Basic-Fit « Terug naar discussie overzicht

BFIT 2025: alle ballen op Moos

785 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 » | Laatste
Ruval
0
Ik waardeer alle berekeningen die ik hier voorbij zie komen. Nuttig en zal zeker een kern van waarheid inzitten.

Mijn standpunt is simpel: huidige waardering is gewoon te laag. In Corona tijd (april 2020) was dieptepunt koers ca € 16,50. Alle clubs waren dicht zonder enig perspectief. Je maakt mij niet wijs dat huidige koers van € 18,22 (groeiend winstgevend bedrijf dat rentabiliteit en schuldverhouding wil/zal vergroten) de huidige waarde vertegenwoordigt.

Ik ben ervan overtuigd dat de koers is doorgeslagen. Heb daarom forse positie ingenomen en verwacht komende weken herstel tot koersen € 21 - € 23.
Stroop
0
quote:

Jeroen Powell schreef op 13 maart 2025 03:07:

[...]

Ik ben het grotendeels met je analyse eens, er lijkt gewoon geen tractie te willen ontstaan buiten de benelux. Op een per club basis heb je daar slechts een topline cagr van 3% over de afgelopen 3 jaar. Zolang daar geen verbetering in zit krijg je het vliegwiel ook niet aan het draaien en zal vanzelf de schuldenlast steeds meer als rem op de groei gaan zitten..

Al vind ik wel dat ze iets meer tijd verdienen om daar wel voeten aan de grond te krijgen. In Nederland hebben ze ook 15 jaar nodig gehad om te komen waar ze nu zijn. Mocht de organische groei buiten de benelux wel de komende jaren richting de 10/15% gaan op een per club basis dan ben ik zeker geïnteresseerd.
Zijn ook een hoop clubs geopend in corona die nu vij de mature clubs komen. Ze geven zelf aan dat deze langzamer groeien maar wel uiteindelijk aan de verwachting voldoen. Dit zou dan de rede moeten zijn waarom vooral Frankrijk achterblijft
The Third Way...
4
quote:

Eva schreef op 12 maart 2025 23:23:

Eind oktober vorig jaar pakte ik mijn biezen omdat ik na de KW3 cijfers mijn vertrouwen in het management volledig was verloren.
...
Mooie analyse Eva, welkom (kortstondig?) terug.

In essentie heeft BFIT sinds covid met drie problemen te kampen die het mismanaged:

1. Clubs: kosteninflatie
De focus op ROIC is fout omdat die geen rekening houdt met 'time value of money' en onderhoud. Verduidelijking: een individuele clubuitbater van een nieuwe club leeft tevree van de 100k die hij jaarlijks verdient bij een 30% ROIC. Tien jaar later is de ROIC nog steeds 30%, maar door 50% cumulatieve inflatie is 100k veel te weinig voor hem om van te leven. En die 10j oude club behoeft steeds meer onderhoud, wellicht volledige renovatie. Kortom, hij zit diep in de shit. De voormalige EBITDA marge van 50% raakt namelijk steeds verder uit zicht. Maar volgens de BFIT rekenmethode gaat het nog steeds briljant.

2. Overhead
Kheb daar in de 2023 intro al een uitvoerige analyse op losgelaten ("een Rolls Royce bouwen om hem dan in de garage te parkeren"). De essentie is dat de vaste kosten zijn geëxplodeerd:
2019: 65 mln
2022: 112 mln
2024: 148 mln

Ook tov. de omzet is er duidelijk sprake van 'operational deleverage' ipv. schaalvoordelen. De nieuwe CFO roept dan trots dat er wat achter de komma is verbeterd...

Let echter bv. op de DEBT / EBITDA ratio, ondanks het fors terugbrengen van de clubaanwas is die sinds H1 2023 (na de post-covid inhaalslag) niet gedaald! De reden daarvoor is hierboven uitgelegd. Die andere KPI, de geroemde FCF/aandeel is irrelevant wanneer die FCF via investeringen in vooral Frankrijk (met negatieve EBITDA en dus dieprode bottom-line) weer verbrast wordt. Erger nog, die FCF is zo eigenlijk bijna een contra-indicator want die leidt tot waardevernietiging het jaar erna. Een neergaande spiraal die zichzelf versterkt.

3. Verdienmodel
Waar er in de Benelux nauwelijks concurrentie is en de clubs overvol zitten wordt het plan om verder te verdichten niet uitgevoerd. Mega jackpot op korte termijn, steeds wijder openstaande deur voor concurrentie op langere termijn.

In de "groeilanden" is er wel toenemende concurrentie, vooral in Frankrijk post-covid. BFITs verdienmodel zit geklemd tussen goedkopere aanbieders gericht op beginners en "minder geïnteresseerde" leden enerzijds en maar iets duurdere Best Value clubs voor reguliere sporters anderzijds. BFITs argument is dat nabijheid de differentiërende KPI is en derhalve blijft BFIT maar verdichten. Inherent risico is duidelijk waarneembaar in Frankrijk, wat als dit niet zo is? Dan leiden die steeds grotere investeringen tot steeds meer waarde vernietiging.

Het trieste is dat dit alles oplosbaar is met een professioneel management en niet een founder en zijn newbie CFO, nota bene zonder enige ervaring. Maar de eigenwijze Moos trapt steeds harder door en communiceert steeds minder. De laatste presentatie is daar een uitstekend voorbeeld van. De bovengenoemde problemen worden niet eens besproken, de presentatie is nog steeds het exact zelfde riedeltje als lang lang geleden.

Wat overblijft is mijn hoop dat hij gaat verkopen of professionele hulp inroept, maar ik ben bang dat deze eigenwijze man liever mee onder gaat met zijn levensproject dan zijn fouten erkennen. En sinds covid toon ik op deze draadjes aan hoe slecht het gemanaged wordt maar trek ik zelf niet de juiste conclusies. De hoop is nu dat we dicht bij de bodem zitten van wat zelfs Moos aanvaardbaar acht, net zoals Groen bij JET. En hopelijk komt er dan een bod...
Pedro Ines Kuilen
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
Dirk diggler
0
quote:

Eva schreef op 12 maart 2025 23:23:

Eind oktober vorig jaar pakte ik mijn biezen omdat ik na de KW3 cijfers mijn vertrouwen in het management volledig was verloren.

De (beperkte gerapporteerde) KW3 cijfers gaven het laatste zetje want die deden het ergste vermoeden voor de toekomst.

Ik heb snel door het jaarverslag gebladerd en moet helaas vaststellen dat zolang management haar kop in het zand steekt (of erger nog steeds de ernst van de zaak niet inziet) ik dit aandeel links laat blijven liggen.

Een aantal observaties:

De (non-IFRS) schuld is zowel per # leden als per # clubs aan het eind van het jaar gestegen. Leverage ietwat gedaald; maar te beperkt om nu zelf aandelen te willen gaan inkopen. De (inmiddels sterk gedaalde) kaspositie zou ik nu juist koesteren….

De recurring capex is per gemiddelde club gestegen (was schaal niet juist een USP….?).

Club EBITDA (ná exceptionals) p. gem. # clubs is min of meer constant gebleven. Maar als je corrigeert/normaliseert voor de lagere energielasten t.o.v. vorig jaar dan is er sprake van een daling (zie mijn eerdere sommetje: ‘een groeibedrijf zonder groei’). Waarom is er geen analist die hierover rept?

De EBITDA groei van c. €60mm wordt voor €12mm gerealiseerd door lagere energielasten in 2024 en door €31,5mm prijsstijging op het bestaande ledenbestand. 25% van de EBITDA groei (€15,5mm) is dan het gevolg van operationele verbetering. Ik heb het nooit eerder gezegd maar wordt het niet eens tijd dat het beloningsbeleid van dit management team wordt heroverwogen als je ze niet de deur wil wijzen?

Bezetting in niet-BeNeLux landen is gedaald terwijl in BeNeLux landen deze is gegroeid (ligt daar zelfs boven interne guideline van 3.250).

Als je een club in de BeNeLux een gemiddelde waarde toekent van €3,5mm dan is er in niet- BeNeLux meer dan €800mm (dwz €12 per aandeel) waarde verbrand boven set-up kosten.

Zelfs bij deze badwill wordt niet- BeNeLux markt nog steeds op bijna 23,5x EBITDA minus recurring capex gewaardeerd. Is er werkelijk sprake van significante onderwaardering?

De niet-BeNeLux landen zien een daling van EBITDA minus recurring capex en deze halveert ongeveer (serieus!) als je ook nog normaliseert voor de lagere energielasten. Om het in perspectief te plaatsen: BeNeLux is verantwoordelijk voor 30% van het clubbestand en draagt voor c. 85% bij aan de cash. Maw de waardevernietiging buiten de BeNeLux neemt steeds grotere vormen aan (door halsstarrig in nieuwe clubs te blijven investeren).

Het aantal leden in de 1.402 clubs uit 2024 groeide met niet meer dan c. 100.000 leden. In dat tempo ben je nog c. 6,5 jaar verwijderd voordat deze clubs een gemiddelde bezetting kennen van 3.250 (en dan te bedenken dat de BeNeLux clubs al bomvol zaten en nu (weer) de hoogste groei per club lieten zien).

Begrijpt iemand hoe het mogelijk is dat je cash bancaire rentelasten (dus ex convertible) met meer dan 50% zijn gestegen terwijl je gemiddelde non-convertible schuld met maar 20% toeneemt en de euribor ook nog eens is gedaald in de afgelopen 12 maanden?

Dan nog even inzoomen op de capex: totaal €328mm. Waarvan €105mm recurring. De RSG acquisitie staat niet onder capex maar kostte aan cash €31mm. Dan houden we dus €223mm over voor expansie capex voor 128 clubs (ex RSG). Dwz €1,7mm. M.a.w. het halve verhaal wordt verteld. De RSG acquisitie heeft dus incl. ombouw capex all-in €2mm per stuk gekost. Oftewel c. €1.000 per lid. Sinds vandaag waardeert de markt een BF-lid op nog geen €515/-. Heeft management zich hier een oor aan laten naaien?
Ik snap niet dat je het dan niet eens bent met de strategie wijziging om minder clubs te openen en bestaande clubs met name in Frankrijk te verbeteren.
Mocht dit geen resultaat geven in ebita marge en FCF dan wordt het tijd om Frankrijk in de etalage te zetten
Dirk diggler
1
quote:

VforVermogen schreef op 12 maart 2025 19:20:

Omzet in Frankrijk gegroeid van 507,5 naar 559,7 miljoen, dat is 10% groei. Ondertussen: opening van 77 clubs (10% groei), een grote immature clubbasis en groei van de membership yield. Dan is 10% groei van de omzet karig. In België en Nederland was het groeipercentage bijna net zo hoog als in Frankrijk, terwijl in die landen sprake is van een grote mature clubbasis en in beide landen samen slechts 10 clubs zijn geopend.
Dan is het toch logisch om wat meer in te zetten om de bestaande clubs in Frankrijk meer mature te krijgen dan in te zetten op nieuwe clubs!
Meerdanjebestkanjenietdoen
2
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 13 maart 2025 07:38:

Euronext verwacht een sterke rebound en een opening in de 19,XX!!
bron: live.euronext.com/nl/product/equities...
eerst maar eens wachten op de werkelijke opening. Iedereen kan er nu orders inzetten en om 8.59 weer uit halen..
The Third Way...
2
Net naar de call van gisteren geluisterd, wat viel op:

> De sfeer was veel minder dan voorheen. Duidelijk dat de analisten veel kritischer zijn en laten doorschijnen dat er minder credibiliteit is.

> De franchise gaat pas in 2026-7 omzet genereren met aanloopverliezen.

> De nieuwe CFO komt niet goed over.

> Eerst stellen dat de 2026 herfinanciering uit FCF en banklijnen zou kunnen worden gehaald en daarna na een calculatie van een analist op de vraag of een aandelenemissie een mogelijkheid is antwoorden: ja, is niet best. Voeg daarbij dat het blijkbaar de bedoeling is om de 2026 vervaldag af te wachten en de onzekerheid is fors toegenomen, en dat zal dus nog een dik jaar zo blijven.

> Die 330 clubs 24/7 open stellen in Frankrijk kost 35 mln oftewel jaarlijks 100k per club. Dat duurt op zijn best volgens management jaren voordat je genoeg leden erbij hebt om daar rendement op te halen (reken maar uit hoeveel).

> Nog steeds niet veel landeninfo. Op de vraag of er dan tenminste kan worden aangegeven hoeveel de ROIC op een mature Franse club is werd geantwoord dat... dit opgezocht moet worden. Zelf ook maar ff een email naar IR sturen om die info te krijgen.

Begrijp nu de herneming van de forse koersval erna...
Pedro Ines Kuilen
0
quote:

The Third Way... schreef op 13 maart 2025 07:43:

> De sfeer was veel minder dan voorheen. Duidelijk dat de analisten veel kritischer zijn en laten doorschijnen dat er minder credibiliteit is.

> Eerst stellen dat de 2026 herfinanciering uit FCF en banklijnen zou kunnen worden gehaald en daarna na een calculatie van een analist op de vraag of een aandelenemissie een mogelijkheid is antwoorden: ja, is niet best. Voeg daarbij dat het blijkbaar de bedoeling is om de 2026 vervaldag af te wachten en de onzekerheid is fors toegenomen, en dat zal dus nog een dik jaar zo blijven.

> Die 330 clubs 24/7 open stellen in Frankrijk kost 35 mln oftewel jaarlijks 100k per club. Dat duurt jaren voordat je genoeg leden erbij hebt om daar rendement op te halen (reken maar uit hoeveel).

> Nog steeds niet veel landeninfo. Op de vraag of er dan tenminste kan worden aangegeven hoeveel de ROIC op een mature Franse club is werd geantwoord dat... dit opgezocht moet worden. Zelf ook maar ff een email naar IR sturen om die info te krijgen.

En wat is je GAK? Mijne is 17,XX! Je zegt dat je de forse koersval begrijpt, maar begrijp je dan ook de sterke rebound die vandaag gaat komen?
Realistisch
4
Goedemorgen,

Er moet me toch even iets van het hart. Normaal lees ik mee en ben ik niet actief in gesprekken. Om het zuiver te houden, ik ben gister aandeelhouder BFIT geworden. Belang is dus omhoog gericht.

Waarom ik me even roer. Ik zie hele uitgebreide analyses in het topic verschijnen. Mensen die serieuze moeite doen en hebben gedaan om naar hun inzichten i.c.m. de cijfers hun mening te geven over het aandeel. Waardering hiervoor! Fundamenteel naar het aandeel gekeken dus.

Zelf kijk ik meer naar de grafieken. Een andere strategie. Dit werkt voor mij prima. Ik vind het leuk om hier en daar ook andere inzichten te lezen.

Waar ik niks mee heb zijn mensen / beleggers die alleen hun positie napraten of roeptoeteren zonder onderbouwing waarom het "ruk' is. Waarom het alleen maar naar beneden kan zonder onderbouwingen. Ook hier verwacht ik een reactie op maar die laat ik op voorhand verder waaien.

Back to the fundamentals. Ik heb er naast mijn keuze om naar plaatjes (TA) te kijken er wel vertrouwen in. De fundamentele reden die ik zie is namelijk de activistische aandeelhouders! 1 met 10% belang in BFIT en 1 met nog net geen 1%. Die van 10% is interessant imo. Deze investeerders gaan niet met ruim 7 miljoen aandelen in BFIT zitten om hun positie te zien verdampen. Ze zien potentie en ik denk dat ze hun positie zullen aanwenden in welke vorm dan ook om de potentie uit BFIT te krijgen. Met een 10% belang heb je denk ik snel al een geïnvesteerd belang 100-140 miljoen euro.

Ik wens iedereen heel veel succes en mooie winsten toe.
Pedro Ines Kuilen
2
IK hoop op mijn vierde Double Digits stijging in twee weken tijd!! Het is mogelijk met een sterke rebound!! IK wens net als Realistisch iedereen heel veel succes en mooie winsten toe!!
Dirk diggler
0
quote:

The Third Way... schreef op 13 maart 2025 07:43:

> Die 330 clubs 24/7 open stellen in Frankrijk kost 35 mln oftewel jaarlijks 100k per club. Dat duurt op zijn best volgens management jaren voordat je genoeg leden erbij hebt om daar rendement op te halen (reken maar uit hoeveel).

Best wel wat interpretaties van jou:
Sfeer kritisch, CFO komt niet over

Volgens het nieuwsbericht wordt de FCF voor de schuld gebruikt 2,4 naar 2,0 .

100k per club rendabel? Lijkt me inderdaad behoorlijk veel. We gaan het zien ik ken de markt niet in Frankrijk

Meer landeninfo zou ook misschien wel concurrentie gevoelig info zijn
Eva
0
quote:

The Third Way... schreef op 13 maart 2025 06:08:

[...]
Mooie analyse Eva, welkom (kortstondig?) terug.

In essentie heeft BFIT sinds covid met drie problemen te kampen die het mismanaged:

1. Clubs: kosteninflatie
De focus op ROIC is fout omdat die geen rekening houdt met 'time value of money' en onderhoud. Verduidelijking: een individuele clubuitbater van een nieuwe club leeft tevree van de 100k die hij jaarlijks verdient bij een 30% ROIC. Tien jaar later is de ROIC nog steeds 30%, maar door 50% cumulatieve inflatie is 100k veel te weinig voor hem om van te leven. En die 10j oude club behoeft steeds meer onderhoud, wellicht volledige renovatie. Kortom, hij zit diep in de shit. De voormalige EBITDA marge van 50% raakt namelijk steeds verder uit zicht. Maar volgens de BFIT rekenmethode gaat het nog steeds briljant.

2. Overhead
Kheb daar in de 2023 intro al een uitvoerige analyse op losgelaten ("een Rolls Royce bouwen om hem dan in de garage te parkeren"). De essentie is dat de vaste kosten zijn geëxplodeerd:
2019: 65 mln
2022: 112 mln
2024: 148 mln

Ook tov. de omzet is er duidelijk sprake van 'operational deleverage' ipv. schaalvoordelen. De nieuwe CFO roept dan trots dat er wat achter de komma is verbeterd...

Let echter bv. op de DEBT / EBITDA ratio, ondanks het fors terugbrengen van de clubaanwas is die sinds H1 2023 (na de post-covid inhaalslag) niet gedaald! De reden daarvoor is hierboven uitgelegd. Die andere KPI, de geroemde FCF/aandeel is irrelevant wanneer die FCF via investeringen in vooral Frankrijk (met negatieve EBITDA en dus dieprode bottom-line) weer verbrast wordt. Erger nog, die FCF is zo eigenlijk bijna een contra-indicator want die leidt tot waardevernietiging het jaar erna. Een neergaande spiraal die zichzelf versterkt.

3. Verdienmodel
Waar er in de Benelux nauwelijks concurrentie is en de clubs overvol zitten wordt het plan om verder te verdichten niet uitgevoerd. Mega jackpot op korte termijn, steeds wijder openstaande deur voor concurrentie op langere termijn.

In de "groeilanden" is er wel toenemende concurrentie, vooral in Frankrijk post-covid. BFITs verdienmodel zit geklemd tussen goedkopere aanbieders gericht op beginners en "minder geïnteresseerde" leden enerzijds en maar iets duurdere Best Value clubs voor reguliere sporters anderzijds. BFITs argument is dat nabijheid de differentiërende KPI is en derhalve blijft BFIT maar verdichten. Inherent risico is duidelijk waarneembaar in Frankrijk, wat als dit niet zo is? Dan leiden die steeds grotere investeringen tot steeds meer waarde vernietiging.

Het trieste is dat dit alles oplosbaar is met een professioneel management en niet een founder en zijn newbie CFO, nota bene zonder enige ervaring. Maar de eigenwijze Moos trapt steeds harder door en communiceert steeds minder. De laatste presentatie is daar een uitstekend voorbeeld van. De bovengenoemde problemen worden niet eens besproken, de presentatie is nog steeds het exact zelfde riedeltje als lang lang geleden.

Wat overblijft is mijn hoop dat hij gaat verkopen of professionele hulp inroept, maar ik ben bang dat deze eigenwijze man liever mee onder gaat met zijn levensproject dan zijn fouten erkennen. En sinds covid toon ik op deze draadjes aan hoe slecht het gemanaged wordt maar trek ik zelf niet de juiste conclusies. De hoop is nu dat we dicht bij de bodem zitten van wat zelfs Moos aanvaardbaar acht, net zoals Groen bij JET. En hopelijk komt er dan een bod...
Nee niet terug ik kwam alleen nog even 'naborrellen'

Jouw laatste punt verdient zeker aandacht. De 'formule' van BF komt in de BeNeLux aardig dicht bij haar hoogtepunt (wat onderscheidt haar bijv. nog van SportCity - behalve dan dat je flexibelere openingstijden hebt) en daarnaast lijkt helaas de marktdynamiek in de post-Covid groeilanden (nog) niet aan te slaan.

Al denk ik dat de koersreactie nu wel erg doorslaat blijf ik van het aandeel vandaan. Voor mij (als vrouw :-)) ooit een wijze les uit het verleden: 'eerst de vent dan de tent'. Moos heeft zich laten zien als een goed ondernemer die mbv van 3i HealthCity fantastisch heeft geherpositioneerd naar BF. Naar mijn idee is hij niet langer de man die de oplossing aandraagt voor de herpositionering van het merk in de resp. deelmarkten.

De RvC is een stel klunzen die hun oren laat hangen naar de DGA en BCM. Had de CFO (die je zelf hebt geselecteerd of was het het veto van Moos?) de kans geboden een spetterende presentatie te geven waarbij de voor de hand liggende problemen werden geduid en doelstellingen voor werden geformuleerd. Dan was deze afstraffing niet nodig geweest.

Dank ihb aan jou (maar ook vele anderen) voor je uitgebreide bijdragen die mij zeker hebben geholpen in mijn beslissingsproces
The Third Way...
0
quote:

Dirk diggler schreef op 13 maart 2025 08:11:

[...]

1. Best wel wat interpretaties van jou:
Sfeer kritisch, CFO komt niet over

2. Volgens het nieuwsbericht wordt de FCF voor de schuld gebruikt 2,4 naar 2,0 .

3. 100k per club rendabel? Lijkt me inderdaad behoorlijk veel. We gaan het zien ik ken de markt niet in Frankrijk

4. Meer landeninfo zou ook misschien wel concurrentie gevoelig info zijn
1. Sinds 2018 volg ik BFIT nauwgezet en wordt hier gedeeld. Je kunt terugzien hoe het verandert, ook hoe de analisten achter de muziek aanlopen. Inderdaad kritisch, hopelijk wordt niemand blind verliefd op een aandeel.

2. Klopt, dankzij vooral minder FCF in Frankrijk. Hou er overigens rekening mee dat BFIT steeds meer zijn doelen niet haalt.

3. Goed, dan zal ik het voorrekenen: uitgaande van een member yield van 25 euro heb je 333 extra leden nodig voor break-even en 500 voor een 50% EBITDA marge. Dat is 11% tot 15% meer leden per club. Best wel veel die lid moeten worden voor 's nachts open blijven. En.... de kosten lopen weer verder op.

4. Eens, er moet een balans gevonden worden tussen aandeelhouders zo goed mogelijk inlichten en bedrijfsgeheimen weggeven. Nu zijn er overigens websites (achter paywalls) waar via interviews dit soort informatie anekdotisch beschikbaar is. En professionele aandeelhouders hebben de kritische massa om dit zelf uit te zoeken en zo een voordeel te winnen tov. de 'dumb money'. Laat onverlet dat onwaarheden (zie vorige draadjes) en te weinig informatie niet goed is. Vergeet niet, een CEO moet je ook zien als de bewaarder van jouw spaarcentjes, en vice versa. Hij heeft een zorgplicht...
The Third Way...
0
quote:

Eva schreef op 13 maart 2025 08:36:

[...]

...
Al denk ik dat de koersreactie nu wel erg doorslaat blijf ik van het aandeel vandaan. Voor mij (als vrouw :-)) ooit een wijze les uit het verleden: 'eerst de vent dan de tent'. Moos heeft zich laten zien als een goed ondernemer die mbv van 3i HealthCity fantastisch heeft geherpositioneerd naar BF. Naar mijn idee is hij niet langer de man die de oplossing aandraagt voor de herpositionering van het merk in de resp. deelmarkten.
...
Dank ihb aan jou (maar ook vele anderen) voor je uitgebreide bijdragen die mij zeker hebben geholpen in mijn beslissingsproces
Ja, bij elke koersreactie slaat het door en daarna gaat het weer wat beter. Zoals eerder besproken, dat is imho te wijten aan de Management discount die erop zit en telkens bij een update geactualiseerd wordt. Gister werd die echter wel weer wat groter, Moos heeft iemand nodig die hem tegengewicht kan bieden. Maar bestaat die?

Heel benieuwd naar het RvC rapport. Weer nietszeggend of eindelijk "positief kritisch"...
Visiona
0
quote:

Kreidedi schreef op 12 maart 2025 18:36:

[...]

Ik ben als BF klant best blij met de 24/7 verandering bij mijn lokale club. Je ziet dat het rustiger is als jij gaat omdat anderen op andere tijden gaan. Effectief verruim je de capaciteit van de club. De gebruikerservaring is enerzijds verbeterd doordat je niet zo lang hoeft te wachten om je volgende oefening te doen, anderzijds neemt de rommel wel flink toe: werknemers kunnen niet de downtime gebruiken om rondslingerende gewichten op te ruimen.
Eens, en de rommel verschilt erg per club. Ik ging relematig naar verschillende clubs. In sommige clubs boeit het de leden en medewerkers niets, in andere clubs heb je leden en medewerkers die wel de spullen opruimen. Kan basic fit weinig aan doen.
Opwegnaar
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 13 maart 2025 07:56:

IK hoop op mijn vierde Double Digits stijging in twee weken tijd!! Het is mogelijk met een sterke rebound!! IK wens net als Realistisch iedereen heel veel succes en mooie winsten toe!!
Je blaast erg veel en vaak , maar hebt weinig te melden. Dat IK is een M............. complex.
Cloverleaf
0
quote:

Realistisch schreef op 13 maart 2025 07:46:

Goedemorgen,

Er moet me toch even iets van het hart. Normaal lees ik mee en ben ik niet actief in gesprekken. Om het zuiver te houden, ik ben gister aandeelhouder BFIT geworden. Belang is dus omhoog gericht.

Waarom ik me even roer. Ik zie hele uitgebreide analyses in het topic verschijnen. Mensen die serieuze moeite doen en hebben gedaan om naar hun inzichten i.c.m. de cijfers hun mening te geven over het aandeel. Waardering hiervoor! Fundamenteel naar het aandeel gekeken dus.

Zelf kijk ik meer naar de grafieken. Een andere strategie. Dit werkt voor mij prima. Ik vind het leuk om hier en daar ook andere inzichten te lezen.

Waar ik niks mee heb zijn mensen / beleggers die alleen hun positie napraten of roeptoeteren zonder onderbouwing waarom het "ruk' is. Waarom het alleen maar naar beneden kan zonder onderbouwingen. Ook hier verwacht ik een reactie op maar die laat ik op voorhand verder waaien.

Back to the fundamentals. Ik heb er naast mijn keuze om naar plaatjes (TA) te kijken er wel vertrouwen in. De fundamentele reden die ik zie is namelijk de activistische aandeelhouders! 1 met 10% belang in BFIT en 1 met nog net geen 1%. Die van 10% is interessant imo. Deze investeerders gaan niet met ruim 7 miljoen aandelen in BFIT zitten om hun positie te zien verdampen. Ze zien potentie en ik denk dat ze hun positie zullen aanwenden in welke vorm dan ook om de potentie uit BFIT te krijgen. Met een 10% belang heb je denk ik snel al een geïnvesteerd belang 100-140 miljoen euro.

Ik wens iedereen heel veel succes en mooie winsten toe.
Men mist in de fundamentals de “moat”. Er is nauwelijks van moat sprake en die lijkt zelfs meer gedempt te worden. CEO is te oud en heeft een jaknikker management vermoedelijk opgericht. 2 ingrediënten om op de fles te gaan.
Ik zit er overigens in om mijn eigen idee vs overige fundamentals in t ongelijk te krijgen. Maar denk dat de cijfers niet zo goede voorbode zijn.
Het is wel (nog) een goede overname kandidaat.
Stroop
2
quote:

The Third Way... schreef op 13 maart 2025 08:44:

[...]
1. Sinds 2018 volg ik BFIT nauwgezet en wordt hier gedeeld. Je kunt terugzien hoe het verandert, ook hoe de analisten achter de muziek aanlopen. Inderdaad kritisch, hopelijk wordt niemand blind verliefd op een aandeel.

2. Klopt, dankzij vooral minder FCF in Frankrijk. Hou er overigens rekening mee dat BFIT steeds meer zijn doelen niet haalt.

3. Goed, dan zal ik het voorrekenen: uitgaande van een member yield van 25 euro heb je 333 extra leden nodig voor break-even en 500 voor een 50% EBITDA marge. Dat is 11% tot 15% meer leden per club. Best wel veel die lid moeten worden voor 's nachts open blijven. En.... de kosten lopen weer verder op.

4. Eens, er moet een balans gevonden worden tussen aandeelhouders zo goed mogelijk inlichten en bedrijfsgeheimen weggeven. Nu zijn er overigens websites (achter paywalls) waar via interviews dit soort informatie anekdotisch beschikbaar is. En professionele aandeelhouders hebben de kritische massa om dit zelf uit te zoeken en zo een voordeel te winnen tov. de 'dumb money'. Laat onverlet dat onwaarheden (zie vorige draadjes) en te weinig informatie niet goed is. Vergeet niet, een CEO moet je ook zien als de bewaarder van jouw spaarcentjes, en vice versa. Hij heeft een zorgplicht...
Dat 3de punt was ook zo awkward in de call. Die analisten kwam ermee dat er dan wel heel veel nieuwe leden nosig zijn om die kosten te dekken. Daar werd eerst een beetje half opgereageerd en toen kwam de analist met het feit dat de roic ook 30 procent moet zijn en dat het eigenlijk dus nog meer leden waren en toen hoorde je die man van bfit zo twijfelende toegeven dat het klopte wat de analist zei.

Sowieso was het een vreemde conference call leek weinig zelfverzekerdheid uit te stralen

Ik blijf wel positief hoor. Zeker dat het in Frankrijk krijg tegen valt maar als je gewoon naar het verdien vermogen kijkt dan is het echt spotgoedkoop. Zeker als je straks richting marges gaat die planet fitness maakt, zelfs al tik je de helft van de marge aan van planet fitness dan is het echt spotgoedkoop op basis van de cf voor opening nieuwe clubs
785 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13 mrt 2025 10:03
Koers 17,830
Verschil -0,390 (-2,14%)
Hoog 18,690
Laag 17,610
Volume 338.699
Volume gemiddeld 181.323
Volume gisteren 2.881.103

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront