Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2025

6.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 294 295 296 297 298 299 300 301 302 » | Laatste
Leon57
3
quote:

kassa! schreef op 26 februari 2025 13:39:

[...]

JET

Free cashflow 2024 104 miljoen Euro
Guidance 2025 100 miljoen Euro

Als JET vandaag pas de cijfers had gepresenteerd en er geen overname was, was de koers onderuit gegaan op de outlook. Deze als geheel was minder dan analisten hadden verwacht.
zou het kunne dat de outlook mager is om een hoger bod te frustreren, terwijl bij geen bod een reële outlook zou zijn gekomen
Pedro Ines Kuilen
0
De yanks zijn wakker en worden over een uur actief op de beurs!! Toch verwacht ik eerder een bod nabeurs dan voorbeurs voor de yanks!!
Daann
0
De optiekoersen bij JET begrijp ik niet. 4 euro voor een put 20 dec 2026? ChatGPT zegt dat die waardeloos verloopt als het bod gestand wordt verklaart. m.a.w. er zijn traders die denken dat dit niet het geval zal zijn.
JdH jet realist €10 Nebius $100
2
quote:

Leon57 schreef op 26 februari 2025 13:58:

[...]

zou het kunne dat de outlook mager is om een hoger bod te frustreren, terwijl bij geen bod een reële outlook zou zijn gekomen
Deden ze dat de jaren ervoor ook? Het is in lijn met voorgaande jaren.
Je kon al zien in h1 dat er meer investeringen nodig waren in Europa. Jitse zei ook als reden van de overname dat Prosus flink kan investeren in Europa. Plus het mega salaris dat hij krijgt en zo krijgen de grootaandeelhouders die miljarden hebben geïnvesteerd nog een laatste Fuck You van Jitse.
Tordan
1
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 26 februari 2025 14:21:

De yanks zijn wakker en worden over een uur actief op de beurs!! Toch verwacht ik eerder een bod nabeurs dan voorbeurs voor de yanks!!
Ach morgenvroeg is ook prima, is lekker wakker worden.
kassa!
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 26 februari 2025 14:21:

Wereldwijd worden de meeste overnames op een maandag aangekondigd. Lijkt ook logisch, op de vrije zaterdag en zondag kunnen de puntjes op de i gezet worden. En mocht er dan toch wat uitlekken, no problemo de beuzen zijn dicht.
Up&Down
0
quote:

Daann schreef op 26 februari 2025 14:22:

De optiekoersen bij JET begrijp ik niet. 4 euro voor een put 20 dec 2026? ChatGPT zegt dat die waardeloos verloopt als het bod gestand wordt verklaart. m.a.w. er zijn traders die denken dat dit niet het geval zal zijn.
Dat heeft chatgpt dan fout. Als het aandeel van de beurs wordt gehaald wordt de waarde van de optie op dat moment berekend en verrekend. Dit geldt niet alleen voor de intrinsieke waarde (in dit geval 30 cent bij deze optie) maar ook de tijdswaarde van eind 25 nog 1 jaar. Zelfs een optie C25 dec 26 kent bij een succesvol bod van 20,30 dan nog waarde. En ook dus een P15 dec 26
Daann
0
quote:

Up&Down schreef op 26 februari 2025 14:34:

[...]

Dat heeft chatgpt dan fout. Als het aandeel van de beurs wordt gehaald wordt de waarde van de optie op dat moment berekend en verrekend. Dit geldt niet alleen voor de intrinsieke waarde (in dit geval 30 cent bij deze optie) maar ook de tijdswaarde van eind 25 nog 1 jaar. Zelfs een optie C25 dec 26 kent bij een succesvol bod van 20,30 dan nog waarde. En ook dus een P15 dec 26
Een P20 heeft een intrinsieke waarde van 0 als het bod van 20,30 gestand wordt verklaart.
Up&Down
1
Overigens vind ik de waarde van de optie wel opvallend. Die ligt ook wel echt hoger dan ik zou denken, zeker omdat deze optie gisteren veel sterker in waarde steeg dan het aandeel. Een stijging voor mij ook niet te verklaren vanuit volatiliteit
Up&Down
0
quote:

Daann schreef op 26 februari 2025 14:36:

[...]

Een P20 heeft een intrinsieke waarde van 0 als het bod van 20,30 gestand wordt verklaart.
Klopt, maar wel tijdswaarde
Daann
0
quote:

Up&Down schreef op 26 februari 2025 14:37:

[...]

Klopt, maar wel tijdswaarde
Oke, enig idee van de som daarachter? Ik probeer de koers van de p20 dec 2026 van 4 euro te verklaren.
Mr Trade
1
Het lijkt erop dat het aantal stukken dat momenteel vrijkomt (tegen de huidige prijs) aan het opdrogen is.
Verloop sinds bod: 22MLN stukken maandag, 6.8MLN stukken dinsdag (momenteel 1.8MLN stukken wellicht 4MLN bij slot) ofwel het percentage uitstaande aandelen dat verhandeld is sinds het bod is +/- 15-17%.

Lijkt erop dat het grootste deel van de groot aandeelhouders de stukken nog even vast zal houden. (Dan zal hiermee de koers wel rustig oplopen richting de 20EU). Aangezien de shorters ook nog een deel open hebben staan en er dus altijd vraag zal zijn.
Daann
1
quote:

Up&Down schreef op 26 februari 2025 14:36:

Overigens vind ik de waarde van de optie wel opvallend. Die ligt ook wel echt hoger dan ik zou denken, zeker omdat deze optie gisteren veel sterker in waarde steeg dan het aandeel. Een stijging voor mij ook niet te verklaren vanuit volatiliteit
Eens. Ik blijf het volgen. Het is een interessante beweging, en wellicht kan je hiermee veel geld verdienen bij een volgende overname als je het spel eenmaal aanschouwt hebt. Bij JET blijf ik er af, aangezien mijn kennis ontoereikend is.
Jimnotaris
0
quote:

kassa! schreef op 26 februari 2025 13:39:

[...]

JET

Free cashflow 2024 104 miljoen Euro
Guidance 2025 100 miljoen Euro

Als JET vandaag pas de cijfers had gepresenteerd en er geen overname was, was de koers onderuit gegaan op de outlook. Deze als geheel was minder dan analisten hadden verwacht.
Die outlook is ook nog veel te positief. 2024 2% GTV groei en dan geven ze verwachtingen 2025 4 tot 8%. Gaat zeker niet gebeuren. Het jaar is tot nu toe al minder dan vorig jaar om deze tijd.
0
Het is in ieder geval wel fijn om te weten dat ik gelijk had over Canada wat totaal is ingestort en Duitsland negatieve GTV groei had in 2024. Voordat het publieke informatie was. Troostprijs/sticker ;)
Jimnotaris
0
quote:

JdH jet realist €10 Nebius $100 schreef op 26 februari 2025 14:53:

Het is in ieder geval wel fijn om te weten dat ik gelijk had over Canada wat totaal is ingestort en Duitsland negatieve GTV groei had in 2024. Voordat het publieke informatie was. Troostprijs/sticker ;)
Dat was ook niet zo moeilijk om te voorspellen. Dat kon je al halen uit de eerdere kwartaal/halfjaar cijfers.
Johnson
0
quote:

Jimnotaris schreef op 26 februari 2025 14:56:

[...]

Dat was ook niet zo moeilijk om te voorspellen. Dat kon je al halen uit de eerdere kwartaal/halfjaar cijfers.
Er zal ook wel geen hoger bod komen .
0
quote:

Jimnotaris schreef op 26 februari 2025 14:56:

[...]

Nee hoor staat gewoon een + percentage bij NE en dat ligt niet aan een zwakke Duitse economie of volwassen markt zoals jij denkt.
Gaston Lagaffe
0
quote:

Mr Trade schreef op 26 februari 2025 14:40:

Het lijkt erop dat het aantal stukken dat momenteel vrijkomt (tegen de huidige prijs) aan het opdrogen is.
Verloop sinds bod: 22MLN stukken maandag, 6.8MLN stukken dinsdag (momenteel 1.8MLN stukken wellicht 4MLN bij slot) ofwel het percentage uitstaande aandelen dat verhandeld is sinds het bod is +/- 15-17%.
Is er zichtbaar wie het merendeel van die ca. 30mio stukken heeft opgekocht ? Prosus ?
BassieNL
0
Deze passage in het persbericht vind in onduidelijk.:
Minimum acceptance threshold of at least 95% of the Company's total issued and outstanding share capital (excluding the treasury shares), which will be reduced to 80% if the Post-Offer Restructuring Resolutions are adopted and are in full force and effect. The Offeror may unilaterally waive the acceptance threshold to 67%.

Wat zouden die Restructuring Resolutions inhouden?
Daarover zal worden gestemd bij de nog-in-te-plannen BAVA in Q2.
6.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 294 295 296 297 298 299 300 301 302 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 feb 2025 17:38
Koers 19,370
Verschil +0,140 (+0,73%)
Hoog 19,430
Laag 19,220
Volume 3.839.344
Volume gemiddeld 2.072.254
Volume gisteren 6.580.674

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront