Kijk, zo kan het ook ! Gewoon aan elkaar vertellen wat je doet en met welke overweging. En als een bezoeker het daar niet mee eens is, dan vooral beseffen dat het de keuze, de overweging van de poster is en het niet jouw overweging hoeft te zijn. Tenslotte ontstaat daardoor een markt.
Gewoon even tussendoor: Ik heb een grote Shell order uitstaan op 30,05 Hij kruipt ernaar toe. Zo heb ik altijd een stuk of wat limietorders staan. Zelf denk ik op zeikerige koersen, maar wat vergist een mens zich vaak. Zeker in deze tijden.
Zoals ik jullie al vaker heb verteld werk ik duidelijk vanuitt een veel luxere situatie; Ik ben geen trader en handel dus ook nauwelijks of niet. Er komt bij mij jaarlijks meer dan 3,1 miljoen NETTo dividend binnen en alleen al daarmee heb ik een verantwoordelijke taak dat weer "netjes" te investeren. Ik zit dus, voor mij gelukkig, niet met het dilemma van te moeten verkopen om iets anders op de beurs te kunnen kopen. DAT scheelt heel wat kopzorg want zelf vind ik het altijd een moeilijk te beantwoorden vraag: Welk aandeel zou je nu uit je portefeuille verkopen?
DAGELIJKS volgen van de markt leert je dat je net zo gemakkelijk goed kan scoren als er naast zitten. Dus begin ik er gewoon niet aan.
Ik heb ook aankoop RELX, de branchegenoot van WKluwer uitstaan: Op 42,70 limiet 2895 stuks..... Wacht rustig af.
Als straks "goud" toch zakt van 92000 de kilo naar 62000 de kilo, dan accepteer ik dat, want ik houd het nu in de kluis als pure zekerheid.
Allemaal spannende dagen!
Ennuh, het broeit toch om te middelen bij W Kl, maar wacht even verloop bij RELX af. Diversifiëren altijd de moeite.
Peter