Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro 2025

3.090 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 | Laatste
Jalen
2
quote:

objectief schreef op 1 maart 2025 09:56:

Fugro is duidelijk een risicovol aandeel, want de resultaten en koers gaan door de jaren fors op en neer.
Ik heb een positie en de korte koersopleving gisteren was een teleurstelling.
Hieruit valt een les te trekken; dit is geen aandeel om (relatief) groot in te beleggen.
Voor wat betreft de koers geef ik je gelijk, wat betreft de resultaten niet. Year-on-year presteert Fugro de laatste jaar uitstekend en blijkt haar strategie en de ingezette zgn turnaround gewoon succesvol. De CEO en zijn team zijn zonder uitzondering transparant in hun verwachtingen. Ik krijg soms het idee dat hun eerlijkheid naar de markt toe over risico's zo ongewoon is, dat de koers hier harder voor wordt afgestraft dan inhoudelijk gezien terecht is. De markt verwacht kennelijk meer mooipraterij dan gebruikelijk is. Reden misschien dat ik me ook thuis voel bij Fugro. Het bedrijf is gewoon recht door zee.
Stefinstocks
0
quote:

Jalen schreef op 1 maart 2025 17:30:

[...]

Idem. De vertoning in het Witte Huis was beschamend en zonder precedent. Het tandem Trump/Vance doet gemene zaken met de Russen en behandelt vrienden inmiddels als vijanden.

Vanuit geopolitiek standpunt begeven we ons op een keerpunt. Als de EU niet in hoog tempo accelereert in de opbouw van militaire slagkracht, wachten ons donkere dagen.
Het is een enge situatie Jalen.
Jalen
0
quote:

Money Never Sleeps schreef op 1 maart 2025 11:17:

[...]
Als Zelensky kan bedingen dat de veiligheid gegarandeerd is, kan hij tekenen. Anders moeten UK , Duitsland , Frankrijk en de rest hem gewoon gaan helpen. Zou Turkeije een mooie partner zijn hierin? Die hebben echt een heel groot leger.
Toevallig hadden we het hier thuis vanmorgen ook over. De EU en Turkije weten elkaar te vinden als de druk hoog is en Erdogan - ongeacht wat je vindt van zijn politiek - deinst niet terug van een stukje confrontatie.
Jalen
0
Veel goede posts op het forum de afgelopen dagen, veel duimpjes uitgedeeld zojuist-;) De koers moest wat veren laten de afgelopen tijd - maar het forum profiteert hier duidelijk van. Top!
objectief
0
quote:

Jalen schreef op 1 maart 2025 17:44:

Veel goede posts op het forum de afgelopen dagen, veel duimpjes uitgedeeld zojuist-;) De koers moest wat veren laten de afgelopen tijd - maar het forum profiteert hier duidelijk van. Top!
Ik profiteer totaal niet (en de meeste anderen bijna zeker ook niet): we zitten op een dik verlies.
Mailbox
0
quote:

Jalen schreef op 1 maart 2025 17:44:

Daar schieten we weinig mee op. Ik had het liever andersom gezien.
Incognito
0
quote:

aandeeltje! schreef op 28 februari 2025 20:25:

[...]

De votaliteit was vandaag vrij groot bij Fugro…
De optieprijzen worden door veel parameters beinvloed.
De voornaamste zijn : volatiliteit, verwachtingswaarde, tijdswaarde (langer lopende opties zijn duurder), rentestanden, enz enz
Opties houden ook rekening met tussentijdse dividendbetalingen. Opties na uitkering van het dividend , bvb juni series, maken Calls goedkoper en puts duurder.

De daling vd Call optiekoersen op vrijdag kan m.i. voornamelijk toegeschreven worden aan de daling vd verwachtingswaarde ( kans op grote koersreactie naar aanleiding vd jaarcijfers is verdwenen) omdat de overige parameters quasi gelijk zijn gebleven en de volatiliteit zeker niet is afgenomen.
Jalen
0
quote:

Mailbox schreef op 1 maart 2025 19:16:

[...]

Daar schieten we weinig mee op. Ik had het liever andersom gezien.
Nog meer dooddoeners in de pocket?
Jalen
0
quote:

objectief schreef op 1 maart 2025 18:22:

[...]

Ik profiteer totaal niet (en de meeste anderen bijna zeker ook niet): we zitten op een dik verlies.
Niemand - ook ik niet - zal van mening zijn dat een lage koers beter is dan een levendig forum. Kom op @objectief, je kunt beter dan dit.
junior192
0
quote:

Stefinstocks schreef op 1 maart 2025 17:38:

[...]
Het is een enge situatie Jalen.
Duitsland en Engeland geven in woorden al het goede voorbeeld, er gaan vele miljarden vrijgemaakt worden voor defensie en Oekraïne, dus hoop dat het lukt met een aantal tandjes erbij...
3.090 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 feb 2025 17:35
Koers 14,960
Verschil +0,080 (+0,54%)
Hoog 16,530
Laag 14,820
Volume 3.194.042
Volume gemiddeld 551.796
Volume gisteren 1.152.938

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront