Wolters Kluwer « Terug naar discussie overzicht

Wolters Kluwer 2025

353 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 | Laatste
The Strategist
0
quote:

Opentop schreef op 12 maart 2025 12:53:

Denk dat Amazon , niet Reuters mag overnemen.
Maar WKL wel , dat is toch een supertoko voor een bedrijf dat geld heeft, rust heeft en visie heeft.
Met 80% terugkerende klanten is het net of het warm water regent.
Voor een belegger minder interessant juist omdat het bedrijf zo voorspelbaar is.

WKL reageert op de ontwikkelingen in de markt, ze maakt de markt niet.
Zoals in 2000 , alles ging via internet , paperless .
Dan augmented reality. Je hoeft niet meer te leren alleen nadoen.
Telkens verloor het aandeel aan waarde omdat de markt vond dat WKL te traag was met innovatie.
Nu zal dat ook wel iets zijn wat speelt. Ik weet het niet maar de ontwikkeling van AI lijkt me uitstekend
passen bij WKL.
Echter er zijn pro's die liever kijken naar de bergen en obstakels zoals het loslaten van regels waardoor WKL omzet zou verliezen. Dat vind ik zo dom.
Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden mocht WKL verkocht worden. Het is een van de best presterende fondsen over de laatste 10 jaar gemeten op de AEX.
Nu even niet , je moet ook iemand anders de ruimte geven om ook in te stappen, toch.
Eens, maar dat instapmoment begint nu wel hele lange vormen aan te nemen, kijkende naar Concullega RELX!
Barbar
0
Us fors in het groen, Relx in het groen, koop programma draait.

WKL doet niks!!

Laat dat overname bod maar komen.
The Strategist
0
quote:

Barbar schreef op 12 maart 2025 15:02:

Us fors in het groen, Relx in het groen, koop programma draait.

WKL doet niks!!

Laat dat overname bod maar komen.
Ja laat maar komen dat bod, dit schiet ook niet op dat zijwaartse bewegen rond €140!
Opentop
1
Ik heb ook nog andersom geprobeerd te denken.
Stel er speelde iets bij WKL eind van het jaar. Men wist nog niet wat er speelde maar er was iets een gerucht.
Wellicht dat beleggers aandelen gingen kopen, want wellicht was er een overname. De CEO zou een persmoment hebben vastgelegd.
Later bleek er was een overname, WKL nam voor 150miljoen dollar een bedrijf over. En ja het persbericht kwam, Nancy vertelde met pensioen te gaan.
Intussen was door de "inside information" de koers van 160 naar 180 opgelopen.
Dus wij kijken naar de koersval van 180 naar 140 maar wellicht moeten we kijken naar van 160 naar 140 en dan is er niets aan de hand.

Alleen klopt die theorie niet omdat de koers van RELX op hetzelfde moment begin januari tot aan 2 weken terug met ruim 10% steeg , feitelijk net zoals WKL
Dus had het niets met insiders info of overname geruchten te maken, maar was de waardering voor de uitgevers gewoon hoger.

Hoe meer je de mogelijke redenen bezoekt, des te meer raak ik ervan overtuigd dat er "iets" speelt bij WKL.
Dan denk ik altijd aan de familie Rothschild, zet de mensen op het verkeerde been en sla dan je slag.
Wollin
0
En weer rood, zou ook bijna raar zijn na 3,5 week eens een groene dag te hebben ;-)
Overname gaat niet gebeuren, dat zijn echt Loze kreten.
Opentop
0
quote:

Barbar schreef op 12 maart 2025 16:01:

www.linkedin.com/posts/wolters-kluwer...

Interview met de beste mevrouw..

Ik denk dat we helaas weer in rood gaan eindigen..
Goed gevonden, ik begrijp ook meteen waar de schoen wringt.
De markt is bang dat de ontwikkeling met AI , voor WKL een bedreiging kan zijn.
Dat omdat (nog) niet goed geregeld is hoe het met IP en databescherming werkt.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Een Deep Seek die wellicht lak heeft aan IP in Europa of in de USA verzamelt data en gebruikt die.
Ergens op de wereld is wel een land waar afspraken niet gelden.
Nu begrijp ik meer
Barbar
0
Je kan het ook weer anders zien, het zijn juist extra kansen en mogelijkheden. Door deel te nemen aan open-source AI-initiatieven (bijv deepseek, open ai etc) kan Wolters Kluwer de innovatie versnellen en concurrerend blijven, tevens bespaart het hun in ontwikkel kosten.

Tevens zou je die nieuwe threat dan ook moeten terugzien in de koersen van de peers, en die gaan momenteel nog steeds lekker :-)
Barbar
0
quote:

Wollin schreef op 12 maart 2025 16:03:

En weer rood, zou ook bijna raar zijn na 3,5 week eens een groene dag te hebben ;-)
Overname gaat niet gebeuren, dat zijn echt Loze kreten.
Waarom is het een loze kreet, kan je dit onderbouwen?
Wollin
1
quote:

Barbar schreef op 12 maart 2025 19:24:

[...]

Waarom is het een loze kreet, kan je dit onderbouwen?
Hoe vaak heb jij een AEX genoteerd bedrijf zien overnemen door een ander?
Dit komt zelden voor.
Daarom weet ik bijna zeker, dat dit niet gaat gebeuren.
Verdwijnt het uit de AEX, dan is de kans groter.
Maar ook dit gaat niet gebeuren, AEX gaat uitbereiden naar 30 fondsen
Gadus morhua
0
Het komt regelmatig voor, als de koers van een bepaald aandeel daalt.
Dat er suggesties komen van overnames.
Het beste voorbeeld is denk ik wel PostNL, waar al jaren sprake is van een 'overname' door K.

Heb zelf twee keer een overname moeten missen omdat ik het aandeel eerder had verkocht.
Dat waren Boskalis en Ordina. Maar dit waren geen AEX-aandelen.
Wollin
0
Dat waren geen AEX bedrijven.
AEX genoteerde bedrijven komt echt heel zelden voor, voor overname
Dus dat gaat echt niet gebeuren.
Met die gedachte, ben je jezelf voor de gek aan het houden
353 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 15 16 17 18 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 12 mrt 2025 17:38
Koers 141,200
Verschil +0,900 (+0,64%)
Hoog 141,500
Laag 139,350
Volume 745.772
Volume gemiddeld 584.675
Volume gisteren 837.761

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront