook bij De Koopman wezen kijken, het is een groetenboer.
Een winkel aangekleed als een soort marktkraam.
Alles kun je zelf pakken en afwegen, veel weegschalen en gratis plastic tasjes.
Niet duur en deze week hadden ze 500gr. rode bieten in de aanbieding voor 39 Cent.
Ook hollandse meirapen, ik had er nog nooit van gehoord, blijkbaar een vergeten groente, 400gr. voor 39 Cent.
En ze verkopen ook losse champignons, en deze zijn ook goedkoper dan in de supermarkt.
2.096 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 100 101 102 103 104 105 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX
931,11  +1,33  +0,14%  17:13
 Germany40^ 22.775,80 +1,63%
 BEL 20 4.473,32 +1,69%
 Europe50^ 5.521,53 +1,35%
 US30^ 43.782,80 +0,38%
 Nasd100^ 21.335,00 +1,17%
 US500^ 6.006,36 +0,86%
 Japan225^ 38.470,30 +1,32%
 Gold spot 2.912,83 -0,12%
 EUR/USD 1,0514 +0,00%
 WTI 69,00 -0,07%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Alfen N.V. +5,80%
RANDSTAD NV +5,65%
ArcelorMittal +4,94%
Aperam +4,21%
Vopak +3,97%

Dalers

Wolters Kluwer -11,52%
PostNL -2,56%
WDP -2,46%
RELX -2,08%
EBUSCO HOLDING -1,66%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront