Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

Vrijdag......kop boven water zien te houden

657 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 | Laatste
HansG020
0
quote:

Ursus arctos schreef op 5 augustus 2011 20:32:

[...]
Waarom zouden ze de lonen niet betalen, het is niet dat iemand er nu nog wat uit gaat trekken (behalve EIB/Zweedse overheid dmv onderpand EIB lening). Failliet is failliet, dus kun je rustig nog wat geld uitgeven.
De lonen zijn betaald vanuit GEM-lening, en die weten hun belangen zeer goed ten gelde te maken, wat dacht je van de koersschommelingen van de afgelopen dagen, is vooral het werk van GEM , ik wil nog niet zover gaan dat zij de anonieme bron zijn mbt de Amerikaanse investeerder, maar het helpt hen wel om de schommelingen in de koers te bewerkstelligen (en daar hebben zij baat bij)
williewilwel
0
[Modbreak IEX]: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

williewilwel schreef op 5 augustus 2011 20:46:

ik er maandag een te kopen en ik toch dat er wel een kwart saap mee verdiend heb.

duzzz zijk nie als er nie tegen kunt
lucas D
0
Lees hier nogal al eens dat Saab 100 miljoen moet aflossen voor dat ze kunnen opstarten.

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/swedis...,1

In bovenstaand bericht staat 10 miljoen.

Nu kan het zijn dat de één kronen bedoeld en de ander euro's.

Het is wel zo duidelijk om één muntsoort aan te houden.

lucas D
[verwijderd]
0
quote:

larstig schreef op 5 augustus 2011 20:36:

[...]

ik denk ook niet dat ze failliet zijn.

anders was de stekker er al lang uitgetrokken en waren niet nu nog spelers die er geld in willen steken want wat hebben die andere spelers aan een bedrijf waar nooit meer iets uit komt?

Wie steekt er geld in, behalve de daytrader die hier te laat op de verkoopknop heeft gedrukt. Momenteel komt er alleen geld binnen via ons.
China denk ik dat er uiteindelijk geen cent in steekt, ze kopen liever de resten op na faillissement.
[verwijderd]
1
quote:

lucas D schreef op 5 augustus 2011 20:58:

Lees hier nogal al eens dat Saab 100 miljoen moet aflossen voor dat ze kunnen opstarten.

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/swedis...,1

In bovenstaand bericht staat 10 miljoen.

Nu kan het zijn dat de één kronen bedoeld en de ander euro's.

Het is wel zo duidelijk om één muntsoort aan te houden.

lucas D
Het is euro's maar de media schrijft elkaar na en heeft helaas weinig verstand van zaken. Ze halen de rekeningen bij de Swedisch Enforcement Agency en de schulden aan leveranciers door elkaar. Bij de SEA staan slechts een paar aangemeld maar de werkelijke schulden zijn veel groter.
www.iex.nl/Forum/Topic/1267545/1/Schu...
[verwijderd]
0
Overigens hield ik daar nog onvoldoende rekening met de vaste lasten van Saab, alle leningen, lonen, contracten etc kosten Saab zo'n 5ton per dag. Dit is de reden waarom ze ineens geen geld meer hadden voor de salarissen.
HansG020
0
quote:

Ursus arctos schreef op 5 augustus 2011 21:36:

[...]
Het is euro's maar de media schrijft elkaar na en heeft helaas weinig verstand van zaken. Ze halen de rekeningen bij de Swedisch Enforcement Agency en de schulden aan leveranciers door elkaar. Bij de SEA staan slechts een paar aangemeld maar de werkelijke schulden zijn veel groter.
www.iex.nl/Forum/Topic/1267545/1/Schu...

En het is ook nog eens een artikel uit de Telegraaf :-)
[verwijderd]
0
quote:

latuur schreef:

dow jones in de + gesloten...wordt een mooie dag maandag :)
een groene of rode dow of aex heeft nimmer invloed op de koers van saab.....de realiteit bevestigd vaak zelfs het tegenovergestelde.
[verwijderd]
0
quote:

etap schreef op 5 augustus 2011 20:14:

Ik heb alle vertrouwen in dat het goedkomt. Ik heb vandaag mijn belang uiteindelijk vergroot. Als het geheel was opgegeven waren de lonen ook niet meer betaald.
Ik ben ook blijven zitten in de hoop dat er in het weekend of maandag voorbeurs goed nieuws komt! Al met al denk ik dat de koers komende week wel omhoog gaat en dat VM Saab voor de korte termijn wel zal redden! Of saab over 5 jaar er nog is??
[verwijderd]
0
quote:

Guuruu schreef:

[...]

Ik ben ook blijven zitten in de hoop dat er in het weekend of maandag voorbeurs goed nieuws komt! Al met al denk ik dat de koers komende week wel omhoog gaat en dat VM Saab voor de korte termijn wel zal redden! Of saab over 5 jaar er nog is??
lets hope you are right Guru JI.
[verwijderd]
0
En nu ^$%$@&@* slapen jullie!

Het was een zware dag vandaag.

Binnen nu en 58 uurtjes weten we meer!
[verwijderd]
0
quote:

Ursus arctos schreef op 5 augustus 2011 21:33:

[...]
Wie steekt er geld in, behalve de daytrader die hier te laat op de verkoopknop heeft gedrukt. Momenteel komt er alleen geld binnen via ons.
China denk ik dat er uiteindelijk geen cent in steekt, ze kopen liever de resten op na faillissement.
Om het te redden moet we dus allemaal zo hoog mogelijk kopen en zo laag mogelijk er weer uit.
-}}
[verwijderd]
0
quote:

Guuruu schreef op 5 augustus 2011 22:46:

[...]

Ik ben ook blijven zitten in de hoop dat er in het weekend of maandag voorbeurs goed nieuws komt! Al met al denk ik dat de koers komende week wel omhoog gaat en dat VM Saab voor de korte termijn wel zal redden! Of saab over 5 jaar er nog is??
china automobile is er dan nog.
Hoe t gaat weet ik niet maar dat ze het in handen krijgen staat voor mij vast.
[verwijderd]
0
Goede morgen,

Ik vond dit nog ff op een spaanse website.misschien nog interresant.

www.elconfidencial.com/motor/2011/08/...

Vertaling van het Spaans in het Nederlands

Een jaar van nieuw begin en hoewel Saab erg moeilijk zijn geweest, lijkt het erop dat geleidelijk begon de situatie te normaliseren. Leiden van de onderneming is een Nederlander, Victor Muller, een liefhebber van Spanje en meer specifiek, Palma de Mallorca, waar ze woont.

De Zweedse Automobile Company, de nieuwe eigenaar van het merk Saab, moet haar financiële positie. In de afgelopen maanden zijn er verschillende storingen in de productie wegens gebrek aan betaling aan leveranciers. Daarnaast, vorige week de arbeiders nog niet genomen van hun salaris, wat ze zouden kunnen doen na een verkoop van de aandelen van de vennootschap. In augustus is de fabriek is gesloten voor vakantie, en zijn daardoor bijzonder moeilijke tijd voor het bedrijf.

Victor Muller is een visionaire ondernemer. Het is een groot expert in ingewikkelde situaties te doen herleven bedrijven en als hij de situatie van Saab en zijn vertrek van General Motors bestudeerd, aarzelde geen moment. Het potentieel was ongelooflijk, het was als een ruwe diamant, zoals hij zei.

Muller Spyker in 2000 opgericht en in 2010 kocht Saab. Spyker onlangs verkocht aan de Russische miljardair tot de liquiditeit Antonov te krijgen. In mei kwam tot een overeenkomst met een Chinese distributeur, Pang Da, voor de distributie van Saab auto's op Chinese bodem, die reeds is het eerste wereldwijde automarkt.

Pang Da is de belangrijkste distributeur van de Chinese markt, met meer dan 1.100 dealers, die meer dan 20 internationale merken in China. De omzet in 2010 was 6.000 miljoen euro.

Daarnaast heeft Muller ook een akkoord bereikt om Saab-modellen produceren in China. Een must voor out-performance potentieel van het Zweedse merk. In dit geval Youngman (Lotus Zhejiang Youngman Automobile Co) heeft een joint venture om Saab te bouwen in dat land.

In dit geval is Saab zet de technische ontwikkeling, terwijl het Chinese bedrijf is verantwoordelijk voor de financiering van het project. Op dit moment China heeft een sterke koopkracht, terwijl de technologische macht is nog zeer beperkt en daarmee ook de overeenkomst.

Saab is het krijgen van een goede basis voor de toekomst, maar dit moet nog meer geld. Antonov wil investeren in het bedrijf, maar werd geweigerd door de Europese Investeringsbank. Daarom is Muller voorbereiding van een overeenkomst met Antonov naar een Zweedse maatschappij te verwerven, maar eerst moet je aan de Europese Bank, 30 miljoen euro terug te betalen.

Om te beginnen het nieuwe project zal vormen twee joint venture, een productie-en een distributie. In de eerste, en Saab Youngman hebben elk 45% van het bedrijf, terwijl Da Panga houdt de resterende 10%. Als voor de andere joint venture, die de distributie verzorgt, Youngman en Saab zijn 33%, terwijl Da Panga houdt de resterende 34%.

Naar aanleiding van deze overeenkomsten, het bestuur van de nieuwe Zweedse Automobile hebben negen bestuurders, vijf van de Zweedse merk, en twee van elk van de twee verbonden Chinese bedrijven.

De situatie verbetert als ze bewegen Saab dagen en met vermelding van de nieuwe regelingen. De volgende 31 start opnieuw de productie in Zweden Trollhättan fabriek. Op dit moment heeft het bedrijf 11.000 orders, waarvan er 3000 overeen met een verzoek van China.

Tezamen bieden deze orders vertegenwoordigen meer dan 270 miljoen euro zal ongetwijfeld van pas komen voor de rekeningen van de nieuwe maatschappij. Tot nu toe, Saab gaat verder. Op 9-3 en 9-5 zijn op dit moment te koop zal worden toegevoegd in de maand oktober 9-4X crossover segment een Premium geproduceerd in GM-fabrieken in Mexico en dat hebben wij al gesproken in deze sectie.

En een maand later, in november, zal op de markt wanneer de wagen variant van de 9-5 model met groot succes in de internationale markten, maar met weinig potentieel in Spanje. En 2012 zal zijn als het lanceert de nieuwe 9-3, een innovatief model waarin het merk werkt al vele maanden.

Het was ook net gestart met een beperkt bereik van de 9-3 Cabriolet, Onafhankelijkheid Edition, waarvan er slechts 366 stuks worden gemaakt en die is gestart om 25 jaar de Saab Cabriolet en de eerste verjaardag van de oprichting van de nieuwe Saab herdenken . Het model is gebaseerd op de Aero afwerking en is verkrijgbaar in de turbo-benzine, diesel en BioPower, waarvan het interieur is te zien in deze foto.

Als de plannen voor de Chinese markt zijn ook erg ambitieus. U hebt een joint venture voor de drie nieuwe modellen te ontwikkelen. Is de kleine 9-1, een SUV groter dan de 9-4X en 9-6X worden genoemd en tot slot een grote salon en het premium segment op de 9-5, 9-7 te s Ellam. Deze twee modellen zijn ontworpen als een prioriteit voor de Chinese markt, maar hebben ook een goede ontvangst in Amerika.

Hoewel de situatie is ingewikkeld, Saab is nu, een paar dagen om de productie te hervatten, meer levend dan ooit. In een tijd waarin Volvo is in handen van een Chinees bedrijf en Jaguar en Land Rover vanuit India een andere, deze overeenkomst met twee Chinese bedrijven, Saab lijkt goed op schema.
657 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
919,47  +3,20  +0,35%  04 feb
 Germany40^ 21.488,90 -0,08%
 BEL 20 4.277,18 +0,08%
 Europe50^ 5.259,87 -0,09%
 US30^ 44.564,60 0,00%
 Nasd100^ 21.566,50 0,00%
 US500^ 6.037,64 0,00%
 Japan225^ 39.118,70 0,00%
 Gold spot 2.851,84 +0,29%
 EUR/USD 1,0384 +0,04%
 WTI 72,49 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

EXOR NV +3,66%
Air France-KLM +3,39%
ADYEN NV +3,04%
PROSUS +2,51%
Ahold Delhaize +2,32%

Dalers

TomTom -14,17%
EBUSCO HOLDING -9,81%
VASTNED -2,41%
Accsys -2,24%
HEIJMANS KON -2,06%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront